uldsokker

326 9 0
                                    

køreturen ud til byen var ret kedelig, selvom det ikke tog mere end tyve minutter. Men det var også lidt sjovt for vi skrålede med på 5sos igen! jeg elsker bare de drenge!! og hold op hvor jeg glæder mig til at besøge dem i morgen. jeg overvejede lidt at købe billetter til næste koncert, jeg gad bare ikke til at flyve på den anden side af jorden. Det ville også koste en bondegård. og mine penge er ved at forsvinde på grund af at hverken mig eller marcus arbejder og vi overvejer lidt at flytte i hus sammen, for vi hr jo ikke rigtig noget hjem og jeg nægter at bo ved min far og Angela, selvom de har taget godt imod os.

Isac holdte en til siden. " så er i her" sagde han og så op i bakspejlet. Han smilte et lille smil til mig før han igen kiggede ud på vejen.

"tak for turen" sagde jeg stille da jeg steg ud på fortorvet. han svar var bare "altid" og så kørte han. jeg kiggede lidt efter den dyre bil, før jeg fulgte efter de andre.

Vi havde være inde i byen i et godt stykke tid før jeg endelig fandt noget jeg ville prøve. Men denne gang fandt jeg også en masse. Der var bare begrænsning i prøvermmet på syv ting, så jeg måtte prøve i flere omgange. Det først ejeg prøvede var et par blonde shorts i hvid som var rigtige fine. derefter prøvede jeg en kjole som jeg helt sikkert også skulle have!

og sådan gik hele dagen, Ind og ud af butikker fyldt med fristende tøj. det endte også med at jeg fik det tøj jeg skulle have på til koncerten. Det bestod af: En lidt stram croptop i lysserød, uden mønster eller andre detaljer, og sådan nogle cowboyshort med smæk og seler. smykkerne havde jeg allerede derhjemme og sko havde jeg ikke fundet. Jeg elskede det tøj, det var perfekt. For første gang i lang tid var jeg tilfreds med mig slev.

Vi slentrede vidre gennem byen, til vi kom til en skobutilk hvor jeg skulle ind. de havde ikke det store udvalg herinde så det endte med et parr nye sorte, lave converss, som ville passe til min lædderjakke. Jeg havde virkelig tænkt det igennem. De andre var også ret stolte over mit pludselige shoppe-gen. vi gik vidre gennem gaderne, men så kom vi til en bog handel! perfekt tænkte jeg.

"jeg skal lige herind" sagde jeg, men de andre syntes det lyd ret kedeligt i en boghandel, så de gik videre. vi aftalte at jeg ville ringe hvis det tog over en time ellers skulle vi bare mødes på den nermeste kaffebar. jeg fandt hurtigt et par bøger som så gode ud og betalte for dem. Denne dag havde været forfærdelig for mit budget. jeg gik ud igen. Der var stadig tyve minutter til at vi skulle mødes så jeg kunne godt nå en enkelt butik mere uden dem. Det var ikke fordi det ikke var fordi jeg ikke nød deres selvskab, men på en eller anden måde så føltes det bare som om at jeg var blevet kastet ind i en fremmed familie, som så skulle forestille en kernefamilie.

jeg kiggede lidt rundt før jeg besluttede at gå ind i buttikken ved siden af som var et lingeri. Ikke fordi jeg ville købe undertøj men fordi de ofte havde tilbud på uldsokker. Wow det lød gammeldame- agtigt! jeg fandt nogle sokker, som godt ikke var på tilbud men jeg trængte til nogle nye. det var ved at være tid til at mødes med de andre så jeg gik mod den nærmeste kaffebar.

Der var overraskende langt men det var okay. Jeg havde sådan lyst til at tage hjem alene. Det var mærkeligt for jeg havde sådan savnet at have veninder i lang tid, men nu ville jeg bare hjem.

Natalie og Cat sad udenfor en kaffebar og grinte lidt. de sprang op og vinnkede da de fik øje på mig. jeg vinkede tilbage og de satte sig igen. da jeg gik tættere på kunne jeg se at de havde bestilt en kaffe to-go til mig. Cat så at jeg kiggede på kaffen så hun sagde: "jeg er ikke sikker på at den stadig er varm, men den har været varm" hun smilte skævt og uskyldigt til mig og jeg svarede bare: "det er helt fint" jeg smilte til dem. vi besluttede at ringe til Isac og høre om han ville hente os, men først et lille besøg hos ismanden.

Ismanden boede lige rundt om hjørnet så det var ikke så langt, hvilket var okay fordi jeg var ret træt i benene. Jeg bestilte min yndlings is, nemlig chokolade. Så gik vi ellers bare og spiste is indtil vi besluttede at vi hellere måtte ringe til Isac. jeg ringede og han tog den næsten med det samme.

"hey, det isac" sagde han men han lød lidt mere hæs end sædvanligt.

"hey isac, det er Anna. gider du komme og hente os?" spurgte jeg.

"alt for dig" svarede han lige en tand for sødt.

"okay bare hent os der du satte os af, tak, hej" sagde jeg og lagde på meget hurtigt. Måske lidt for hurtigt, men jeg var bange for hans svar. De kiggede undrende på mig og jeg vidste de betød "hvad har du gang i?" så jeg svarede "jeg troede der var en edderkop i mit hår" undsklylden var virkelig lam, men det var det bedste jeg kunne finde på. de kiggede på mig, så på hinanden, hvorefter de så trak på skuldrende og begyndte at gå.

"hvor henter han os?" spurgte Natalie.

"der var han satte os af" sagde jeg og kiggede ned i jorden. Der var ret lang vej over til det sted men jeg havde ikke tid til at aftale tid med ham. Cat sukkede opgivende men fortsatte bare med at gå.

A love storyWhere stories live. Discover now