×× two

259 49 38
                                    

"Hyung, bila Hyejin nak terima aku ni? " Jimin menongkat dagunya, menggunakan sebelah tangannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hyung, bila Hyejin nak terima aku ni? " Jimin menongkat dagunya, menggunakan sebelah tangannya.

"Kau memang nak dekat dia ke? " soal Seokjin

"Aku simpan minat dekat dia sejak mula mula masuk universiti ni lagi tau. " Jimin mencebik.

"Aku tengok dia macam suka je kat Juon tu.. " kata Namjoon pula.

"Kan! Aku tak fahamlah, Jungkook yang sombong gila tu jugak dia pandang. Dah lah dia baru masuk universiti kita ni. Aku yang tunggu dia pandang aku dua tahun lebih ni rasa tercabar tau tak? Kenapa eh? Ke dia memang takde taste? " kata Jimin tak puas hati.

"Bukan dia takde taste, kau tu yang playboy. Kau simpan minat kat dia tapi couple dengan orang lain. Sebab tu relay kau dengan Minjung tu pun tak kekal. " kening Hoseok terangkat sebelah tanda mengejek Jimin.

"Minjung tu untuk have fun je. Tak kan aku nak lonely takde girlfriend? Bosan tahu? " Jimin mencebik lagi.

"Tulah aku kata kau playboy! " kepala Jimin diketuk Hoseok.

"Sakit la hyung! " Jimin mengusap kepalanya sendiri.

"Taehyung, aku tengok kau senyap je sejak Jungkook tu masuk U ni. Tercabar ke ada orang lain lagi handsome dari kau? " mereka berenam tergelak kerana soalan Yoongi. Sengaja mengenakan Taehyung.

"Takdelah, Mana boleh ada orang lagi handsome dari aku, hyung. " Taehyung tersengih kecil.

"Habis tu? Ada masalah dengan Hyera? " mendengar Taehyung menggumam, Yoongi hanya mengangguk.

"Kalau dah tak tahan tu putus je lah. " kata Seokjin pula.

"Aku bukan macam Jimin. " Tergelak mereka berlima kerana kata kata Taehyung. Jimin hanya menjeling mereka.

"Tadi aku tanya Jungkook tu, nak tak jadi kawan aku.. And then Korang tahu apa yang dia balas?" kata Jimin untuk mengubah topik.

"Apa? "

"Aku tak nak ada kawan. So please don't disturb me. Go do your own business. " tercebik cebik bibir Jimin kerana mengajuk cara percakapan Jungkook.

Mereka berenam tergelak lagi. "Nasib kau lah dapat roommate macam tu. "

"Aku nak pindah bilik Taehyung lah! " kata Jimin.

"Habis aku nak campak mana?! " sampuk Seokjin.

"Kau duduk lah dengan Jungkook tu. " balas Jimin lagi.

"Tak nak aku! " tiba tiba Seokjin memeluk lengan kanan Taehyung seperti tak nak lepas.

"Hyung! " giliran Jimin pula menarik lengan kiri Taehyung.

Yoongi, Hoseok, Namjoon hanya memandang sama sendiri.

"Oppa.. " keriuhan yang tercetus tadi terus mati apabila mereka ditegur oleh seorang gadis. Kesemua enam pasang mata tertumpu kearah gadis itu.

"Hyung aku chaw dulu. " kata Jimin. Baru sahaja dapat berdiri, Taehyung dan Seokjin kembali menarik Jimin untuk duduk semula.

"Mana boleh kitorang pula hadap dia ni. " mereka tersenyum paksa.

"Jimin oppa, Min nak bincang dengan oppa. Sekarang juga. " semua mata memandang Jimin. Taehyung dan Seokjin memandang sama sendiri lalu badan Jimin ditolak kearah Minjung.

Jimin pusing kebelakang sambil tersenyum lalu menunjukkan jari tengahnya kepada Seokjin dan Taehyung.

Minjung menarik lengan Jimin dan Jimin hanya mengekorinya.

"Nasib baik Hyerin aku tak macam tu. " Seokjin menggeleng kecil.

"Jimin tu nak tackle Hyejin sebab kau dengan Taehyung lah. Dah dapat dua orang. Yang lagi sorang dia dah cop. Senang jadi geng katanya. " Namjoon bersuara pula.

"Yelah kan, Hyejin je yang single lagi dalam geng diorang. Jual mahal pula tu. " Hoseok mencebik sambil memandang Jimin yang semakin menghilang dari pandangan mereka.

______________

Dia menghentak hentakkan kakinya tanda tidak puas hati.  Kopi sejuk yang dipegangnya disedut laju.

"Tak guna punya lecturer, bukan aku tak buat. Aku buat! Ish, asyik aku je kena marah. Tahulah kerja aku tak seperfect kerja Irene, tapi aku siap juga. Tak bersyukur langsung! Haih, nasiblah kau lecturer aku. Kalau ta— akh! " sedang Hyejin leka mengomel, dia tak sengaja melanggar seseorang dan kopi yang dipegangnya terus sahaja tertumpah ke atas baju lelaki itu.

"Damn! " maki lelaki itu. Bajunya yang berwarna putih terus ada tompokan coklat yang besar.

Membulat mata Hyejin. Terus dia menunduk meminta maaf tanpa melihat pemilik baju. "S-saya minta maaf! T-tak sengaja! " berkali kali dia menunduk.

Rambut yang menutupi bahagian dahi lelaki itu raup kebelakang kasar."Jalan guna mata, bukan mulut. " datar sahaja suara lelaki itu.

Hyejin bangun dari tunduknya. Sekali lagi matanya membulat. "Awak Jeon Jungkook kan? Student baru tu? " mendengarkan soalan Hyejin, Jungkook mengeluh. Baru sahaja mengambil ingin melangkah, Hyejin menarik lengan Jungkook.

"Awak okey ke? Nak saya basuh baju awak? " lengan Jungkook masih dipegang.

"Tak payah. " Jungkook menarik semula lengannya.

"Tapi kotor sangat tu! Tak payah lah jual mahal dengan saya. Depan tu ada singki dengan sabun. Jom. " sekali lagi lengan Jungkook ditarik. Keluhan Jungkook keluar lagi.

Disebabkan Jungkook tidak menolak, Hyejin tersenyum kemenangan.

Sampai sahaja disingki yang dikatakan oleh Hyejin tadi, terus Hyejin menyuruh Jungkook membuka bajunya.

Sebelah kening Jungkook terangkat. Lama mereka diam dan berpandangan sesama sendiri. Akhirnya Hyejin mengeluh dan menepuk dahi sendiri.

"Awak kan pakai jacket, bukalah baju awak. Pakailah jacket. " selamba Hyejin mengatakannya.

" tak perlu." Jungkook zip jacketnya sehingga atas. Jacket yang dipakainya menutupi keseluruhan baju putihnya. Wajah Hyejin dipandang dan dia mengangkat kening sebelahnya. Keluhan terlepas dari bibir Jungkook lalu dia melangkah pergi.

"Sombong tahap dewa!" Hyejin mencebik. "Aku nak tolong jee hmm." Pipinya dicucuk cucuk menggunakan jari sendiri.

Tiba tiba Hyejin tersengih sendiri. Buku yang dipegang dipeluk rapat ke dada.

_________tbc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

_________tbc

Saya dengan kemerapuan takkan dapat dipisahkan. 😭💔 Keep support me yaa. 😭💔

++promote
++vote
++comment

Thanks alot gais. Lots of Love , Saranghae! 💜💜💜

[H] Euphoria ° 전정국Where stories live. Discover now