lets go to the beach!

253 9 1
                                    

Jeg sprang op af sengen og bankede hovedet op i loftet. SHIT! det gjorde ondt. jeg satte mig op igen og holdte om mit ømme hovede. lidt efter rejste jeg mig igen uden at banke hovedet op i loftet. Jeg trykkede på min mobil for at se hvad klokken var. otte, fint nok. VI skulle først til koncert iaften så der var Alt for lang tid til. Det var nok også dumt at tage tøjet på endnu, for det ville være typisk mig at spilde på det. Derfor besluttede jeg at blive i nattøj. Jeg tog telefonen i den lille lomme som var på de shorts jeg sov i.

Natalie sad allerede ved bordet, og jeg kunne se at hun også havde udtænkt sig dagen i nattøj.

"godmorgen" sagde jeg og begyndte at skære et stykke fransbrød. "godmorgen" svarede hun med munden fuld af mad. "sovet godt?" spurgte jeg men det var enlig mest fordi at det var akavet bare med stilhed. "fint men Isac snorker godt nok meget" sagde hun og jeg undrede mig "det kan du da ikke høre inde fra dit værelse" sagde jeg og kiggede mærkeligt på hende "jeg sov inde ved ham, mit vindue var utæt eller sådan noget" sagde hun men uden at have øjenkontakt "et utæt vinue, simpelthen?" det lød meget usandsynligt i dette hus. "ja noget der omkring" sagde hun stadig uden at få øjenkontakt med mig.

Jeg satte mig overfor hende og begyndte at spise. hun sagde ikke noget, tværtimod sad hun bare med sin mobil helt oppe i ansigtet.

"Hvornår får det vinduet fikset?" spurgte jeg. jeg troede ikke helt på den histore, det var bare en undskyldning for at sove inde hos Isac. Men det er også okay, for han var altså bare lækker og Desuden er Natalie jo single nu.

"Isac ville lige ringe idag, så de kan fikse det imens vi tager til koncert" . hun virkede usikker, og jeg vidste at hun løj. Hun var allerede skudt i ham, selvom at hun først lige har slået op. Jeg fniste over tanken hvilket fik Natalie til endelig at kigge op på mig.

"hvad? det er altså rigtig!" sagde hun og blev rød i kinderne

"jeg sagde da heller ikke det var forkert" jeg begyndte at grine og i samme øjeblik kom Cat ind.

"godmorgen tøsser! er i klar til i aften?" spurgte hun. Hun havde valgt at tage sit koncert-tøj på nu.

"godmorgen! ja vi er så meget mere end klar! svarede jeg og vi udvekslede et kort blik før vi helt synkront kiggede på Natalie. vi fniste lidt hvilket tilsyndladende irriterede Natalie så meget at hun gik.

Da hun var gået sagde cat: "hvad sker der lige For Natalie og Isac? de er da fuldstændig skudt i hinanden" hun fniste lidt

"de sov sammen i nat!" fortsatte jeg hende.

"love is in the air" sang hun og vi grinte begge to. "jeg havde godt nok ikke forstillet mig de kunne lide hindanden" sagde jeg da jeg havde fået styr på mit grineflip.

"DET HAVDE JEG!" sagde hun lidt for højt, så dem ovenpå kunne høre os "lige fra dag et har de sendt hinanden de der blikke og Natalie sidder tit inde ved Isac" fortsatte hun

"ej det har jeg slet ikke lagt mærke til" udbrød jeg

"det er fordi du hele tiden går for dig selv, eller sider i din egen lille verden, i mens vi andre er sociale" sagde hun. Og sådan fortsatte samtalen indtil hun gik ovenpå, og jeg sad alene tilbage. Jeg ryttede lidt op imens jeg tænkte på dagen igår. alle opkaldene!

Jeg gik ind i stuen. Det med at børste tænder måtte lige vente lidt for nu skulle jeg stene fjernsyn. Det var dog ikke mege fjernsyn jeg så før jeg faldte i søvn.

"du skal vågne nu!" sagde Cat og ruskede mig let. "kom nu du skal op, vi skal nemlig til stranden!" sagde hun begejstret og ruskede lidt til.

"jaja jeg er vågen" mumlede jeg og prøvede at sætte mig op. "kom nu vi venter kun på dig!" sagde hun og ruskede i mig igen.

"Jeg er vågen!" gentog jeg og rejste mig op LIdt for hurtigt. jeg blev svimmel og satte mig igen. Cat gik ud i køkkenet. Jeg rejste mig igen og denne gang lykkedes de mig ikke at blive simmel eller banke hovedet op i loftet! jeg gik ovenpå og fandt mit badetøj. Jeg trak en buksedragt ned over og tog en takse og fyldte de op med standgrej.

Jeg gik nedenunder, hvor de andre stod og ventede.

"så køre vi!" sagde Cat begejstret og gik ud til bilen. vi andre fuldte trop.

der var lige præcis fem liggestole ved siden af hinanden, som vi satte os i. Den sidste liggestol brugte vi ikke, så jeg stillede den lidt væk så andre kunne tage den.

Vi lå alle og solede os, selvom jeg aldrig har været typen der gør det i ret lang tid. Men det var okay. jeg kunne høre nogle snakke i baggrunden, men jeg var så tæt på at falde i søvn så jeg registrede ikke hvad de sagde.

"HALLO! skal du med i vandet" stemmen havde hævet sig så nu var den umulig at ignorere. Det var Natalie der spurgte og jeg kunne se at Marcus allerede stod klar. Han havde ikke t-shirt på så man kunne nu se hans vildt pæne mave. MUMS!!

"øhh, nej det er okay jeg bliver her" sagde jeg, og Natalie trak på skuldrende. jeg åbnede øjnene lidt mere og vendte mig om så jeg kunne se om Cat også var gået. Det var hun ikke. Hun sad med sin mobil, og trak let på smilebåndet.

"de er så søde" sagde hun da hun opdagede at jeg kiggede på hende. Jeg kiggede ud i vandet og så dem lege og pjaske. Jeg tog en dyb indådning. gid Det var mig og Marucs.

A love storyWhere stories live. Discover now