❝ You and me, we are meant to be. ❞
×
Jaebum merenungku yang masih terbaring di atas katil. Renungannya buat aku jadi tak tentu arah, apa aku nak buat?
Jaebum meluru masuk ke dalam wadku sebelum memelukku. Aku terkedu tiga saat.
"Aku minta maaf." ucapnya masih lagi memelukku. Pelukannya, selesa. Aku pandang Seokjin yang sedang berhuhu melihat aku dan Jaebum berpelukan. Suka nampak?
Sempat dia melambai sebelum bangun dan meninggalkanku dalma dakapan Jaebum. Bertuah punya abang, baru je tadi buat aku terharu, dah tinggalkan aku dengan dia ini.
"Aku tahu aku salah." suara Jaebum bergetar.
"Semua ini salah aku, aku minta maaf." kata Jaebum lagi. Pelukannya dieratkan. Aku mengeluh. Bukan apa, aku tak sanggup nak tengok dia macam ini.
Lemahlah jantung aku begini.
"Aku pun minta maaf juga." aku membalas pelukannya membuatkan Jaebum terkejut.
"Aku tak patut masuk bilik kau dan selongkar barang - barang kau. Dan aku sepatutnya dengar penjelasan kau." kataku kesal. Rasanya aku salah juga dalam hal ini, tak boleh salahkan Jaebum je.
Pelukan dilepaskan. Aku dan Jaebum bertentangan mata.
"Kau tak marah akukan?" soalnya. Riak mukanya jelas menunjukkan yang dia risau. Risau dan cemas.
"Selagi kau tak terangkan apa yang dah terjadi sekarang ini? Apa kau tengah rancangkan? Apa yang kau nak-"
"Aku sukakan kau." kata - katanya hampir buatkan jantungku terhenti. Serius dia memandangku. Kedua - dua tanganku dipegang.
"Tak, aku cintakan kau." katanya lagi. Aku tak berhalusinasikan? Betul ke apa yang aku dengar ini? Macam tak percaya.
Nanti dulu, semua ini salah.
"Tak, kau salah. Perasaan kau itu semuanya palsu. Apa yang kau rasakan sekarang adalah untuk Jikyung, bukan aku." kataku sambil menarik tanganku daripada genggamannya. Jaebum berkerut apabila nama Jikyung disebut.
"Sudahlah, Jaebum. Mungkin kita patut akhiri hubungan kita ini. Lagi pun, kita tak pernah mulakan apa - apa pun. Kitakan hanya sekadar fake couple. Kau dan aku, kita palsu. Aku tak perlukan kau untuk gantikan ex aku yang tak guna itu. Aku perlukan kau untuk tolong aku balas dendam. Misi dah tercapai, kita dah takde apa - apa lagi dah." kataku cuba mengawal suaraku yang bergetar. Sedaya upayaku menahan air mata dari jatuh. Aku tak boleh, hati aku sakit.
Aku tak nak semua ini.
"Semua ini lakonan semata - mata. Kau tak cintakan aku, kau cintakan Jikyung." tambahku lagi. Air mata yang tertahan akhirnya jatuh di pipi. Jaebum menggelengkan kepalanya.
"Tak, tak. Aku tak pernah anggap semua ini lakonan. Aku tak cintakan kau sebabkan Jikyung, tapi aku cintakan Jikyung sebabkan kau." kata Jaebum. Aku terkedu, aku keliru. Apa yang dia cuba carutkan ini?
"H-huh?"
"Kim Suhee, kau cinta pertama aku." air mataku dikesat Jaebum.
ヽ(゚∀゚)ノ!
-
Cringiness leveled up! ♡
YOU ARE READING
❛ Couple ❜ + i.jaebum
Fanfiction❨ completed ❩ Kim Suhee × Im Jaebum ❝Kau jadi fake boyfriend aku, aku jadi fake girlfriend kau. Settle masalah kita.❞ 『231118 - 201218』 Storyline; Cover; ©dreamochi-