Jeg åbnede øjnene og blev blindet af de skarpe stråler som stod ind af vinduet. Jeg gik ud i stuen hvor marcus plejer at ligge på sofaen. Han sover i sofaen og jeg i sengen. Han lå der ikke. Jeg gik over til badeværelset og lagde øret op af døren. Der var han heller ikke. Jeg gik ud i køkkenet og en sedel lå på bordet:
Godmorgen, jeg henter Aeya i lufthavnen her til morgen.
Selvfølgelig! hende havde jeg glemt. Jeg kiggede rundt i huset. Hvor skulle hun mon sove? Altså der var jo to soveværelser, jeg sov i det ene og Emil skulle nok sove i det andet. Eller måske regnede han med at han skulle blive boende på sofaen? Egenligt var vi ikke rigtig klar til at få hende endnu. Måske skulle jeg tage ud og købe noget til hende? Et bad først ville nok være en god ide. Gad vide om gps'en på min iphone virker her?
. . .
Åh jeg elsker at købe ting til små piger. En seng, små stole, bamser, legetøj, en smule tøj, een flaske champagne (det skulle jo fejres ikke?) osv. Jeg flåede det til mig som om det gjaldt liv eller død. Det blev dyrt, det kunne jeg elleride fornemme nu. Men det var jo den 3 søndag i advent så hun kunne jo bare få det som gaver der ikke?
2499 kroner! Shit det var en del dyre en jeg havde forventet. De jeg stak kortet i var jeg også benge for at den ville informere om en tom bankkonto. Men nej, alt forløb som det skulle og jeg fik alt med hjem. Ej hvor er det dejligt at kalde noget hjem.
Jeg farede rundt i huset og gjorde rent og satte Aeya ting op så det så hjemligt ud når hun kom. Og da jeg endelig var færdig var jeg blevet svedig igen. Der var også en del forskel fra at komme fra Tyskland og ende i New México.
Jeg åbnede champagnen og hældte op i et glas. Boblerne gik amok og flød over kanten og ned på gulvet, men jeg gad ikke til at tørre op nu. Jeg gik ud på altanen og satte mig i en af de havestole som de forige bebore ikke gad have med og tog en slurk fra glasset. Boblerne skummede i munden og kildede i næsen. Jeg lukkede øjnen og lænede hovedet tilbage. Tog en slurk mere. En mere. Indtil glasset var tomt. Så hentede jeg endnu et glas og bundede det. Det var lang tid siden jeg havde fået alkohol så jeg var allerede beruset. jeg hentede et glas mere og kylede det samme vej som de to forrige. Jeg trak vejret tungt og mine ben føltes kejtede. Var det så lang tid siden jeg havde drukket sidst?
Jeg satte mig på stolen igen og lænede mig helt ned. Her var vel nok dejligt. Om lidt ville Emil og Aeya komme og finde mig her og Emil vil blive meget sur. Men det er ikke mit problem. Hvis jeg vil ligge her må jeg vel gerne det. Desuden var det min egen chamoagne. De ville heller ikke tage skade af at jeg tog en lur på et par minutter.
. . .
KLIR! jeg fløj op af lænestolen og så Emil. Han så ikke glad ud. Mit glas lå ved siden af mig, men det var i stykker. Havde jeg gjordt det i søvne? Emil har armende ovre kors og stamper utålmodigt i orden med hans ene fod. Han er helt ød i hovedet og han ligner en der kunne sprænge i luften. Og det gør han også; "Hvad fanden har du gang i?!. Er du blevet sindsyg eller hvad?! Hør her jeg prøver ligesom at rette op på dit liv, men det er sku svært når du ligger og drikker dig ud når jeg ikke er her! Hvor gammel er du ikke lige?! Du opføre dig som oom du er en hys teenager på 14!" osv.
Jeg ligger og kigger op på ham. Jeg svare ikke, men jeg får lyat til at fare op og lange ham en flad. Han er ikke min far! Emil kigger skiffet på mig og jeg får skyldfølelse. Lorte følelser! Han har ikke en mindste smule forståelse. Hans øjne raser og hans åndedræt er tungt. Han må stå tæt på siden jeg kan mærke det? Jeg rægger hånden frem for at røre ham men han står længere væk end jeg kunne mærke ham. "Emil jeg.." jeg når aldrig at sige mere før han afbryder "Du skal i seng og så kn du hilse på Aeya imorgen" et øjeblik ser han trist ud men det forsvinder hurtigt og han griber mig hårdt i armen og et klynk forlader mig. Han trækker mig op og ind i soveværelset. Han nærmest kaster mig over i sengen og smækker døren i uden at slukke lyset. Jeg har aldrig set ham så sur og oprevet. Jeg former mig som en kugle og trækker dynen langt op over hovedet.
Nedenunder kan jeg høre at han fejer glasskårne op og Aeya spørger hvad der er galt med mig.
YOU ARE READING
A love story
Teen FictionAnna's kæreste Marcus lider af en sygdom som kommer til at koste ham livet. Det ved Anna bare ikke før det går galt. Marcus ved at han ikke har lang tid tilbage men alligevel lader han Anna tage til koncert i den anden ende af landet. Anna tager afs...