10

576 39 0
                                    

5 évvel később

Ropogós körtét majszolva sétáltam a folyosókon. Egy-egy testvérem követett, mások dörgölőztek a falhoz. Fehér, vékony ruhámba vonultam a kinti medence felé.  Vakító napsütésbe léptünk ki. Fogadott kedvenc nővéremet kerestem, aki reggeli óta itt tölti az idejét. Amana a medencében áztatta magát. Sűrű fekete haja már alig volt vizes. Az itt eltöltött idő miatt, már látszódott, hogy barnult. Kedves barna szemét rám emelte és üdvözölt.

-Bashira! Húgom! Gyere fürdeni, olyan jó a víz!

-Köszönöm, nem hercegnő. Sok még a dolgom.

Amana kisétált a vízből. Vékony ruhája egyből a testére tapadt, így kiemelte kecses és nőies alakját. Amint elhagyta a vizet egy szolgálóhölgy betakarta egy törülközővel. A medence részt alaposan elkerítették, csak egy bejárata van, hogy ne lehessen kukkolni. Néhány csak női szolga állt a falnál. Egyesek legyezőt tartottak vagy ernyőt. 

-Nos, milyen volt az istennővel beszélgetni?

Amióta itt élek, minden nap bizonyos időkben elmegyek a kis oltárhoz és beszélgetek az anyámmal. Olykor tanácsot oszt meg velem, máskor egy jóslatot említ. A királyi  család tisztában van ennek a jelentőségével, így mindent megtesznek, hogy az istennő szavának közvetítőjének mindene meglegyen.

-Mint mindig, kellemes.

-És mit mondott?

-Hogy ne egyél datolyát, egy darázs van benne és igen veszélyes állapotba kerülnél tőle.

Amana riadt szemekkel nézett rám. Sajnálom a hercegnőt, nem szeretem megriasztani, de annyira ártatlan és tiszta szívű, hogy ez gyakran előfordul ebben a szörnyű világban.

-Akkor nem nassolok.

Testvériesen megöleltem,mire beleszimatolt a nyakamba.

-Sosem unom meg a füstölőd illatát.

Nevetve léptem tőle hátrébb.

-És te hogy érzed magad?

Az utóbbi évek nem voltak túl rózsásak. Tavaly meghalt a királyné, aki pont mint Amana csupa szív volt. Kedveltem, gyakran mesélt nekünk este vagy csak táncoltunk, nevettünk. És ha ez még nem lett volna elég, a fáraó kötelességei miatt új feleséget kellett keresnie. Mivel a fáraónak két lánya van, úgy döntött, hogy a legidősebb lányát veszi feleségül. Maissa, apja határozottságát és furfangját örökölve elfogadta apja akaratát, ezzel megszűnt nővérünk lenni, helyette ő lett a királynőnk. Már ennyi változás is megterhelő volt főleg  neki és ráadásul Amana abba a korban van, hogy férjhez menjen, így apja és a tanácsosai úgy döntöttek, hogy férjet keresnek neki. Számos, nemes, herceg és király jött el, hogy elvegyék, de egyikük sem volt hozzá méltó. A fáraó kezdi feladni, de az úrnő szerint a holnapi kérő igen érdekes lesz, viszont ezt még nem árultam el nekik.

-Elegem van az egészből! A férfiak unalmasak és hátborzongatóak. Egyikük sem akart megismerni csak a hatalomra gondolnak.

Kuncogva mentem vissza a palotában, de az ajtóban megálltam.

-Ne add fel még, hercegnő! Holnap is lesz egy kérőd. Veled ellentétben én már alig várom.

Amana csillogó szemekkel nézte a hátam.

-Tudsz valamit Bashirah?! Talán az istennő mondott valamit?

Nem hallva kérdéseit nevetve elszaladtam, hogy megkeressem legkedvesebb barátnőmet. A sötétben szaladva még hallottam nővérem felháborodott kiáltásait, de nem törődtem vele.

Fáraó macskájaWhere stories live. Discover now