12 : Hero

5.3K 259 1
                                    

Elinna berjalan melintasi sekumpulan lelaki yang sedang melepak ditangga.

' Macam takde tempat lain nak lepak. Aku doakan dia tak kahwin sampai ke tua. ' Bisik hati Elinna.

Dengan perasaan yang gelisah dia menuruni tangga untuk menuju ke makmal fizik.

Banyak mata-mata yang memerhati dirinya. Langkah diatur secepat mungkin .

" El......" Panggil salah seorang dari mereka dengan panggilan meleret.

Mampus bala datang.

Elinna buat tak endah. Langkah diteruskan lagi namun lengannya dicapai.

"Lepaslah! " Jerit Elinna geram.

"Eh kau ni. Tak perlulah jerit-jerit. Aku dekat depan kau je ni. " Kata dia yang dikenali sebagai Firdaus.

" Kau nak apa? " Soal Elinna kasar.

" Nak tanya je... asal dah seminggu Karl tak datang? " Soal Firdaus.

"Kau sibuk kenapa? Dia tak datang sekolah pun bukannya dia kacau kau. " Balas Elinna berani.

"Dia dah kacau budak aku, so automatik dia kacau aku juga. Betul tak geng?! " Laung Firdaus.

"Betul....!!"

" Apa-apa hal cari dia, jangan cari aku. Aku pun tak tau dia dekat mana. "

"Dah berani melawan eh kau sekarang. Dulu bukan main lagi lembut.. Ni mesti terpengaruh dengan perangai Jack! " Kata Firdaus melulu.

" Kau baik sikit eh! Aku malas nak bergaduh. "

Langkah dilajukan menjauhi mereka namun...

"Cepat-cepat nak pergi mana? Nak menggedik dengan Jack? Entah-entah kau dengan dia dah pernah buat benda tu kan?" Kata Firdaus sinis.

Sekelip mata pipi Firdaus merah akibat tamparan Elinna.

" Sial." Gumam Firdaus perlahan.

"Aku tak semurah tu lah! " Air mata Elinna mengalir deras.

" Eh jangan lah nangis. Aku gurau je. " Kata Firdaus cuak.

"Bergurau? Siapa ajar kau bergurau dengan perempuan macam ni?! " Suara Elinna naik seoktaf.

"El..."

Kaki melangkah tanpa hala tuju. Sekarang waktu Math, better pusing satu sekolah daripada belajar ye dokk?? hahaha

Jack bersuil dengan tangannya dimasukkan kedalam poket.

Jeritan seseorang kedengaran.

"Kurang jelas lah. Siapa yang gaduh tak ajak aku ni! Berani betul. " Omel Jack sendiriana lalu mendekati hujung koridor yang tersorok.

" Shit! Asal nama aku naik ni. " Ujar Jack apabila namanya kedengaran.

Jack berdiri disebalik tembok.

"Cepat-cepat nak pergi mana? Nak menggedik dengan Jack? Entah-entah kau dengan dia dah pernah buat benda tu kan?" Kata Firdaus sinis.

Sekelip mata pipi Firdaus merah akibat tamparan Elinna.

" Sial." Gumam Firdaus perlahan.

"Aku tak semurah tu lah! " Air mata Elinna mengalir deras.

" Eh jangan lah nangis. Aku gurau je. " Kata Firdaus cuak.

"Bergurau? Siapa ajar kau bergurau dengan perempuan macam ni?! " Suara Elinna naik seoktaf.

"El..."

"Bro tak cun lah buat perempuan menangis." Tegur Jack.

" El...sini" Panggil Jack.

Elinna mendekati Jack lalu air mata dilap .

" Kau sentuh dia , kau mati. " Ujar Jack.

" Takkan sebab perempuan kau nak aku mati? Kita kawan dah lama kot. " Firdaus menahan geram.

" Setahu aku lah kan, sejak Ris mati, kau bukan kawan aku lagi. Kau dah lupa ke? " Soal Jack sinis.

Firdaus terdiam.

Elinna merenung Jack sedalam-dalamnya. Siapa Ris?

" Takpe lah kalau kau lupa. Tapi aku akan ingat sampai mati! " Jack tersenyum sinis.

" Bodoh. Kau cuba jadi hero ke sial?! Kelakar lah ... " Firdaus ketawa sendirian.

Written by Cikl0li
30 Aug 2019

PROTECT HER Where stories live. Discover now