++fifteen

142 27 33
                                    

"Hyejin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hyejin.. kau betul taknak duduk dekat rumah aku ke cuti sem ni?" Kata Hyerin memandang Hyejin yang sibuk mengemas pakaiannya.

Hyejin menggeleng dan tidak memandang Hyerin langsung. Tangannya ralit melipat pakaiannya masuk kedalam beg

"Hyejin.. kau memang taknak cakap dengan aku lagi ke? Kau ada masalah? Share lah dengan aku.. tak suka lah kau macam ni.." Hyerin duduk disebelah Hyejin.

"Takpelah Hyerin, Seokjin kan lagi penting.. pergilah dekat dia aku bukan siapa siapa pun." Begnya dizip wajah Hyerin langsung tak dipandang.

"Lah, Hyejin... kau kena faham kehidupan orang bercouple.. kalau kau ada boyfriend kau tau lah macam mana feeling dia ha! Kau tackle lah Jungkook tu cepat." Lega sedikit hati Hyerin. Rupa rupanya kerana Seokjin sahaja.

"Aku tahulah, tapi korang bercinta ni sampai lupa aku.. aku tanya tak jawab, janganlah sebab lelaki korang lupa kawan.." wajah Hyerin dipandang. Hyerin tersengih.

"Okay okay.. sorry. Tak buat lagi dah okey?" Pantas Hyejin dipeluknya.

"Hyera mana?" Tanya Hyejin sambil membalas pelukan Hyerin.

"Kemas barang dia kut. Kalau kau tak nak balik rumah aku, jaga diri kau elok elok. Aku taknak tengok satu calar pun dekat muka kau okey?" Belakang tubuh Hyejin diusap perlahan.

"Aku tak janji Rin.." Hyerin dan Hyejin mengeluh serentak.

"Amboi, peluk peluk tak ajak aku! Ni yang nak merajuk ni!" Kata Hyera yang tiba tiba memasuki bilik Hyejin. Hyejin dan Hyerin ketawa lalu tangan Hyera ditarik terus kedalam pelukan.

"Macam tak jumpa setahun." Serentak mereka bertiga ketawa.

Haih harap persahabatan ini kekal selamanya.
__________

Hyejin setia menunggu bas ke Busan. Lambat sungguh bas nak sampai. Jungkook? Mungkin sudah balik terlebih dahulu.

Earphone dipasang. Kakinya diayun ayunkan sambil menghayati lagu yang bermain di telinganya.

Pin! Pin!

Tersentak Hyejin dibuatnya pantas dia mencabut earphone yang terpasang ditelingnya. Kereta kelabu berkilat mewah berhenti betul betul dihadapannya. Tingkap diturunkan, terlopong terus mulut Hyejin.

 Tingkap diturunkan, terlopong terus mulut Hyejin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[H] Euphoria ° 전정국Where stories live. Discover now