❛ The whole universe wouldnt be enough to show how big my love for you.❜
--
"Wait wait, dia kata kau selekeh?" Jaebum berkerut apabila aku menceritakan tentang Mark. Burger dikunyah dengan tak puas hati. Aku hanya mengangguk. Aku menyedut air lemon teaku.
Tak sangka dia ini peramah gila.
"Eh, butanya dia. You look perfectly fine to me."
"Yalah itu." aku menggulingkan anak mataku mendengar pujian Jaebum. Jaebum tersengih.
Tapi, aku memang agak selekeh sekarang ini. Oversized hoodie, ripped jeans dan topi berwarna pink. Ini memang style aku. Biar aku selesa dengan apa yang aku pakai. Ini bukan agak selekeh, memang selekeh. Pakaian beginilah yang Mark definisikan sebagai selekeh.
"Okay, cukuplah pasal aku. Ceritakan tentang diri kau pula. Macam mana kau boleh terjebak dalam Instant Couple ini?" soalku sambil memandangnya. Aku nak tahu sebenarnya.
"Well, my mom told me to get a girlfriend or get out of her house. So, here I am. To be honest, aku taknak ada dalam relationship pun sekarang ini tapi aku terpaksa." selamba Jaebum berkata. Aku tersengih. Cantiklah, dia pun taknak ada hubungan.
"Okay, macam inilah. Kau tolong aku, aku tolong kau. So, its a win - win situation." kataku. Jaebum mengangguk tanda setuju dengan pernyataanku.
"Tolong?" Jaebum berkerut. Air cokenya ditarik sebelum diminum.
"Macam yang aku ceritakan sebelum ini, my ex is a jerk and dia ingat aku tak boleh hidup tanpa dia."
"And, kau nak buktikan yang kau bahagia tanpa dia menggunakan aku?" kata Jaebum sambil mengangkat sebelah keningnya memandangku. Aku mengangguk. Wow, dia tahu rancangan aku.
"Kau jadi fake boyfriend aku, aku jadi fake girlfriend kau. Settle masalah kita." kataku tersenyum.
"Hmm, okay."
"So, do we have a deal?" soalku sambil menghulurkan tangan untuk berjabat.
"Deal." tanganku disambut dan kami berjabat.
"Wait, kau bukan ke lagi muda dari aku? Asal kau cakap tak formal dengan aku." aku buat muka tak bersalah. Jaebum tua dua tahun daripada aku. Aku 18 tahun, dia 20 tahun.
Haha, aku bukan sengaja pun bercakap tak formal.
"Kau yang mulakan dulu tadi." kataku mempertahankan diri. Bukan salah aku okay.
"Oh, ya jugakan?" ha, ini berjangkit penyakit sengal Seokjin ke? Belum jumpa dah berjangkit? Parah penyakit Seokjin ini.
"Kau nak aku- i mean, awak rasa saya patut ke gunakan saya - awak instead of aku - kau? Saya tak kesah kalau awak nak." soalku. Jaebum berkerut.
"No thanks. Lets just stick to aku - kau. Kalau orang tanya, just say yang kita dah kenal lama." katanya membuatkan aku mengangguk.
YOU ARE READING
❛ Couple ❜ + i.jaebum
Fanfiction❨ completed ❩ Kim Suhee × Im Jaebum ❝Kau jadi fake boyfriend aku, aku jadi fake girlfriend kau. Settle masalah kita.❞ 『231118 - 201218』 Storyline; Cover; ©dreamochi-