"Okay guys, today we have a new student from Kyungsung University from Busan. So boy, please introduce yourself. " kata Prof. Yun kepada semua students nya. Prof. Yun memerhati gelagat semua pelajarnya ada yang berbisik sesama sendiri, ada yang tersengih-sengih melihat pelajar baru. Macam macam!
"I'm Jeon Jungkook. " satu kuliah diam apabila Jungkook bersuara.
"That's all? " terkebil kebil Prof. Yun apabila Jungkook senyap selepas mengenalkan namanya.
Melihat Jungkook mengangguk, Prof. Yun terus sahaja menyuruhnya duduk.
Jungkook mengambil tempat disebelah seorang perempuan berambut panjang kerana itu sahajalah satu satunya tempat duduk yang kosong. Perempuan tadi sudah tersengih sengih sendiri.
"So we will start our lesson today. If you want to know more about Jeon Jungkook, please do that after my class. You guys know I hates my lesson been interrupted right? " kata Prof. Yun tegas. Pelajar pelajar menjawab pertanyaan Prof. Yun. Ada juga yang mengeluh. Kebanyakkannya perempuan.
"Hye Jungkook, I'm Hyejin! " kata perempuan yang bernama Hyejin itu separuh berbisik. Lalu dia menghulur tangannya kepada Jungkook untuk bersalam.
Jungkook hanya menjeling Hyejin sekilas tanpa sebarang balasan apatah lagi menyambut huluran salamnya. Mata Jungkook kembali memandang Prof. Yun dihadapan.
"Boo! Hyejin kena palau Hahahhaha! " gelak sakan sekumpulan lelaki yang duduk dibelakang mereka.
"Diamlah Hoseok! " muka Hyejin berubah cemberut. Malu.
"Kalau dia tak nak kau, aku ada kat sini setia menunggu kau! " usik seorang lagi diantara kumpulan mereka, Park Jimin.
"Hey, I said do not interrupt my class! " jerit Prof. Yun tegas.
"I'm sorry prof. " kata Hyejin perlahan sambil menunduk.
Selepas tamat sahaja kelas, Hyejin terus menegur Jungkook. "Jungkook.. "
Jungkook mengabaikan Hyejin dan terus sahaja mengemas barang barangnya. Hanya tinggal mereka berdua sahaja dalam dewan kuliah kerana semua pelajar telah pun keluar. Teruja dapat balik dorm mungkin.
"Jungkook, saya panggil awak ni.. " Jungkook mengeluh lalu memandang Hyejin malas.
"Saya nak berkawan dengan awak je, takkan tak boleh? " Hyejin mencebik.
"Aku tak perlukan kawan. " jawab Jungkook. Mata Hyejin membuntang.
"Sombongnya awak ni! Hey, semua orang perlukan kawan tau. Lagi lagi awak yang baru masuk University ni. " kata Hyejin lagi. Tak tahu kenapa diri Jungkook membuatkan Hyejin mahu mengenalinya.
"Tak perlu sibuk hal aku. " Jungkook bangun dari duduknya lalu keluar dari dewan kuliah.
"Interested! You make me want to know about you deeply. " kata Hyejin sendiri lalu terus dia mengambil barang barangnya dan keluar dari dewan.
______
Jungkook termenung sendirian. Dia berbaring diatas katilnya.
Bunyi pintu terkuak menyentak lamunannya. Tubuh yang memasuki biliknya dia pandang sekilas.
"Ohh, kau satu dorm dengan aku? Wah. Baguslah, bertambah kawan aku. " kata lelaki itu sambil tersenyum lembut.
"Aku Jimin. So friends? " Jimin menghulurkan tangannya untuk bersalaman. Sama seperti Hyejin, Jimin diabaikan oleh Jungkook juga.
Jungkook menyumbat telinganya dengan earphone lalu memejamkan matanya cuba untuk tidur.
Jimin berkerut. "Kau abaikan aku? " Dia mencebik. Earphone Jungkook dia tarik. Jungkook berdecit rimas.
"Janganlah abaikan aku! " kata Jimin. Jungkook merengus geram. Rimas.
"Aku tak nak ada kawan. So please don't disturb me. Go do your own business. " kata kata Jungkook membuat Jimin geram.
"Sombong gila. " terus Jimin menghempas badannya diatas katil. Jungkook memejamkan matanya rapat.
Deringan telefon bimbit Jimin yang berbunyi Jimin angkat.
"Yow hyung! " Jimin duduk dari pembaringannya.
"Jimin. Kau ada kat dorm ke? " suara Hoseok kedengaran ditelefon.
"Haah aku ada dekat dorm. Dengan budak Jungkook tu. Korang bila nak balik dorm ha? " tanya Jimin kepada Hoseok
"Lah dia dormmate kita ke? Pft. Sebilik dengan kau? " Hoseok tergelak. Jimin peramah orangnya manakala Jungkook pula sombong. Tak ke Jimin akan dipalau?
"Yelah! " Jimin menggulingkan matanya keatas.
" Dah lah, cepat datang cafe. Semua ada dekat sini. " kata Hoseok dihujung talian.
"Good timing hyung! Kau tahu aku bosan gila duduk kat dorm dengan Jungkook tu? " adu Jimin kepada Hoseok
"Dah kenapa? Ha ajaklah dia sekali. Mana tau lonely Hahaha. " tawa Hoseok
"Biarkanlah dia. Sombong gila. Tak boleh buat kawan tu. Ha hyung kau sabar kejap. Aku on the way. " sengaja Jimin menguatkan suaranya tetapi tidak tahu Jungkook dengar atau tidak.
Selepas meletak panggilan daripada Hoseok, Jimin terus mencapai kotnya lalu dia menuju ke cafe untuk bertemu rakan rakannya yang lain.
______tbc
Hye guys! Happy New Year!!! 🥳💜✨🌈 ha ni la hadiah saya sempena tahun baru. Saya dah tuaaa. Tak sangka dah 16 tahun dah 😂🤦🏻♀️ hero ff saya ni, macam korang semua boleh nampak dekat ff cover dengan tajuk ff, Hero diaaaaaaaaa jeng jeng jenggggggg
ABE JEON KITAAAAAAA
Alohai cumils je dia 🙈 enjoy ya!+ vote
+ comments
+ promoteThanks alot! Lots of love, Saranghae! ❤💓👄💋💕💜💛💚💙💗💞💟
YOU ARE READING
[H] Euphoria ° 전정국
FanficSemua kebahagiaan aku, kau ambil. Sampai aku dah tak boleh tersenyum seperti selalu. Terlalu susah untukku untuk mewujudkan perasaan gembira aku kembali. Semuanya disebabkan kau. Kau punca aku jadi begini. Kau.. Punca. Tetapi, dengan munculnya 'dia...