Jeg sad på sengen som mig og Marcus sov i. Jeg græd. Jeg kunne ikke fatte at han var død, men det var efterhånden ved at gå op for mig. Min mor havde altid fotalt at der var en grund til at folk døde og at de var et bedre sted. Og så døde hun. Der var en grund til hun døde og hun er et bedre sted nu. Der var en grund til at han døde og han er et bedre sted nu. Hvad så med mig? hvad var meningen med at alle jeg elskede døde? Jeg trængte til at komme væk!
Jeg tog min computer og søgte på huse til salg i USA. Jeg fandt et hus i New México. Jeg havde en kusine der så det var perfekt og heller ikke særlig dyrt. Det var fint at prissen var så lav. Jeg skrev hjemmesiden og smækkede min computer i. Jeg tørrede mine øjne. De var ømme og sveg. Jeg ville besøge Marcus' lig.
Jeg gik nedenunder og fandt de andre og fortalte dem at jeg ville se ham. De var overraskede men Emil ville gerne køre mig derud.
Vi gik i gangen mod marcus. Han lå stadig på hospitalets afskeds afdelling. Hospitalsdamen åbnede døren og der lå han. De havde lukket hans øjne. Jeg gik nærmere og satte mig på knæ foran hans seng. Jeg tog hans hånd og holdte den. Den var iskold hvilket fik smerten til at vokse. Jeg lagde hans hånd mod min kind og lukkede øjnene.
"jeg går så i kan være lidt alene" sagde Emil ovre fra døren. jeg svarede ikke. Døren lukkede og der var stille. jeg kyssede hans hånd og lagde den på hans mave. Jeg rejste mig op og kiggede på ham. han lignede ikke sig selv. Hans hud var bleg og hans krop lå livløs. For den var livløs. Jeg kyssede hans mund og hviskede "jeg vil elske dig for altid. Du er min prins og jeg håber du venter på mig oppe i himlen". Jeg ventede hans svar men han svarede selvføldig ikke. Jeg fik øje på hans halskæde som han bar det meste af tiden. Jeg lagde min hånd på dog taget og holdte om det. Jeg spændte smykket af hans hals og låste det om min hals. "for altid" hviskede jeg og tårende var ikke længere bare tåre men søer. Døren gik op bag mig mén jeg vendte mig ikke om.
"vi kommer alle til at savne ham" sagde Emil som lige var kommet ind af døren. Han krammede mig bagfra og jeg følte mig som en helt lille pige. han kyssede mit hår og jeg begyndte at græde voldsommere. Han førte mig ud til bilen og spændte mig fast. Nu følte jeg mig virkelig som en lille pige. Turen hjem var i tavshed. Måske fordi jeg græd så meget at jeg var ved at kvæles i gråd.
Jeg løb op på værelset så jeg slap for at snakke med Liam Cat og Emil. Natalie var selvføldelig taget hjem eftersom at hun nu var kærester med Isac og ikke Emil. Jeg smed mig på sengen og lod tårene få frit løb. jeg holdte stramt om hans halskæde og ønskede ham tilbage.
Jeg tog min mobil og tændte den. Der var en besked fra Natalie hvor hun spurgte om jeg var okay. Jeg skrev at jeg havde det fint. Det ville hun aldrig tro på. jeg hørte skridt på trappen og jeg vidste at noigle nærmede sig mit værelse. Døren gik op og Emil stod der.
"Hej, jeg ville bare se om du er okay" sagde han. Jaja jeg har det super! min kæreste er lige død men det er da lige meget! hvad tror du selv?
"Jeg har det fint" svarede jeg. Han satte sig på sengekanten og og tog min hånd din far kommer hjem i aften" sagde han. Som om det gjorde det nemmere.
"hvorfor slog du op med Natalie?" spugte jeg koldt. Han flyttede usikkert på sig "hvorfor" han rejste sig fra sengen og gik over og lukkede døren "jeg ved det lyder dumt men jeg kan virkeligt godt lide dig og jeg tænkte at jeg havde en bedre chance nu hvor Marcus er død" sagde han.
Smask! som at få en hammer lige i hovedet. Det havde jo været åbenlyst hele tiden men jeg havde ignoreret det hele tiden. Jeg kunne virkelig også lide ham en på den måde? Nej. Nej det var ham og natalie og mig og Marcus. Jeg sad som forstenet og han fortrød at han havde sagt det.
"jeg ved godt t det lyder sygt i hovedet men jeg elsker bare ikke natalie, for jeg elsker dig" fortsatte han. HVis natalie nogensinde fandt ud af det her ville hun slå mig ihjel. Godt at je gskulle flytte til New México. Så ville jeg fbryde alt kontakt med de her mennesker. Det kom til at gøre ondt i hjertet men jeg har kun skabt problemer for alle.
"du elsker Marcus. Jeg har fattet" sagde han og rejste sig. Han gik over imod døren og åbnede den. Jeg kiggede op på ham og hans øjne var fyldt med tåre.
"Emil.." jeg nåede ikke at sige mere før døren var smækket hårdt i. Jeg brød ud i gråd. Jeg skulle væk nu! jeg fandt sedlen med hjemmesiden på og søgte den på min computer. Jeg fandt et nummer på boligen og ringede. Jeg var ligeglad med afstanden og pengene. Jo længere væk jo bedre. Desuden boede min Kusine Resilla derovre så hun kunne hjælpe mig i starten. Jeg fik lejligheden, Men jeg kunne først flytte ind efter nyttår.. Det var aften nu men i morgen tidlig var jeg væk. Så måtte jeg finde et sted at overnatte i New Mexico. Jeg fandt en flybilet og nu var jeg klar. Jeg manglede kun at pakke mine ting. I morgen tidlig var jeg længere væk end jeg nogensinde havde været fra dette hjem. Jeg pakkede mine tasker så jeg kun havde nødvendige ting for jeg skulle går til lufthavnen.
YOU ARE READING
A love story
Teen FictionAnna's kæreste Marcus lider af en sygdom som kommer til at koste ham livet. Det ved Anna bare ikke før det går galt. Marcus ved at han ikke har lang tid tilbage men alligevel lader han Anna tage til koncert i den anden ende af landet. Anna tager afs...