n i n e t e e n

688 91 35
                                    

❝ Please hold my hand and never let go

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Please hold my hand and never let go.

×

Keadaan jadi agak kekok sejak daripada pengakuan mengejut Jaebum. Kekok bagi aku dan dialah. Atau mungkin bagi aku je huhu.

Aku tak sangka yang dia akan cakap macam itu dan aaaaaaa Jaebum tagunaa-

"Nah." aku tersentak apabila semangkuk ramen yang siap dimasak berada di depanmu. Aku memandang Jaebum sekilas.

"Sudah - sudahlah itu termenung. Nak aku cium lagi ke?" kata Jaebum tersengih. Mataku membulat. Laju aku menutup mulutku membuatkan Jaebum tergelak.

Aaaaa, tak lawaklah sjsjsj-

"Aigoo, jangan risaulah. Makan itu cepat, nanti kembang. Aku nak pergi tengokkan Chan dengan Felix sekejap." kepalaku diusap lembut sebelum dia berlalu pergi meninggalkanku di meja sendirian.

Eish, dia ini. Selalu bagi aku harapan palsu.

"Hi." Felix duduk di depanku diikuti dengan Chan dan Jackson.

"Hi." balasku balik tersenyum pendek. Malu sebenarnya.

"Okayy, everybody got their own food?" soal Jackson apabila melihat kami semua sudah pun duduk.

"Yep."

"Okay, enjoy it while its still hot. Yguys gotta know that ramen in this convinience store was dah best evah!" bersungguh - sungguh Jackson berkata. Dia kalau bab makan, nombor satu.

"Suhee, aku-" percakapan Jaebum terpotong apabila Hannah memanggilku.

"Suhee, awak ada tisu tak?" soal Hannah.

"Ah, sekejap." aku menggeledah begku sebelum mengeluarkan pek tisu kecil dan serahkan pada Hannah.

"Thanks~♡"

"Welcome~♡" huhu, comelnya Hannah.

"Suhee, aku nak-" sekali lagi Jaebum dipalau kerana Jackson memanggilku. Jackson kalau panggil orang, lagi - lagi kalau aku, memang suara takleh kawal. Kalau boleh dia nak bagitau satu dunia yang dia tengah panggil aku.

"Suhee! Aku ajak Vernon and the geng." kata Jackson sebelum menyambung makan.

"Suhee ah, boleh tak kalau-"

"Sunbaee!" aku menoleh ke arah Vernon yang berlari ke arah kami dengan cerianya bersama tiga orang di belakangnya.

"Wah sedapnya! Aih apa ini sunbae, makan tak ajak?" kata Vernon acah merajuk.

"Yah, dah ajaklah ini. Kalau taknak sila blah. Shuh shuh." sengaja aku menghalaunya.

"Ish, sunbae ini jahatlah. Orang lapar takkan taknak makan?" Vernon mencebik.

"Atototoo, pergilah beli cepat." Pipi Vernon aku cucuk. Hehe, comelnya hoobae aku ini.

"Okay!" Vernon tersengih.

"Guys, we're gonna eat some ramen. Lemme show you guys, its awesome! You guys are gonna love it!" Vernon mengajak dua orang pelajar pertukaran tersebut. Aku pandang Mark sekilas.

Dia nampak agak pelik. Tiada lagi senyuman sinis darinya. Tiada lagi pandangan yang menjengkelkan. Ada sesuatu yang tak kena dengannya.

Tiba - tiba mukaku ditarik menghadap Jaebum.

"Hm?" Aku memandangnya pelik.

Jaebum memegang perlahan tanganku. Tanganku dtekapkan pada wajahnya.

"Janganlah palau aku." Jaebum menyengetkan kepalanya memandangku dengan wajah sedihnya. Tangannya memegang tanganku yang menekup mukanya.

Ha-

AAAAAAAAAAA APA NAK JADI DENGAN DIA INI WEH AKU LEMPANG JUGA KANG-

---

Ya, aku tahu aku rajin meng'update' even aku belum habis spm HAHAHA.

Happy 500 readers aw i love you guys 💓✨

Happy 500 readers aw i love you guys 💓✨

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Love, Maya 👑

 ❛ Couple ❜ + i.jaebum Where stories live. Discover now