f i f t e e n

659 86 16
                                    

❝ Youre the light in my dark life

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Youre the light in my dark life.

×

Dingdong!

"Ah, Seokjin oppa. Aku lupa nak cari beg dompet. Bukakan pintu, dia dah sampai!" aku menolak Seokjin keluar setelah dia memuji 'masterpiece'nya berkilo - kilo dalam menambahbaikkan wajahku. Bukan nak puji aku eih.

Aku segera mencapai beg tangan biru gelapku sebelum mengambil telefonku yang sedang dicas daripada tadi. Liptint aku ambil dan letakkan dalam beg dompetku. Mana tahu, incase aku perlukan.

Aku duduk sebentar di meja solek. Fuh, betullah lawa. Tak sangka Seokjin pandai makeup.

Aku turun tangga dengan hati yang berdebar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku turun tangga dengan hati yang berdebar. Aduh, kau kenapa?

"Aku dah siap." kataku sambil menuruni tangga dengan berhati - hati. Kang aku terpijak kainnya bergolek ha mati katak guwa kat sini.

Jaebum yang sedang berborak dengan Seokjin dan eomma menoleh memandangku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jaebum yang sedang berborak dengan Seokjin dan eomma menoleh memandangku. Dia merenungku lama.

"Wow, you look very pretty." Jaebum tersenyum lebar membuatkan aku tersipu - sipu.

"Bro, aku bagi kepercayaan pada kau untuk jaga adik aku malam ini. Walaupun dia ini perangai macam badak tapi dia ini sebenarnya acah kuat je." kata Seokjin sebelum memandangku.

"Tahu."

"Anak eomma dah besar. Makin cantik pula itu. Tak sangka kamu dah besar. Ingat lagi dulu waktu kamu kecil, hingus pun meleleh - leleh, muka selalu comot. Appa kamulah suka sangat manjakan kamu." eomma tersenyum.

Aku ini memang naturalnya selekeh. Heh.

"Aish, eomma. Malulah Suhee." apa ini mention hingus - hingus ini yawohh, gelilah.

"Shall we get going?" Jaebum menghulurkan tangannya. Aku sambut dengan lembut. Takkanlah nak kasar pula?

Malam ini aku kena jadi pelakon. Kalau berjaya, ha dah tak payah pergi audition ini.

"Jangan balik lambat sangat." pesan eomma masih tersenyum.

"Baik ma." akurku. Alah kalau lambat pun sambung lepak tak 7E je pun. Bukannya buat benda apa pun lamak.

"Aunty, Seokjin. Kami pergi dulu." pinta Jaebum sebelum menunduk hormat.

Pintu dibukakan untukku masuk ke dalam keretanya. Jantungku berdegup semakin laju. Boleh kena serangan jantung aku kalau hari - hari gementar sebegini.

"You ready?" soal Jaebum memandangku.

"Er, tak? Aku takutlah. Kau yakin ke family kau tak makan orang?" aku memandangnya cemas. Jaebum tergelak. Aku mencebik melihatnya galak ketawakanku.

"Aku serius ini." kataku memeluk tubuh.

"Jangan risau, just be yourself. Aku jamin, mommy aku akan sukakan kau."

"Sure?" Jaebum mengangguk. Aku menarik nafas panjang. Serba sedikitku rasakan ketenangan.

Tiba - tiba tangan Jaebum menarik tali pinggang keledarku membuatkan aku terkejut. Mukanya dan mukaku hanya beberapa sentimeter jauh.

"Safety first, sweetheart." katanya tersengih.

Aduhh, jangan senyum dong. Gila aku macam ini. Ha, jantung aku tak stabil balik. Otak kata jangan hati kata lain.

Im such a mess.

 ❛ Couple ❜ + i.jaebum Where stories live. Discover now