2

914 48 3
                                    

Lustán lógattam a lábamat az egyik házból kiálló gerendáról. Almámat majszolva feküdtem a fehér ház falának dőlve. Testvéreim alattam játszottak egy halott egérrel, míg mások lustán napoztak. A piac három utcányira van tőlünk, az ottani zsivaj és illatok vonzották a hozzám hasonló szegény, árva kölyköket, hátha megesik rajtuk valaki, hogy egy kis élelmet vagy pénzt adjon nekik. Én ma már megjártam a piacot, onnan is van az alma, bár.... azt nem adták. Mire megettem az almámat négy gyerekre lettem figyelmes. Az elől szaladó kölyök elesett a lábában, mire üldözői gonosz nevetéssel beérték.

-Na végre, hogy utolértünk kisegér!

-Tudjuk, hogy kaptál valamit attól a gazdag öregtől. Add oda és nem bántunk!

-Nagyon.

A három idősebb fiú elkezdték rugdosni a náluk jóval fiatalabbat. Idegesítőek. Hangosak. Egy fújó, nyávogó hangra lettem figyelmes. Valamelyik huligán megrúgta az egyik macskát. Az almacsutkát megszorítva, hozzávágtam az egyikhez.

-Húzzatok el míg szépen kérem suttyók!

Abbahagyták a rugdosódást és felnéztek rám.

-Ezt nagyon megbánod! Gyere le ide te kurva! 

-Bántottátok az öcsémet, már ezért szét kéne, hogy verjelek. Na tipli van!

A góré felvett egy követ és hozzám vágta. Fájt és vérzik  tőle a karom.

-Ezt nem kellett volna!

Leugrottam a gerendáról egyenesen az idősebbikhez. Felhúzott térdem telibe találta az állát, mire hanyatt esett. A többiek fel sem eszméltek mire mindkettejük gyomrába vágtam. Fájdalmukba összegörnyedve nyöszörögtek. A vezetőjük véres szájjal kelt fel és ütésre emelte a kezét.  Az öklét megfogtam és mint egy macska belefújtam az arcába. A nyálammal elvakítottam, így kihasználva védtelenségét a fellendített térdemre húztam. Elégedetten konstaláltam,hogy eléggé kiütöttem őket. Körbenéztem, észrevettem hogy a két csicska rettegő arccal néznek.

-Te vagy a Kóbor!

-Bashirah a környék feje!

-Nos, úgy néz ki, hogy ti sokkal okosabbak vagytok mint a vezetőtök. Kotródjatok és vigyétek magatokkal ezt a mocskot is!

A mocsok szóra rámutattam az eszméletlen vezetőjükre. Úgy iszkoltak előlem mint a halálra rémült egerek. Fiúk! Mind nyámnyila! Elégedetten fordultam a sérült fiúhoz, aki remegő kézzel nyújtotta felém a lopott pénzét.

-Kérlek ne bánts!

-Megvertek. Lefogadom, hogy nagyon fáj. Tartsd meg a pénzt, vedd úgy hogy a verés volt az ára. Menj haza! Ilyen gyenge egeret, mint ahogy te is vagy reggelire megeszik a patkányok.

Már mentem volna, de az ő remegő hangja megállított.

-Taníts! Kérlek mutasd meg, hogy lehetek patkány, mint te!

Mérges tekintettel és vicsorogva néztem rá.

-Én nem vagyok patkány! Én eszem a patkányokat! Nem tanítok. De azt megengedem, hogy a területemen ejtőz, azzal a feltétellel, hogy Basztet, a macskaistennő törvényeivel élsz.

-Basztet? Mégis hogyan?

- Ne bántsd a gyengéket! Segíts az istennő gyermekei és légy hozzájuk hűséges. Élj tisztességesen és ....

Alaposan végignéztem a már porban ülőt.

-Tisztán.

Nem néztem többet rá. Valami érdekes történik néhány utcával arrébb.

Fáraó macskájaحيث تعيش القصص. اكتشف الآن