❝ You yourself is more than enough for me. ❞
×
"Apa?" aku berkerut memandang Seokjin. Bingung sendiri. Seokjin mengeluh.
"Akukan abang kau. Takkanlah dengan aku pun kau nak tipu?" kata Seokjin membuatkan aku terkebil - kebil.
"Ini. Apa ini? Explain yourself, now." Mataku terbeliak melihat flier Instant Couple yangku sorokkan dalam laci.
"Mana ada orang tipu." dalihku.
"Kau ingat aku tak tahu ke kau couple dengan Mark? Tiba - tiba je kau kata Jaebum itu pula pakwe kau. Kau ingat aku tak rasa pelik ke? Kalau eomma mungkin tak tahu sebabkan eomma tak pernah hantar kau ke sekolah. Aku diamkan saja sebab taknak eomma risau." kata Seokjin. Aku kehilangan kata - kata.
"Suhee, jujurlah dengan aku. Aku bukannya sesiapa pun. Apa yang kau dah buat?"
Aku mengeluh.
"Mark curang. Suhee ingat nak kenakan dia balik, Suhee pergi Instant Husband nak cari fake boyfriend." aku menggigit bibir apabila Seokjin sudah berkerut. Tak lama, aku terdengar dia mengeluh lagi.
"Jadi, Jaebum itu fake boyfriend kau?" soalan Seokjinku balas dengan anggukan sebelum menunduk.
"Berapa banyak duit kau gunakan untuk itu?" soal Seokjin meraup mukanya. Daripada nadanya aku tahu dia kecewa denganku.
"Kosong?" Seokjin memandangku tak percaya.
"Percuma? Takkanlah. Aku search dalam google benda - benda macam ini berbayar tahu? Even nak cari jodoh pun kena bayar tahu?" kata Seokjin pelik.
"Betul, Suhee pun tak percaya mulanya. Tapi dia kata sebab Suhee datang waktu mereka sedang adalah promosi." terangku. Kadang terfikir, sebab aku nampak macam orang merempat yang takde duit ke ketika datang ke situ?
Rasa macam ada yang tak kena.
"Kau sukakan Jaebum ke?" aku tersentak. Soalan itu tepat ditembak ke hatiku.
"H-huh? Kenapa pula oppa cakap macam itu pula?" Aku menelan air liur. Sudah seperti ditangkap meniru pula rasanya.
"Aigoo, you are so stupideu!" Seokjin membuat gaya maknyahnya sambil menunjal dahiku.
"Sakitlah." Aku mencebik sambil memegang dahiku.
"Kau tak perasan ke sejak kau date, fake boyfriend-ing atau apa - apa jelah dengan si Jaebum itu kau asyik tersenyum seorang - seorang? Even sewaktu kau date dengan Mark pun kau tak angau macam itu." kata Seokjin tersengih.
Aku? Angau dengan Jaebum?
Pft-
Ya ke?
Aku hanya menunduk, membiarkan pertanyaan Seokjin tergantung sepi. Kalau aku suka Jaebum pun ada gunanya lagi, dia bukannya sukakan aku pun. Malah, dia tak percayakan aku sampaikan dia suruh orang lain yang siasatkan tentang aku.
Maksud aku, kalau dia tanya apa - apa, aku boleh je jawab. Kalau dia tanyalah. Masalahnya, dia tak cuba pun.
"Kau bergaduh dengan dia ke?"
"Pft, mana ada." aku berbohong sambil cuba mengelak renungan mata Seokjin. Seokjin menggelengkan kepalanya. Dia tahu aku menipu.
"Kau itu bukannya jenis yang senang sakit. Selalunya kalau emosi kau terganggu dengan teruk barulah kau sakit. Melihatkan perangai kau ini, aku tahu bila kau putus dengan Mark. Waktu kau demam dan tipu yang kau main hujan itukan?" sebelah keningnya diangkat sambil tersenyum sinis membuatkanku kehilangan kata - kata. Ah, rahsia aku dah terbongkar.
"Suhee, kau kena bincang dengan dia. Bukannya main terjah je. Selesaikan dengan cara yang elok, jangan asyik lari. Dan paling penting, walau sesukar mana kau rasakan, ingat yang kau ada aku dan aku akan sentiasa ada untuk kau. Kitakan adik - beradik?" Rambutku diusap lembut. Aku tersenyum. Seokjin tak pernah kecewakan aku walaupun kadanganya perangai dia lebih teruk dari aku.
"Thanks, oppa." Seokjin hanya memberiku senyuman manisnya.
Kbang!
"Suhee!" Aku terkejut melihat lembaga tersebut.
Jaebum.
Sedekahkan alfatihah kepada pintu kedua yang dirosakkan Jaebum-
YOU ARE READING
❛ Couple ❜ + i.jaebum
Fanfiction❨ completed ❩ Kim Suhee × Im Jaebum ❝Kau jadi fake boyfriend aku, aku jadi fake girlfriend kau. Settle masalah kita.❞ 『231118 - 201218』 Storyline; Cover; ©dreamochi-