12

556 34 0
                                    

Másnap

Szokás szerint a forróság elviselhetetlen volt. Az asszonyok az egyik szökőkútba mosakodtak, mások nevetve alkudoztak valamelyik bódénál. A férfiak sem tétlenkedtek szórakozottan iszogattak, sétáltak, mentek a dolgukra. Kedvenc városuk közepén lévő szökőkút előtt a nagy zsivaj ellenére is nagy volt a lárma ugyanis egy hastáncosnő merészkedett ki az egyik kocsmából, hogy táncoljon a népnek FÉNYES NAPPAL! Egy kígyószelídítő fúvós hangszerén játszott a vonagló lánynak. Sokakat megbotránkoztatott a vékony és szinte már átlátszó ruhájával és akkor ne is beszéljünk a táncáról. Ennek ellenére az előtti lévő tálba csak gyűltek-gyűltek az érmék. 

-Tolvaj! Állítsák meg!

Katonák lábdobogása rázta meg a teret. A tömeg között átfurakodva egy kócos és rettentően koszos gyermek szaladt a művészek felé. Ahogy közelebb ért, észrevehetővé vált a díszes, tömött erszény is. Remegő kezei erősen tartották a szövetett, annyira, hogy már el is fehéredtek az ujjaim. A táncos nem tétlenkedett. Megragadta a menekülő karját és maga mögé húzta. Nem is maradt ideje ellenkezni, ugyanis a katonák is odaértek. A tér elcsendesült. Mindenki kíváncsi volt hogy mégis mi fog ebből kisülni. A lihegő katonák dárdákat és kardokat szegeztek a táncosra, aki nem engedte el a lányt.

-Add át a gyereket és nem esik bántódásod.

Az egyik parancsolóan szólt, bár senki sem tudta hogy melyikük tette, annyira egyformák voltak. Kék és arany öltözetük összezavarta a népet, ugyanis az itteni katonák sosem viseltek ilyen színeket.

-Kik vagytok? Nem idevalósiak vagytok.

-Nem kell azt tudnod, asszony! Add át a tolvajt és nem bántunk!

A táncos elmosolyodott fátyla alatt és biccentet. Az emberek félreérthették, mert a tolvaj rángatózni kezdett, az egyik katona meg közeledett.  Hangos nyávogás hallatszott. Egy tarka macska sétált el a katonák és a lányok között, szájában a lopott erszénnyel. Mindenki meglepődve bámulta az állatot. Kihasználva az egérutat, a táncos erősen megszorította a lányt és elszaladt húzva maga után a gyereket.

-Utánuk!

-Uram és mi lesz a macskával?

-Váljunk szét!

Így történt, hogy négy katona két szökevényt üldözött és hárman pedig egy ártalmatlan tarka macskát.

Fáraó macskájaWhere stories live. Discover now