❝ I want you to stay by my side. ❞
×
"Aigoo, salah ayatlah sayang." mama menepuk lengan Jaebum. Jaebum hanya tersengih. Aku masih lagi keliru. Ini nak buat adegan mak dan anak bermanja ke apa? Kalau ya, aku balik dululah.
"Apa yang Jaebum cuba katakan, boleh tak Suhee tolong jaga mama sampai sembuh?" soal mama memandangku tersenyum.
Aik, asal aku pula? Bukan ke berlambak bibik dia? Aku ini ada rupa bibik ke siot?
"Suhee bukannya taknak, cuma- bukan ke ada lagi yang lebih layak untuk jaga mama daripada Suhee? Mama ada Jaebum lagi." kataku mengatur ayat. Kang salah ayat, biadap pula dengarnya.
"Mama tahu, tapi Jaebumkan lelaki. Lagipun, sekarang ini pembantu rumah mama itu padat dengan kerja masing - masing. Jadi, mama ingat nak upah Suhee. Kalau Suhee naklah." mama memandangku dengan muka berharap.
"Sekejap, Suhee call eomma Suhee tanya boleh tak." kataku tersenyum senget. Mama mengangguk setuju. Aku keluar bilik wad. Nombor eomma segeraku dailkan.
"Hello?"
"Ha, pehal?" Aku berkerut. Nama pemanggilku pandang semula ini nombor eomma bukannya Seokjin.
"Eomma mana?" soalku.
"Masak." jawab Seokjin ringkas.
"Pergi kat eomma, buat speaker. Penting ini cepat sikit." kataku. Aku dengar Seokjin merengus. Ah, dasar pemalas punya makhluk.
"Eomma, ini Suhee nak cakap ini. Eomma dengarlah sambil masak, Jin buat speaker." aku dengar lagi suara Seokjin bercakap dengan eomma.
"Suhee ah, kenapa?" soal eomma.
"Eomma, dengar betul - betul eh." kataku serius. Bunyi keletang keletung kedengaran. Baru dengar, belum bau lagi eih rindunya masakan eomma.
"Hm."
"Mama Jaebum jatuh bilik air dan sekarang ini dia dekat hospital dengan tangan berbalut. Suhee tak pasti sama ada patah atau terseliuh tapi nampak teruk jugala-"
"Omo omo omooo, kenapa tak bagitahu awal - awal? Nanti eomma datang melawat dia." eomma memotong percakapanku.
"Eomma, dengarlah duluuu. Suhee belum habis cakap lagi ini." kataku separuh rengek.
"Lah, dah itu?"
"Mama Jaebum suruh Suhee tinggal rumah dia, jadi pembantu mama dia sampaulah mama dia sembuh." kataku disambut sepi di hujung talian.
"Eomma?" panggilku.
"Sekejap, eomma tengah flip lempeng." kata eomma membuatkanku tersengih. Oh, lempeng kegemaranku. Terliurlah pula.
"Pergi jelah, lagi pun sekarang inikan cuti. Kau sendiri kata kau nak cari kerjakan lepas program pelajar pertukaran itu? Ha, elok ah." suara Seokjin kedengaran.
"Ish, aku tanya eommalah bukan kau. Eomma, eomma bagi ke?" soalku. Asal eomma senyap ini? Lamanya flip lempeng? Setuju ke tidak? Patutnya aku buat video call tadi, dapat tengok muka eomma.
"Eleh, sombong." Seokjin berdecit namun tidakku pedulikan. Eomma, tolonglah jangan setuju. Aku taknak aku taknak. Tinggal serumah dengan Jaebum?
Oh noo, hatiku belum bersedia.
"Eomma bagi. Asalkan Suhee video call hari - hari."
Alamak alamak alamak-
YOU ARE READING
❛ Couple ❜ + i.jaebum
Fanfic❨ completed ❩ Kim Suhee × Im Jaebum ❝Kau jadi fake boyfriend aku, aku jadi fake girlfriend kau. Settle masalah kita.❞ 『231118 - 201218』 Storyline; Cover; ©dreamochi-