06:09
Jag öppnar mina ögon försiktigt och framför mig ser jag en sovandes Martinus. Han var så jävla lat igår kväll för han orkade inte gå hem. Fast jag kanske inte ska säga något för det hade inte jag heller gjort.Jag ligger och bara kollar på honom. Alla detaljer i hans ansikte. Hans fina läppar, hans markerade käkben och hans blonda lite rufsiga hår. Han får mig att le. Jag har världens finaste kille framför mig.
Martinus öppnar sina ögon och det får mig att le ännu mer.
"Godmorgon sömntuta"
"Godmorgon"
Martinus tar och gnuggar sig i ansiktet och sedan rufsa till håret ännu mer.Martinus sträcker sin arm över mig för att ta sin mobil.
"Klockan är ju bara 06:13"
"Ja men det är väll skola"
"Juste fan"
Jag reser mig upp och går mot fönstret.
"Jävlar"
"Vad?"
"Shit shit shit"
"Amanda vad är det?"
Martinus reser sig försiktigt upp och ställer sig bakom mig och sätter sina händer på min midja."Oj"
Det är enormt mycket snö.
"Ehm vi lär ju inte ens kunna gå ut ifrån huset"
Martinus suckar och går tillbaka och sätter sig på sängen."Pallar fan inte försöka gå ut och försöka skotta en väg till skolan"
"Välkommen till norra Norge"
"Tack så snällt ni välkomnar mig"
Jag går och sätter mig bredvid Martinus.Han ger mig en lätt kyss och ställer sig upp och tar på sig sin tröja. Han sträcker även fram sin hoodie till mig.
Jag tar på mig hans stora hoodie över min lilla tröja.
Gillas av martinus.g, lisaandlena & 1209 andra
Amandalindhe ?¿vad annars ska man ha en kille till¿?lisaandlena ❤️❤️❤️
användare1 OMG ÄR DU OCH MARTINUS ETT PAR
användare2 sluta utnyttja Martinus!!!!!!!!
martinus.g cred till min hoodieVi går tillsammans ner för den ljusa trappan och möts av mamma i köket.
"Nämen godmorgon på er"
"Godmorgon Frida"
"Godmorgon mamma"
"För mig är det ju lätt att gå till jobbet men för er att gå till skolan hahah"
"Jag skulle ju prata med rektorn idag"
"Men det är säkert lugnt, Jonas är fett chill. Tror dock inte ens han är på skolan hahahh"
Jag öppnar kylskåpet för att se vad vi kan äta.
"Vi har typ ingen frukost. Gillar du gröt eller?"
"Gröt blir jätte bra"
Martinus som är så gullig som försöker hjälpa till, för han letar efter en gryta."Martinus, lådan i mitten"
Jag skrattar lätt samtidigt som jag säger det."Hahah okej"
06:58
"Hörni!!""Vad är det mamma"
Mamma som sitter i tv-rummet ropar på oss som sitter i köket.Mamma går sakta in till köket.
"Jonas ringde, skolan är avstängd pågrund av vädret"
"Fyfan va najs"
(Martinus perspektiv)
Jag tar upp min mobil och ser att Marcus nu också har vaknat.Marcus 07:00
Vart fan är du?Jag 07:02
Sov hos AmandaMarcus 07:03
Ojojoj är det något mellan er?Jag 07:03
Kanske"Vem skriver du med"
Amanda vänder sin blick till min telefon."Nämen det var bara Marcus som skrev godmorgon"