s i x t e e n

683 96 18
                                    

❝ We may be different but we complete each other

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

We may be different but we complete each other.

×

"Breath, okay? Jangan risau aku ada." kata Jaebum sambil memandangku. Aku mengangguk.

Sebelum itu, aku nak meroyan sebab SERIUS AH INI RUMAH DIA? KAYA GILA WOI BESAR DO RUMAH DIA PERGH PERGH PERGHHHHHH-

okay.

Pintu utama dibuka dan kami masuk.

"Uri Jaebumie dah sampai. Oh, whos this?" seorang perempuan yang agak berumur menyambut kami dengan ceria. Dia memandangku sambil tersenyum riang.

"Ma, this is Kim Suhee. Shes-- well, shes the owner of my heart. My dear sweetheart. Maybe your future menantu?" Jaebum memandangku sambil berkata begitu membuatkan aku tersenyum malu.

Aku tahu ini lakonan. Tak perlulah teruja sangat weh.

"Annyeonghaseyo Puan Im." aku menunduk hormat sambil tersenyum.

"Just call me mama, sweetheart."

(Jaebum selalu gunakan nama panggilan yag berbeza. Sekejap mama, sekejap mommy, sekejap mom. But selalunya tiga itu jelah.)

"O-okay."

"Aw, both of you are so cute. I ship you guys so much." Pipiku dan Jaebum dicubit lembut.

"Ah, maa. Kami bukan budak - budaklah." Jaebum mencebik sambil memegang pipinya. Aku pula hanya tersengih, turut memegang pipiku. Harapnya makeup aku tak rosak.

"Tch, you are always a kid in my eyes. Suhee ah, do you agree with me?" Aku mengangguk sebelum memandang Jaebum. Wah, dia dipenuhi dengan kasih sayang.

Mama memandangku atas dan bawah.

"Jaebum, would you mind to take some punch for us?" soal Puan Im memandang Jaebum.

"Okay." Jaebum mengeluh sebelum berlalu pergi.

"Suhee ah, mama tak tahu macam mana Suhee buat but Im so grateful that he got you now." aku memandang mama keliru. Eh?

"Jaebum mungkin agak baran tapi dia sebenarnya lembut di dalam. Hes-- Hes been hurt before. It hit him hard." kedua - dua tanganku dipegang mama. Muka mama aku pandang terkejut.

"Mama harap Suhee boleh bertahan dengan dia no matter what hm?" kata mama dengan lembut. Aw, how can i say no?

"Suhee janji." aku tersenyum.

"Yow, gossip girls. Nah air untuk kalian berdua." Jaebum mencelah. Dua gelas air diberikan kepadaku dan mama.

"Mama pakat dengan Suhee kutuk Jaebum eh? Baik bagitahu cepat, apa yang mama bagitahu awak? " mata sepetnya disepetkan lagi memandangku dan mama dengan penuh curiga.

"Nothinglah, mama cuma bagitahu Suhee yang kamu masih lagi tidur dengan teddy bear." aku sudah tergelak. Alahai, comelnya.

"Maa!" Jaebum memandang mama pasrah. Rahsianya dah terbongkar.

"Well well, sembang apa ini? Sampai hati tak ajak birthday girl." seorang perempuan yang sepertinya berumur 30 an tiba - tiba muncul.

"Aunty Dee, happy birthday!" ucap Jaebum. Ah, inilah dia makcik dia.

"Thank you."

"Sayang, bagilah hadiah kita itu." kata Jaebum. Aku menghulurkan beg kertas yangku pegang dari tadi. Beg kertas diambil namun tiba - tiba kedua - dua pipiku diicubit lagi sekali.

Longgarlah pipi guwa macam ini.

"Whos this cutiepie?" kata Aunty Dee masih lagi tidak melepaskan pipiku sambil memandang Jaebun dan mama.

"My future menantu." Kata mama bangga semacam. Aunty Dee menarik nafas terkejut. Pipiku dilepaskan. Adeh-

"Ohmygawdd, this is your girlfriend Jay? Aw, so cute so cute!" kata Aunty Dee teruja.  Jaebum mengangguk manakala aku pula tersengih sambil memegang pipiku.

Hm, makin kembanglah aku hari ini kena puji je HAHAH.

 ❛ Couple ❜ + i.jaebum Where stories live. Discover now