11:30 (Amandas perspektiv)
Vi sitter fortfarande bredvid varandra på det mörka toalett golvet. Asså lite äckligt egentligen men jag bryr mig inte riktigt.
Vi har suttit och pratat om nästan allt. Om mina känslor och om hur Martinus mår. Han förstår på ett så konstigt sätt men ändån typ den ända som förstår mig.
"Förlåt"
"Förlåt för vad?"
Martinus kollar upp på mig med en fundersam blick."För liksom ni jobbar ju och så kommer jag och förstör"
Jag kollar ner i mina händer."Sluta, för de första vi är färdiga och för det andra är det viktigaste att du mår bra"
"Att jag mår bra? Vad spelar det för roll? Det har aldrig gjort det"
Nu kan jag inte hålla tårarna inne när Martinus sitter bredvid. Tår efter tår.Martinus drar in mig i hans famn. Han håller om mig. Asså fan va barnslig jag är som gråter för någon sånt här. Men jag klarar fan inte av att lämna det små sakerna jag har kvar i mitt liv.
"Vi kanske borde gå ut till dem andra"
Martinus släpper mig lätt och reser sig upp."Jaa"
Jag reser mig upp och ställer mig framför spegeln. Fan va ful jag är. Martinus väntar på mig och kollar på mig.
"Är du färdig"
Martinus börjar skratta lätt åt mig."Inte mitt fel att jag föddes ful"
Jag skrattar tillsammans med honom."Sluta du är jätte fin"
Martinus ler stort mot mig och våra blickar möts. Svårt att inte kolla in i hans fina rådjursögon.Martinus låser upp och vi går ut till de andra.
Martinus perspektiv
Amanda går före mig ut från toaletten och jag går ut till Marcus som är ute och spelar fotboll, medans det ser ut som att Amanda går in till studion.
"Ojojoj vad gjorde ni på toan hahah"
"Asså Marcus sluta"
"Men vadå, vad ska jag tro"
"Vi bara pratade"
"Säker hahah, inget mer asså"
"Vafan syftar du på?"
"Näe inget"
Marcus skrattar hånfullt och passar fotbollen till mig."Marcus kan jag säga en sak till dig"
Han kollar upp på mig och nickar."Det kan vara typ så att...ehm jag tror jag gillar Amanda"
Marcus kollar upp på mig och skrattar ännu mer.
"Det säger du hahahah"Jag slår till honom lite löst på armen sen går jag in genom dörren tillbaka in.
"Saknar du redan Amanda?"
"Käften Marcus!!!"