f o u r t e e n

701 93 11
                                    

❝ Ill will always love you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ill will always love you.

×

Aku yang baru lepas makan duduk termenung di atas sofa ruang tamu.

"Yah, kau apa hal termenung?" aku tersentak apabila Seokjin menghempaskan badannya atas sofa di sebelahku dengan semangkuk nugget bersamanya. Ya ampun tenuk ini. Tak kenyang lagi ke?

"Sakitlah!" aku menampar bahunya kuat. Jangan terkejut ya anak - anak. Walaupun Seokjin tua 3 tahun daripada aku, tapi aku rasa dia macam perangai dia dah macam adik aku. Sebab itulah aku dan dia gunakan aku - kau instead of saya - oppa apatah itu.

Kadangnyalah aku panggil juga dia oppa.

"Aku ada date malam ini." kataku membuatkan Seokjin tercampak mangkuk nuggetnya.

"Yah, sepahlah gila!" marahku sambil bangun dan mula mengutip nugget yang berterabur di lantai.

"Aku peliklah dengan kau ini." aku memandangnya berkerut. Apa yang pelik?

"Apa?"

"Kau tak pernah tunjuk boyfriend kau. Betul ke kau ada boyfriend? Ke itu cuma alasan untuk buat aku sakit hati dengan fakta yang aku ini single?" Sebelah keningnya dijungkit memandangku.

"Pft, betullah. Takkan orang nak tipu." aku menggulingkan mataku.

"Ish, ya ya je." kata Seokjin acuh tak acuh. Aku memandangnya menyampah.

"Tak percaya sudah." aku abaikan dia dan kembali fokus menonton televisyen.

Aku berdiri di depan cermin. Dress biru yang dibeli Jaebum telah siapku pakai. Jaebum yang suruh.

Kenapa aku gementar semacam? Malam ini aku perlu menjadi teman wanita Jaebum di majlis hari lahir makciknya.

Dress aku pakai sebelum duduk di meja solekku. Nak makeup macam mana ya? Patut ke aku over atau just natural makeup?

"Weh kau- WOAHH LAWA SIOT BAJU KAU." Seokjin masuk ke bilikku tiba - tiba. Tak reti ketuk ke?

"Nak apa lagi?" soalku tak puas hati. Seokjin masih lagi memandangku tak berkelip. Tahulah ai lawo hm.

"Nak aku tolong kau ke?" aku berkerut mendengarnya.

"Tolong apa?"

"Makeup." Aku memandang Seokjin sambil mengecilkan mataku. Biar betul dia ini?

"Pandai ke kau?"

"Eish, ini Kim Seokjinlah. Semua boleh lemek." riak sungguh lu brader.

"Kalau buruk kau makeup, aku gantung kau dekat tiang lampu depan sana." ugutku. Seokjin berdecit sambil ketawa bangga.

"Kau takkan menyesal punya."

 ❛ Couple ❜ + i.jaebum Where stories live. Discover now