t h i r t e e n

702 91 22
                                    

❝ Even if the world's against us, Ill always be there for you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Even if the world's against us, Ill always be there for you.

×

"Okay, you can go back to your class now. Meet me at the hall tomorrow at 9am sharp and dont be late. Their bus will arrive around 10am tomorrow. Please be ready." kata Sir Edward sebelum berlalu pergi.

"Thank you sir." ucap kami sebelum bersurai.

Aku pantas menarik Jaebum masuk ke kelas sebelah yang kosong sebelum menutup pintu meninggalkan Jackson sendirian.

"Yah, kau sekolah sini? Asal tak bagitahu?" soalku separa berbisik.

"Yah? Eh, aku sunbae kau tahu? " Aku berdecit apabila dia berkata begitu.

"Ah, ya. Weh pasal baju itukan, kau kata kau taknak duit. Apa yang kau nak?" soalku musykil. Jangan - jangan dia nak jual organ aku tak? Ha, matilah nak.

"Aku nak kau."

Aku memberinya pandangan terkejutku yang nampaknya seperti monyet bersalin.

"Mommy aku, aku pernah kata yang dia akan halau aku kalau aku takde girlfriendkan?" aku mengangguk.

"Kalau aku tak bawa girlfriend pergi ke majlis birthday makcik aku, then she really will kick me out." kata Jaebum membuatkan aku mengangguk lagi. Jadi, dia nak apa?

"Aku nak kau pergi ke majlis itu dengan aku. Sebagai teman wanita aku." kata Jaebum. Okay.

"Will you accept my invitation, princess?" Jaebum menghulurkan tangannya, acah melamar seorang puteri namun malangnya puteri itu aku HAHA.

"Bukannya aku ada pilihan pun." aku menggulingkan mataku selepas menepuk tangan yang dihulur.

"Kau tahu, mungkin orang patut tahu yang kita ini in 'relationship' or something." kata Jaebum.

"Hah?" Aku memandang Jaebum blur.

"Kau rapat sangat dengan Jackson. Orang ingat kau dengan dia couple."

"Pfft- HAHAHAHAGAHAHAHAHAHAHAHGAH! AKU DENGAN DENGAN JACKSON? WEH YAWOH SAKIT PERUT AKU JAHAHAHAHAHA!"aku ketawa terbahak - bahak macam orang gila sesat. Jaebum pandang aku pelik.

"Weh, si tenuk itu dah ada aweklah. Well, technically almost. Lagi pun, dia itu kawan jelah. Fuh, penat guwa gelak." kataku mengelap air mata yang keluar.

"Thats why-" Jaebum bergerak mendekatiku. Mukanya didekatkan dengan mukaku. Sebelah tangannya memegang dinding di sebelahku.

Eh, adakah aku sedang dikabedon? Betul ke natang yang aku sebut itu?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Eh, adakah aku sedang dikabedon? Betul ke natang yang aku sebut itu?

Tanganku dipegangnya dengan tangan yang sebelah lagi. Serentak aku memandangnya terkejut.

"-kau kena tunjuk yang kau dengan Jackson hanya kawan." katanya sambil memperkemaskan pegangan tanganku. Aku memandang mukanya yang tersenyum sebelum memandang tangan kami yang bersatu.

Menipu kalau aku kata aku tak suka. Menipu juga kalau aku kata jantung aku tak berdegup kencang.

"Jom, aku hantar kau balik." dengan itu kami berjalan keluar kelas tersebut sambil berpegangan tangan.

Balik apa kejadah? Sekolah belum habislah gilaa!

 ❛ Couple ❜ + i.jaebum Where stories live. Discover now