Jeg smed min sidste bagage i taxien og smækkede lågen i. de andre piger sad allerede i bilen og ventede på mig. jeg satte mig ind i den lune taxi og gjorde tegn til at han godt måtte køre. vi havde allerede sagt farvel til drengene. vi skulle til lufthavnen hvor vi skulle flyve til Frankfurt.
Der var ikke langt til lufthavnen men på den korte tur nåede jeg næsten at fortryde. Jeg havde det skidt med at forlade Marcus.
ruden var dækket af dug så jeg kunne næsten ikke se ud. kun lysene fra gadelygterne var tændte, selvom der ikke rigitg var brug for dem nu. Natalie og cat sov begge, men det var også klart for klokken var kun 5. men jeg kunne bare ikke sove, det kunne jeg heller ikke i nat. jeg tog min iphone op fra tasken og kiggede på den. ingen ting var sket.
vi drejede ind af en stor vej og lufthavnen kom til syne længere fremme. jeg vækkede selvføldelig cat og natalie så de kunne gøre sig klar til at forlade taxien. vi holdte ind på en parkeringsplads der lå lidt fra indgangen. chauførren åbnede bagagerummet så vi kunne få vores bagage. jeg tog imod min bagage og sukkede. cat lagde hånden på min arm og sagde så: "det skal nok gå" hun smilte et lille smil og slap så igen.
. . .
vi var lige landet og skulle ud af flyet, men der er altid en masse mennesker der kæmper for at komme frem og ud af flyet først så vi sad bare og ventede på at de fleste var gået ud. jeg rejse mig op og gik ud på gangen og åbnede kabineskabet og ledte efter min kuffert. jeg kunne ikke nå den!. natalie kom over og rakte mig den. hun var lidt højere end mig. vi gik ud af flyet og over i mod bagageudleveringen.
"hvordan kommer vi over til hotellet?" spurgte jeg, for ærligtalt vidste jeg ikke så meget om turen.
"vi skal bo hos en af liams venner, og jeg tror han henter os" sagde cat.
"har han eller hun plads til tre gæster?" spurgte jeg. det var enlig mest for sjov men cat svarede alligevel: "det må vi da håbe" vi grinte lidt af bemærkningen. vores bagage kom næsten først så den del af rejsen gik ret hurtigt. vi gik ud på parkeringspladsen og kiggede forvirret rundt.
"jeg ringer lige til liam og spørger hvordan vi skal finde ham" sagde cat og fandt sin iphone frem. efter lidt tid havde hun vidst fundet ud af noget for hun skrev ihvertifald et nummer ned. hun sagde farvel og fjernede telefonen fra hendes øre.
"han gav mig et nummer på hans ven som vidst nok hed Isac" sagde hun og tastede nummeret ind på hendes mobil og ringede op. mig og natalie gjorde os umage med at at lytte efter men vi kunne tilsyndladende ikke høre noget.
"han skulle holde hernede et sted" sagde hun forvirret og pegede i en retning. jeg trak på skuldrende. vi gik mod den retning hun havde pejet i. En ung mand stod lænet op af en sort Audi med sin mobil klistret helt op i ansigtet. han lod sig dog forstyrre da vi gik forbi. cat stoppede op og gik hen til fyren. de snakkede lidt, men efter noget tid vinkede hun os over.
"det her er Isac, ham vi skal bo hos" sagde cat smilende. skal jeg være ærlig var han pænt lækker ham Isac.
"eller rettere: i skal bo hos min far" rettede Isac. vi satte os ind i billen og kørte mod huset. vi hørte radio men det var ikke særlig højt, men det lavede natalie om på da der kom en 5SOS sang på. hun sad nemlig forrest så da 'she looks so perfect' begyndte at spille skruede hun helt op og vi alle sang med. okay Isac gjorde måske ikke men vi andre sang med.
han tog hans telefon op fra hans lomme vilket fik cat til at gå helt amok "DU KAN DA IKKE BARE SIDE MED DIN TELEFON NÅR DU KØRE!!!" råbet hun helt panisk. Isac fniste af hendes bemærkning men han lagde ikke telefonen fra sig. cat greb panisk fast i panikhåndtagene i loftet. hvilket fik Isac til at grine.
"hvad er der så intresant ved de fyre?" spurgte Isac.
"hvilke fyre?" spurgte jeg dumt. Jeg vidste godt at han mente 5SOS.
"gæt?" svarede han lidt flappet tilbage, hvilket ødelagde stemningen totalt.
"de er altid glade, og fri for problemer og ja bare skønne" svarede cat, som var faldet lidt mere til ro nu. Isac rystede bare på hovedet. jeg lænede mig tilbage i sædet og tog min telefon op af min taske og gik på itube og fandt den første og bedste playliste. jeg satte dubberne i ørene og lagde min mobil på mine lår.
vi drejede ind af en vej som førte hen til et villakvarter. vi drejde igen, men denne gang op af en indkørsel som førte ind til et hus. huset var nok i to plan, så det var ikke særlig stort. Men veligeholdt var det!
Isac gik op til fordøren og låste op, hvorefter han gik tilbage for at hjælpe med bagagen. jeg kunne godt bære mit så jeg gik bare op til forddøren og vidre ind i den lille gang.
"i skal sove overnpå" sagde Isac og satte en kuffert ned. jeg gik vidre ind i huset hvor der lå en stue. Her var trappen til ovenpå. Jeg tog min kuffert i hånden og bar den op af trappen. forenden af trappen var der en gang der førte et godt stykke ned. Jeg gik et stykke ned og åbnede en dør. der var et soveværelse som ikke lignede et gæsterum.
"her sover jeg" sagde Isac som havde fulgt efter mig ovenpå "i skal sove i de her værelser" sagde han og pegede lidt længerene nede af gangen "skal jeg vise dig det?" spurgte han og jeg nikkede bare som svar.
vi gik hen til den første dør som stod på klem "det her er badeværelset" sagde isac og åbnede døren lidt mere. vi gik vidre til næste værelse. "det her er det første værelse, og også det mindste" sagde han og smilte lidt. han åbnede døren og et lille værelse kom til syne. Der var en lille seng og et skab. der var skråvægge i værelset hvilket gjorde at man kun kunne stå oprejst i halvdelen af værelset. der var et lille vindue oven over sengen som afslørrede at klokken var nær aften.
Han viste mig de andre rum som var større med store vinduer og masser af plads. Men jeg kunne altså bedst lide det første. "jeg tager det her" sagde jeg og trak min kuffert ind i det første værelse "hvorfor tager du det værste når du vælger først?" spurgte Isac. han kiggede på mig som om jeg var idiot, hvilket jeg nok også var. jeg svarede ikke men kiggede bare på ham. jeg lukkede døren og jeg kunne høre ham sukke udefra. der var noget levende over dette værelse.
YOU ARE READING
A love story
Teen FictionAnna's kæreste Marcus lider af en sygdom som kommer til at koste ham livet. Det ved Anna bare ikke før det går galt. Marcus ved at han ikke har lang tid tilbage men alligevel lader han Anna tage til koncert i den anden ende af landet. Anna tager afs...