32) Vrátím ji na své místo

1.6K 105 9
                                    

,,Ježiši Severusi, chováš se jako malé děcko," zavrčela na černou postavu, rozvalující se na posteli.

,,Ukradli mi půlku mozku, mám právo se tak chovat," vyplivl ze sebe Severus a převalil se na záda.

,,Nejdřív ti vrátíme vzpomínky, pak celou tuhle aférku vyřešíme a až potom tě budu moct pustit míchat si ty svoje koprovky a rajské omáčky."

,,To zní jako úžasný plán, ale kulhá hned nazačatku. Ani ty, ani já, dokonce ani Brumbál nemají vzpomínky které mi chybí. Víš proč? Protože to jsou moje vzpomínky!" prskal Snape.

,,Neříkala jsem že je dokážu vrátit všechny. Přinejhorším ti budeme muset vytvořit nové. Zkus se teď zamyslet a najít ve svých vzpomínkách díry," vyzvala jsem ho.

,,Abenová, v mých vzpomínkách je děr jako v Ementálu a většina lidí kteří mi chybí jsou už dávno mrtví. Není žádná šance vrátit je."

,,Kdo je mrtvý?" střelila jsem po něm pohledem.

,,Do toho ti nic není," zavrčel Snape a překulil se na bok.

Promnula jsem si kořen nosu, zavřela oči a probírala se myšlenkami.

,,Za chvíli jsou Vánoce. Chtěla bych je prožít v poklidu a ne s hrozbou Azkabanu a tebou v zádech."

Snape se zamračil a zabořil hlavu do polštáře.

***

Vánoce se vážně kvapem blížily. Děti, teď už uklidněné a natěšené na volno a svátky které je čekají, si užívali první sníh, nakupovali dárky, nosili Vánoční svetry nebo se ohřívali u krbu.

Brumbál chodil pravidelně učitele lektvarů navštěvovat. Nikdy mi neřekl o čem se Snapem mluvil nebo jak bych mu mohla vrátit alespoň část vzpomínek, jen tam prostě byl.

Harry vzdal všechny pokusy kontaktovat mě a smířil se ze skutečností, že další hodiny doučování mu už nevěnuji.

Lupin den co den navštěvoval Blacka v Chtoptící Chýši, nosil mu jídlo a mě žádal o Vlkodlačí lektvary.

Já jsem se každou noc snažila nacpat do Snapea večeři, ukočírovat neposlušné Zmijozely, učit lektvary, plnit učitelské povinnosti a nepadnout při tom únavou.

Díky spánku na pohovce jsem byla celá rozlámaná a nevyspaná, ale nestěžovala jsem si.

,,Vánoce přicházejí," notoval Kratiknot a vtiskl mi do ruky krabici baněk.

,,Pojďte Iris, ukážeme téhle škole jak zdobí Havraspáři!"

Ten se nějak rozjel.

***

,,Dva dny do Vánoc a ty jsi neudělal žádný pokrok," vztekala jsem se.

,,Co bych měl podle tebe udělat? Nacpat si nějaké cizí vzpomínky aby si byla spokojená?" mručel Snape temně.

,,Proč mi sakra neřekneš, na koho vzpomínky ti chybí. Seženu je!"

,,Neseženeš nic!" vřískl Severus a mrštil miskou přes místnost.

,,Nastavuju pro tebe život, snad mám právo to vědět!" docházela mi trpělivost.

,,Fajn! Jak chceš! Chybí mi vzpomínky na Lily. Spokojená?" zavrčel Snape.

,,Kdo je Lily?" nechápala jsem.

,,Lily Potterová," zamručel Severus a svěsil ramena.

,,Promiň, tu asi neznám," zašeptala jsem.

,,No, já už taky ne. Nepamatuju si skoro vůbec nic," řekl Snape a přetočil se na posteli zády ke mně.

Lily Potterová? Potterová jako Harry? Přemýšlela jsem vduchu.

,,Ano Harryho matka," řekl z ničeho nic Severus.

,,Aha," broukla jsem a začala pomalu couvat ke dveřím.

,,To mě mrzí," špitla jsem ještě než, jsem opustila místnost.

Řekla jsem že ti vzpomínky vrátím. Vrátím ti i ji.

***

No to jsem zvědavá jak to chceš provést Irisko ...

*Aivi*

*Láska Učitelská* ✔ Kde žijí příběhy. Začni objevovat