08:45 (Martinus perspektiv)
Jag vaknar av mitt alarm och sträcker min arm till bordet för att stänga av det och ser att kl är 08:45.Vi hade det sjukt kul igår kväll. Det slutade med att pappa vann (som vanligt). Men även att vi åt tacos där med. Amanda var också med, jag gillar henne. Asså som en vän tror jag, eller jag vet inte. Hon är liksom speciell. Jag tror kanske att jag gillar henne lite mer.
"Godmorgon"
Jag vänder min blick från min mobil till pappa som också precis har vaknat.
"Godmorgon"
"Hur mår du? Är du trött?"
"Jag mår bra, inte så trött ändån"
Pappa nickar glatt och går in på toaletten.
Jag tar upp mobilen och går in på instagram. Jag ser att vi har fått 12 nya följare så jag går in på det lilla hjärtat.
Min blick fastnar på en bekant namn "Amandalindhe". Jag klickar in på hennes instagram och börjar följa henne.
Jag går in på mitt egna privata konto och börjar följa henne med det med och efter en stund skickar hon en förfrågan att få följa mig med.
Såklart så godkänner jag den och klickar in på dm.Jag 08:52
GodmorgonAmanda 08:53
Godmorgon på dig med MartinusJag 08:53
Ska du till studion idag igen eller?Amanda 08:53
Jaa om det är okej för dig ahahhJag 08:53
Jajaa såklart hahahAmanda 08:54
❤️Jag 08:54
Kan du inte du ta med godisLiksom älskar godis hahah❤️
Amanda 08:55
Same hahah men det kan jag fixa❤️Jag 08:55
❤️❤️❤️"Martinus!"
"Va?!"
Jag kollar upp på pappa som precis kommit ut från toaletten."Jag tror att Frida har något att berätta för er två"
"Vadå?"
"Du får väll se sen"
Jag reser mig upp och går in på toaletten för att duscha.
09:12
Jag är precis färdig och pappa håller på och fixar sig och Marcus har precis gått in i duschen."Kan ni skynda er"
"Oj längtar du så mycket till studion?"
"Pappa, Martinus vill bara träffa Amanda det är därför!"
Ropar Marcus från duschen."Käften Marcus!"
"Lägg ner nu"
Jag suckar och sätter mig i sängen och tar fram min mobil. Jag går in på Amandas insta igen och hittar hennes snap, så jag går in på snapchat och addar henne. Efter någon minut får jag en notis att hon addat mig också.
Amanda:
Jag:Jag små ler lite grann när jag tänker på Amanda, men liksom man kan inte börja gilla någon man har träffat en gång.
"Oooh tänker du på Amanda igen hahah?"
Nu har Marcus precis kommit ut från duschen igen."Varför skulle jag det?"
"Man märker att du gillar henne hahah"
"Asså Marcus käften det gör jag inte"
"Hahahah"