f o u r

769 86 2
                                    

❛ You are my sweetest candy

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

You are my sweetest candy.

--

"Ha, kau nak pergi mana lawa - lawa itu?" soal Seokjin ketika aku sedang memakai kasutku.

Aku tersengih. Rambutku diselakkan ke belakang telinga sebelum memandang Seokjin yang sedang menonton televisyen. Seokjin puji aku, first time ini.

"Terima kasihlah puji saya hoho." aku menutup mulut acah gelak ayu. Seokjin memandangku geli.

"Ei, melebih pula perempuan ini." Aku terus menjeling Seokjin. Hancur mood aku hmp!

"Okaylah, bye!" aku mengambil beg sandang pinkku sebelum membuka pintu rumah.

"Woi, ada duit belanja tak?" aku tersenyum. Pintu ditutup semula. Mulalah tersipu - sipu. Aw, baik juga pakcik ini. Hm, ini yang makin sayang ini.

"Kalau nak bagi bole--"

"Aku takde duit, pergi minta eomma." Seokjin tergelak melihat reaksiku. Weh, tak kelakarlah gila. Aku dah siap tadah tangan dah.

Aku tarik balik kata - kata aku.

Anugerah abang paling sengal jatuh kepada Seokjin. Anugerah paling banyak buat aku mencarut pun rasanya boleh bagi pada dia.

"Kau jangan balik lambat sangat." pesan Seokjin namun balas dengan hempasan pintu. Malas nak layan alpaka tak semenggah itu.

Pejabat Instant Couple aku tuju.

Tik! Tik! Tik!

Aku yang baru keluar dari bangunan Instant Couple mengeluh. Alamak, lebat hujan turun. Huwa, macam mana nak balik? Aku dahlah tak bawa payung. Takpelah, aku tunggu hujan reda dululah.

Hestek redhaa-

Aku keluarkan telefonku. Earphone dipasang lalu disumbatkan ke telingaku.

Butang shuffle playlist ditekan sebelum telefonku masukkan dalam poket.

Nanti dulu, lagu ini. Aku keluarkan telefon dari poket dengan pantas. Tajuk lagu yang sedang dimainkan buat dadaku berombak.

Pantas aku tekan butang seterusnya apabila lagu Cant Help Myself, Eric Nam yang pernah dinyanyikan oleh Mark ketika hari lahirku dimainkan. Aku taknak ingat tentang Mark. Serabut!

Lagu seterusnya berjudul Likey nyanyian kumpulan Twice kesukaan Hyerim membuatkan aku murung. Kedua - dua belah earphone aku tarik dan sumbatkan ke dalam beg bersama telefonku. Mood aku dah barai.

Lepas dah buat jiwa dan raga aku terpaut, kau tinggalkan aku macam itu je. Baik kawan, baik teman lelaki. Dua - dua tak boleh dipakai.

Aku melangkah ke arah hujan. Sekali sekala kita main hujan apa salahnya? Waktu hujan macam ini, kalau aku menangis pun bukan orang perasan.

Aku berdiri di tengah jalan. Hujan yang jatuh membasahi diriku. Haih, selama ini aku sibuk jaga hati orang sampaikan hati aku sendiri tak terjaga. Ini yang aku dapat?

Sedang aku seronok bermandikan hujan, tiba - tiba ada payung yang meneduhiku. Aku menoleh. Seorang lelaki sedang tersenyum manis ke arahku.

Tanganku dipegang lalu payungnya diserahkan padaku sebelum dia berlari pergi dari situ.

Hah?

 ❛ Couple ❜ + i.jaebum Where stories live. Discover now