22 : The Hidden Truth

4K 220 4
                                    

Jack berjalan mendekati pintu bilik Felix. Tombol dipulas lalu dia melaung memanggil Felix.

" Bro... Mana kau? " Laung Jack sedikit kuat .

Krik... Krik...

Jack memandang sekeliling bilik Felix. pelik. Tadi sebuk suruh datang, bila dah datang, batang hidung pun tak nampak.

Tak semena-mena, Jack terpandang stor yang berada dalam bilik Felix. Stor tu sentiasa tertutup dan berkunci. Entah apa yang ada dalam tu.

Tapi harini pelik sikit. Pintu stor tu terbuka sedikit dan terdapat satu lampu yang malap terpancar.

Jack teringat kata-kata Felix...

" Kau nak sentuh barang aku yang lain aku tak kisah. Stor tu, jangan berani kau nak jejak kalau tak nak tengok kaki kau putus. " Felix memberi amaran keras. Wahhh takutnya...

" Kisah pulak aku. Member kot. Berani dia nak putuskan kaki aku. Silap silap , kaki dia yang putus aku buat. " omel Jack lalu kakinya menuju kearah stor itu.

Pintu stor ditolak perlahan.

Krekkk.....

" Bro! " panggil Jack sambil dia berjalan memerhati sekeliling.

Tak berapa nampak sebab lampu yang dipasang agak malap. So agak samar-samar.

" Fel- "

" Kau buat apa ni? " tegur satu suara.

Terhinjut bahu Jack. Bapak lah. Tak bagi salam pun. Main terjah je.

" Kau apahal? Kau buat apa dekat sini? " Soal Jack .

" Sepatutnya soalan tu aku tanya pada kau. Kau buat apa dekat sini? Aku dah warning dekat kau jangan jejak dalam stor ni. " kata Felix dingin.

" Tak...masalahnya sekarang, asal kau beria tak bagi aku masuk stor ni? Kau sembunyikan perempuan ke dalam ni? " tanya Jack seakan tak puas hati.

Felix mendengus.

" Keluar . "

" Aku tau kau sorokkan something daripada aku. Bagitau sekarang. " Jack mula berpeluk tubuh.

Felix memandang dia tajam.

" Kau nak keluar sendiri or aku paksa guna cara aku? " soal Felix keras.

Ok. Aura menyeramkan mula timbul. Felix bertukar menjadi seseorang yang tidak dapat di kenalpasti. Sebelum ni pendiam je.

Jack menelan air liur. Lain macam budak ni sejak akhir-akhir ni.

" Ok. Aku keluar sendiri. " Jack melangkah untuk keluar.

Entah dimana silapnya, dia terlanggar sesuatu yang agak keras. Macam kayu.

Prankk!

Jatuh bhaiii!!!!!!

" Apa kau ni letak benda bukan-bukan merata tempat. Nasib aku yang langgar, kalau orang lain- ehh benda apa ni? "

Felix seperti cacing kepanasan.

Jack mengamati betul-betul benda yang ada di tangannya. Boleh tahan besar. Macam sebuah potret.

Dia merenung sedalam-dalamnya. Sebelum bertindak membuka lampu.

Plak!

Terbeliak mata Jack. Stor yang disangka hanya menyimpan barang-barang lama dan tidak digunakan lagi ternyata bukan.

Boleh dikatakan satu bilik yang penuh dengan segala hasil lukisan seni milik Felix barangkali.

Jap. Sejak bila budak ni pandai melukis.

PROTECT HER Where stories live. Discover now