❝ I dont deserve your love. ❞
×
"H-hi." aku yang sedang bermain game Pou mengangkat mukaku memandang seseorang di pintu bilik dorm.
Untuk seminggu ini, aku terpaksa duduk di dorm sekolah disebabkan pelajar pertukaran itu. Sir Edward yang suruh huhu. Katanya supaya senang selaraskan. Masalahnya, antara kami berenam, ada dua ketul je perempuan ado.
Jaebum, Jackson, Mark, Vernon, aku dan seorang lagi pelajar perempuan yang aku rasa pelajar baru.
"Oh hi, masuklah." aku tersenyum. Dia nampak pemalu but woah, lawanya dia. Asal aku tak selawa itu? ( ;∀;)
"Annyeonghaseyo, Seo Hannah imnida." dia menunduk hormat kepadaku membuatkan aku terbangun dan turut melakukan yang sama.
"Ah, Kim Suhee imnida."
"Selamat berkenalan, tolong beri tunjuk ajar." Hannah menunduk sekali lagi.
"Ah, tak. Tolong beri tunjuk ajar." aku tunduk lagi sekali.
"Tak-"
Tok! Tok! Tok!
Ketukan di pintu membuatkan adegan tunduk - menunduk kami terhenti.
"Siapa?" soalku.
"Aku." serentak tiga suara kedengaran. Aku berkerut. Langkah menuju ke pintu sementara Hannah hanya memandang. Makhluk mana yang ingat aku boleh cam suara diorang kalau sebut aku serentak ini?
"Ha, nak apa?" soalku sambil memandang Jackson, Jaebum dan Chan seorang demi seorang. Felix yang tersengih di belakang hanya melambai bersama dua lagi pelajar lelaki yang juga tersenyum.
"Laparlah, ada makanan tak?" selamba Jackson menyoal sambil cuba mengintai bilikku. Pantas aku menolak mukanya.
"Kau ingat bilik aku ini kantin ke? Pergilah beli sana." bebelku sambil menghalang pintu.
"Yah, bagilah aku tengok dalam." Jackson cuba merempuhku. Jaebum sempat menggeleng sebelum menarik Jackson membuatkan dia hamoir terjatuh ke belakang.
"Suhee ah, aku ingat nak ajak Chan dan Felix pergi makan ramen kat kedai runcit sana. Nak ikut?" soal Jaebum.
"Ramen? Emm, kejap aku pergi ambil dompet." baru saja aku ingin melangkah masuk Jaebum menarik tanganku.
"Tak perlu, aku belanja kau." katanya.
"Aku macam mana?" soal Jackson tak malu. Budak ini memang nak kena tepuk sikit.
"Kau bukannya penting pun." jawab Jaebum selamba. Aku pandang Jackson sambil meramalkan muka sedihnya.
"Oooo, what is this? Ada apa - apa yang aku tak tahu ke?" Jackson memandang kami berdua dengan muka (͡° ͜ʖ ͡°) sambil tapak tangannya acah menutup mulut.
Aku pandang Jaebum, menghantar telepati untuk tidak mempedulikan Jackson yang sedang merepek. Well, takkanlah dia nak mengaku aku ini girlfriend dia pulakan? Fake je kot.
Jaebum mendekatiku sebelum memeluk bahuku. Bagaikan sekelip mata dia mencium bibirku membuatkan aku terkejut.
"Ah, yes. Shes my future wife." kata Jaebum sambil tersenyum.
Hah?
F- futURE WIFEU?
WEH BIBIR AKU OMAGAD JSJSJSJ--
--
;seohannah
YOU ARE READING
❛ Couple ❜ + i.jaebum
Fanfiction❨ completed ❩ Kim Suhee × Im Jaebum ❝Kau jadi fake boyfriend aku, aku jadi fake girlfriend kau. Settle masalah kita.❞ 『231118 - 201218』 Storyline; Cover; ©dreamochi-