"Suhee, I told you dont be late arent I? Jaebum, you too. Ive high expectation on you since youre in you last year." Sir Edward bercekak pinggang. Alah, janganlah marah wahai cikgu yang kacak.
"Sorry sir."
Sempat aku menoleh ke arah Mark yang tersenyum mengejek melihatku dimarahi. Somak-
Aku lambat. Macam mana tak lambat kalau semalam balik pukul 1 pagi? Lepas balik dari majlis Aunty Dee, aku bergurau kata nak makan aiskrim.
Jaebum betul - betul bawa aku pergi singgah kedai runcit. Lepak punya lepak, haaa itu dia, pukul 3: 30 pagi sudah.
Balik - balik Seokjin sudah bercekak pinggang pegang senduk depan pintu. Namun selepas aku umpan dia dengan aiskrim, elok pula dia bagi aku masuk rumah. Aku masuk bilik, nak tukar baju, mandi apa semua bagai. Ha, dah pukul berapa pula itu?
Pukul 5 pagi baru aku tidur. Pukul 8 sepatutnya aku bangun untuk bersiap. Masalahnya aku tak terjaga sampailah Seokjin mengamuk pada pukul 8:45 pagi disebabkan aku tak bangun lagi.
Hah.
"The others have done pairing so i guess you both are the last pair. And these two are you new friend. You know what to do, right?" Sir Edward memandang aku dan Jaebum bergilir. Dua pelajar lelaki itu tersenyum pendek.
"Yes, sir."
"Okay, good. You all may dismissed. Remember, any problem please report to me." kata Sir Edward kepada kami semua.
"Thank you, sir." Semua pelajar bersurai.
Aku dan Jaebum saling berpandangan. Dua lelaki di depanku aku pandang sebelum tersenyum kekok. Alahai, dia orang nampak kami kena marah huhu.
"Hi." tegurku.
"Hye, mate." balas salah seorang yang berambut oren sambil tersenyum menampakkan giginya. Ish, lawo.
"You guys kinda look korean tho." kata Jaebum. Salah seorang dari mereka ketawa.
"Actually, we are." Lelaki berambut blonde itu tersenyum.
"Woah, cool. Can you speak korean?" soalku pula.
"He can but i cant. Well, english was my first language." aku terangguk mendengar kata - katanya.
Mereka memandang aku dan Jaebum. Eh, dah kenapa? Ah yalah, aku belum kenalkan diri. Aku tepuk dahi membuatkan mereka terkejut.
"My name is Kim Suhee and this is Im Jaebum. We're gonna be your helper for your whole trip thingy." kataku. Ey, Jaebum pun bukannya nak ingatkan.
" Im Felix. Lee Felix. Nice to know you." kata lelaki berambut
"Im Christopher Bang. But yguys can call me Christ or Chan."
"Come on. We'll show you guys your room." kata Jaebum. Aku bantu mereka mengangkat beg yang mana aku mampu.
Haha, apa aku meroyankan ini?
--
;leefelix
;bangchan
YOU ARE READING
❛ Couple ❜ + i.jaebum
Fanfiction❨ completed ❩ Kim Suhee × Im Jaebum ❝Kau jadi fake boyfriend aku, aku jadi fake girlfriend kau. Settle masalah kita.❞ 『231118 - 201218』 Storyline; Cover; ©dreamochi-