❛ Seven billion smiles but yours are my favourite ❜
--
;kimsuhee
"Sayang, bukan you ada Suhee ke? " suara itu memberhentikan langkahku apabila terdengar namaku disebut. Segera aku menyorok di sebalik dinding.
Aku mengintai dari celahan tingkap. Mark dan Hyerim berpelukan. Huh?
Apa semua ini?
"Suhee? Huh? Perempuan selekeh itu?" aku terdengar Mark gelak. Luluh jantungku mendengar kata - kata itu keluar dari Mark sendiri. Sampai hati Mark cakap macam itu tentang aku.
"You tinggalkan jelah dia. Youkan ada I. Ke you dah tak sayang I?" tangan Hyerim memeluk leher Mark manja membuatkan darah aku mendidih. Ah, patutlah sejak akhir - akhir ini memanjang sibuk je dua orang ini.
"Dia itu terlalu lembab, sebab itulah sampai sekarang dia tak tahu aku curang dengan dia. Alah, sayang awak jangan risau. I simpan dia untuk hiburkan hati I je. I love you, not her." kata Mark sambil memeluk pinggang Hyerim.
Oh, macam itu rupanya. Aku ini mainan dia jelah?
Aku merempuh masuk ke dalam kelas tersebut. Mark nampak terkejut dengan kehadiranku namun reaksinya berubah sekelip mata. Dia tersenyum sinis.
"Alamak, aku dah ditangkap." katanya.
Pang! Aku menamparnya. Terteleng Mark dibuatnya. Hyerim memegang muka Mark yang kemerahan akibat tamparanku sebelum memandangku.
"Yah, kau kenapa tampar dia?" marah Hyerim. Aku menjelingnya. Soalan bodoh dia tanya aku.
"Its okay babe, this is nothing." sempat Mark mencium bibir Hyerim di depanku. Aku terkedu. Ini ke Mark yang aku kenal?
"Ah, okay. Suhee. So, hutang aku dengan kau dah habislah inikan? Nothings between us now, right?" Dia memandangku dengan senyuman yang menjengkelkan. Senyuman yang dulunya bagi aku adalah pengubat duka dan lara.
Malangnya sekarang semua itu buat aku menyampah.
"Hell no. Im so disappointed in you two." kataku memandang kedua - dua makhluk yang langsung tiada rasa bersalah padaku sebelum keluar dari situ. Aku menahan air mataku daripada jatuh. Tak guna pun menangis sebab dua manusia itu.
Jangan menangis.
Suhee, kau bodoh. Kenapa kau menangis?
Ppak!
Aku jatuh terduduk dilanggar seseorang. Ah, alamak aku dahlah tengah menangis ini.
"Miss are you okay? Im so sorry." soalnya sambil menghulurkan tangan untuk membantuku. Aku bangun tanpa mempedulikan pinggangku yang sakit terhempas lantai dengan sendiri. Aku pergi darinya tanpa berkata apa - apa.
Ah, malunya aku!
--
;marktuan
;parkhyerim
YOU ARE READING
❛ Couple ❜ + i.jaebum
Fanfiction❨ completed ❩ Kim Suhee × Im Jaebum ❝Kau jadi fake boyfriend aku, aku jadi fake girlfriend kau. Settle masalah kita.❞ 『231118 - 201218』 Storyline; Cover; ©dreamochi-