Hell no!

356 11 0
                                    

Det var endnu en af de natte hvor jeg bare ikke kunne sove. måske fordi jeg glædede mig til imorgen hvor vi skulle ud og shoppe til koncerten , eller fordi jeg bare ikke var træt. jeg lå og kiggede ud af det vindue det var placeret på den skrå væg over mig. De fleste sov med hovedet i den anden af sengen, for ikke at slå hovedet op i loftet når de vågnede, men så kunne de ikke kigge ud af vinduet. Vinduet var gammelt, som den eneste del huset, men det var så dejligt at kigge ud i rummet om natten.

Værelset jeg lå i var det mindste rum i huset. der var kun lige plads til den enkeltseng jeg sov i og et stort egetræ skab. Skabet var fyldt med det tøj jeg havde med, og et par lagner. Jeg elskede dette værelse, udover det med at det lå ved siden af badeværelset, så når folk gik på toilette kunne man høre alt.

Jeg havde lagt i lidt tid og kigget op i loftet, jeg kunne virkeligt godt bruge en bog. så derfor besluttede jeg at tage et smut forbi boghandlen dagen efter. vi skulle jo alligevel det ud. jeg begyndte at nynne en melodi, men det var så stille at jeg blev i tvivl om at jeg kunne høre den. men den hjalp, jeg faldt langsomt i søvn.

Jeg vågnede ved at gulvet udenfor min dør knirkede. jeg vidste at det var nogle der skulle på toilet. jeg lagde mig om på ryggen og kiggede op, og ud Af vinduet. Der var næsten lyst hvilket betød at det var okay at stå op, så det gjorde jeg. jeg kiggede en sidste gang ud af vinduet sidste gang inden jeg rejste mig. det regnede nu, hvilket betød at de ville blive en dag med langbukser.

Jeg åbnede det store skab og kiggede mit tøj igennem. hm, ikke nogen jubelstund. jeg endte med at tage et par jeans og en t-shirt på, ikke noget at råbe hurra for. Jeg tog et par sokker på, der var hul i den ene, men man lagde ikke rigtig mærke til det.

Jeg åbnede døren stille og gik ud på gangen. jeg listede ned af trappen og videre ind i det jeg troede var stuen. det var køkkenet, så jeg gik videre ind gennem huset, til jeg nåede stuen. jeg satte mig i den bløde sofa, og tænkte over de ting der skete lige nu. alt i alt var det virkelig noget lort. tankerne gjorde mig deprimeret, og jeg havde lyst til at stoppe alt. starte forfra. men det var ikke så let.

Nogen kom gående bag mig, og udfra skridtende ville jeg gætte på at det var Isac. jeg havde ret. han satte sig lydløst ved siden af mig og kiggede trist på mig. jeg tror godt han kunne mærke at jeg ikke var glad.

''Hvorfor er du oppe så tidligt?, jeg mener klokken er fem'' han talte dæmpet og roligt så han ikke vækkede nogen.

''Hvorfor er du oppe så tidligt?'' spurgte jeg ham lidt sarkastisk.

''Jeg kunne ikke sove'' tilstod han og trak på skulderne. ''men hvorfor er du oppe så tidligt ?'' spurgte han igen. jeg trak bare på skuldrene som svar. Der gik nogle minutters stilhed før han spurgte ''glæder du dig til koncerten?'' det var et dumt spørgsmål! selvfølgelig gjorde jeg det. jeg tændte for tv'et og lod det køre som baggrundstøj. jeg svarede ham, med et 'ja jeg glæder mig' og samtalen døde ud. jeg lod som om jeg fulgte med i fjernsynet, men i virkeligheden var jeg helt opslugt af mine tanker.

Da pogrammet var slut og det næste var i gang kunne vi høre støj ovenpå, og lidt efter kom Freja natalie ned. hun kiggede undrende på os men smilede så. jeg sendte hende dræberblikket hvilket fik hendes smil til at falme lidt.

''Er det dit tøj til idag?'' spurgte hun og kiggede på mit gamle tøj.

''Ja'' sagde jeg lidt usikkert

''Hell no!. Gå op og skift!'' sagde hun med alvorlig stemme. jeg kiggede opgivende på hende før jeg begav mig ovenpå. hun fulgte med så hun kunne bestemme dagens outfit. vi gik ind på mit værelse og hun kiggede rundt.

''Wow her er creepy!'' sagde hun og man kunne tydeligt høre en lille stemme i hendes hoved sige 'godt jeg ikke skulle sove her!'. Jeg fniste over tanken og åbnede mit store skab. hun kiggede ind og begyndte at rode rundt i tøjet. hun holdt et par bluser frem men lagde dem ind igen. efter nogle minutter stod hun med sættet i hånden.

''Tag det på!'' beordrede hun og rakte mig bunken med tøj. jeg trak i det og det var faktisk ret sødt. det bestod af en stram, lyserød t-shirt og et par shorts. umiddelbart ikke det valg jeg havde truffet efter som at det regnede. jeg kiggede ud af vinduet og opdagede at regnen var stoppet. typisk! men der var stadig vådt udenfor.

Vi gik nedenunder og imens spiste den morgenmad som de andre havde lavet imens vi fandt tøj. vi spiste og efter det sneg jeg mig op på værelset i håbet om at blive fritaget fra oprydningen.

Vi skulle afsted om 40 minutter så jeg havde ret travlt. Jeg børstede mit hår og krøllede det let. bagefter tog jeg noget naturlig make-up på. Jeg fandt en taske og en cardigan, hvis det skulle regne igen. jeg fandt mine gennemsigtige gummistøvler, med lyseblå sål frem og satte dem hende ved døren. De passede til min cardigan.

De 40 minutter var næsten gået så jeg gik nedenunder. De andre sad og ventede i sofaen og de kiggede alle op da jeg gik ind i stuen. Isac lyste helt op, og det samme gjorde Natalie og Cat.

''Meget bedre!'' sagde natalie og gav mig elevatorblikket.

''Hvor skal i hen?'' Spurgte Isac som stadig stirrede som en sindsyg.

''Ind til byen'' svarede Cat og rettede blikket mod Isac, men han så ikke ud til at have tid til at kigge på hende.

''Jeg vil godt køre jer!'' sagde han, og endelig rettede han blikket mod Cat.

•••••••*•••••••

A love storyWhere stories live. Discover now