t w e n t y o n e

635 92 2
                                    

❝ I cant live without seeing you smile

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

I cant live without seeing you smile.

×

;imjaebum

Aku ketawa kecil melihat reaksi Suhee yang sudah merah. Suhee yang baru memasuki kedai runcit itu aku pandang sambil tersenyum.

"You guys looks cute tho." kata Felix membuatkan senyumku semakin lebar. Aku dan Suhee memang sepadan pun hihi.

"Siapa yang cute?" Vernon yang baru duduk, memandang sekeliling dengan keliru.

"Ah, Vernon. You just missed the whole romantic show." Mike yang merupakan anak buah Jackson, menepuk bahu Vernon membuatkan Vernon bertambah bingung.

"What?" soal Vernon.

"Jaebum sunbae dan Suhee sunbae buat free romantic scene. Theyre acting like the sweetest couple ever!" kata Hannah teruja.

"Huh?" Vernon masih lagi dengan kelirunya membuatkan aku memggeleng.

"Aish, youre still a kid. Just sit down and eat your ramen." Felix menarik Vernon duduk membuatkan Vernon mencebik.

Aku baru teringat. Suhee mana bawa duit, dia nak beli air pakai apa? Aku menggeleng sambil tersenyum sendiri. Aigoo, this kid.

"Guys, do you want me to buy you anything? Im going to buy myself a drink." kataku sambil bangun.

"Aish, nak beli air ke nak tengok bakal wifeuu?" sakan Jackson memerliku. Aku hanya tersengih mendengarnya.

Aku bergerak ke pintu kedai runcit. Layan dia orang semua tak jalan aku ini nanti. Baru saja aku menolak pintu, Suhee muncul di depanku.

"Ha, kau tak bawa duit maca- Yah, Suhee. Kenapa ini?" Aku terkejut melihat wajahnya yang dipenuhi air mata. Dia menolakku sebelum berlari meninggalkanku.

"Suhee!" aku memanggilnya namun langsung tidak dipedulikan.

"Blahlah." Aku menoleh mendapati Mark sedang berdiri di depanku dengan wajah yang sugul.

Dan pada masa itu juga, aku tahu kenapa Suhee menangis.

Kolar bajunyanya aku rentap kasar, mengejutkannya.

"Apa kau dah buat hah?" soalku cuba menahan amarah yang sedang membara.

"Apa yang aku dah buat?" soalnya kembali dengan muka tidak bersalah. Dia memandangku dengan muka selamba.

"Aku tanya, apa yang kau dah buat pada Suhee?" soalku lagi sekali. Kali ini aku tarik kolarnya membuatkan dirinya hampir terjatuh ke arahku.

"Suhee?" Mark berdecit. Nafasku tuun naik apabila dia menyebut nama Suhee sebegitu.

"I kissed her. Why? Because shes my girl!"

Buk! Satu tumbukan paduku hadiahkan kepada Mark membuatkan dia tersungkur di lantai, menarik perhatian mereka yang lain.

"Yah yah, kenapa ini?" Jackson kalut menghampiri kami. Mark dibantu oleh beberapa pelajar pertukaran.

Mark menjelingku tak puas hati sambil mengelap hujung bibirnya yang berdarah. Dia ingin memyerangku namun segera dihalang oleh Jackson.

"Suhee milik aku. Aku akan dapatkan balik dia. One way or another." kata Mark serius.

"She was yours. Not anymore. Kau dah lepaskan peluang kau. Now shes mine. Selagi aku ada, jangan haraplah kau boleh sentuh dia. Jangan kata sentuh, bercakap pun aku takkan benarkan." kataku, juga serius.

No one can take my girl from me. Not even you!

The real fight starts now.

 ❛ Couple ❜ + i.jaebum Where stories live. Discover now