20

523 33 0
                                    

Az asztal alól egy macska mászott ki. Amr döbbenten bámulta az állatot, ugyanis a macska színe pont olyan mint amit a katonái elmeséltek. Immár dühösen nézett a papnőre, aki kupájából tejet ivott és így bajusszal a szája felett rávigyorgott. Ennek ellenére a reggeli, ha lehet azt mondani zökkenőmentesen ment. Bashira nagyokat ásított, annak ellenére, hogy magához képest eleget aludt. A reggeli végeztével, lecsapta a már üres kupáját és a vendégekhez fordult.
-Felség! Hogy tettszik önnek a városunk és a palota? Valaki már körbevezette önöket?
A herceg meglepődve a kérdésáradattól, nemlegesen rázta a fejét.
-Amit eddig láttam ... tetszett, de szívesen körbenéznék.
Bashira hatalmas vigyorral tapsolt egyet és az unatkozó nővéréhez fordult.
-Hát nem nagyszerű, nővérem?! Itt a lehetőség, hogy jobban megismered a vőlegényedet! Biztosra veszem, hogy a herceg örülne neki ha körbevezetnéd.
Amana tiltakozva nyitotta ki száját, de a fáraó lelkesedve közbeszólt.

-Ez igazán jó ötlet lányom! Menjetek hát és nézzetek körbe, míg én és Maissa tanácskozunk a nemesekkel.

Amana beletörődően biccentett apjának és nővérének, majd felállt az asztaltól ezzel jelezve, hogy induljanak. Gamal habozva állt fel, hiszen látta, hogy jövendőbelijének semmi kedve az egészhez. Ha nem lenne más választása ő sem ragaszkodna ehhez a frigyhez, de a bátyja és egyben királya megparancsolta neki, hogy menjen feleségül egy hercegnőhöz. Akik szóba jöhettek volna, mind olyanok voltak akik szépségük lehengerelték a férfiakat,  de az eszük... nos tapasztalatai szerint egy krokodilnak több van mint nekik. Amana hercegnő az utolsó, aki szóba jöhet és a pletykák szerint megéri érte küzdeni, ugyanis a többiekkel ellentétben a hercegnő igen eszes és furfangos, főleg ha férjjelölteket kell kikosarazni. A gondolatra Gamal elmosolyodott és a hercegnő mellé sétált.

-Indulhatunk hercegnő?

Kedvesen felé nyújtotta a kezét, amit bár összeszorított szájjal Amana mégis elfogadta. Bashira és Amr a két pár mögött sétált. A kapitánynak semmi kedve nem volt, hogy a testvére mögött gardedámoskodjon, bár tény és való, hogy jól jön egy kis útbaigazítás, ugyanis nem akar eltévedni, amikor egy kicsit körbeszaglászik a palota körül. Amana hercegnő az elején nem akart beszélni, csak elvinni őket néhány helyre, de a herceg igazi kíváncsiságnak vélt kérdéseitől megeredt a nyelve. Mesélt kedvenc helyeinek jelentőségéről és néhány történetet is elmesélt róluk. Éppen a palotán belüli templomhoz vezető folyosón sétáltak, amikor is Gamal herceg érdeklődve bámulta a falon lévő festményeket. 

-Ezek nagyon érdekesek. Nem lehetnek túl régiek, mint a többi.

-Pontosan! Jó megfigyelés, Gamal herceg. Ezeket a képeket nyolc évvel ezelőtt készítették. Mind Basztet és a húgom tiszteletére.

Bashira és Amr megálltak. Gamal érdeklődve nézte végig a rajzokat amik, Bashira ideérkezési történetét mesélték el. Bár Amr nem hitt az erről szóló pletykáknak, ennek ellenére ő is oda-oda pillantott egy-egy történetet ábrázoló képre. Bashira unta a képeket, az elején kíváncsian nézegette őket, de ahogy elnézte néhány túlzásba esett jelenetek is voltak, amiktől csak mérges lett. Mint például azon amelyiken Emnan ül és egy óriás krokodilsereggel harcol. Vagy amelyiken macskafülekkel és farokkal  ábrázolják, mondván ő Basztet lánya.

-Ezek csak kiszínezett történetek, nem fontosak.

-Tévedsz húgom! Bár tényleg kicsit ki van nagyítva a dolgok, de attól még ezek itt a te történeteid. Talán az is ki van színezve, hogy egy csapat gyereket elrejtettél a sivatagba, amikor homokvihar tombolt?

-Nem.

-Vagy az amikor idekerültél?! Hogy sérülten, vérezve és összeláncolva megszelídítetted Emnat és együtt kiugrottatok a mély gödörből, ezzel is bizonyítva hogy te vagy Basztet lánya.

-Nem. Ez mondjuk tényleg így volt.

Bashira legyőzötten, míg Amana győzelemittasan néztek össze, míg Gamal csillogó szemekkel hallgatta végig a két lány beszélgetését. Amr csak akkor látta testvérétől ezt a nézést, amikor történelemről vagy istenekről szóló legendákról volt szó. A kapitány rázta a fejét a lehetetlen dolgokon és a testvére csodálatán, ugyanis nagyon reménykedett benne hogy testvére a jó hercegnőbe szeret bele, aki nem a tisztelt papnő. Útjukat folytatták volna, de hangos női sikolyokra lettek figyelmesek, pont ott ahol aznap hajnalban Gamal látta először a papnőt.

Fáraó macskájaWhere stories live. Discover now