Söndag 12 november kl 07:00
(Martinus perspektiv)Jag vaknar snabbt av min väckarklocka. Jag gnuggar mina händer mot mina ögon för att det ska bli lättare att se.
"Godmorgon, sovit gott?"
"Godmorgon, jaja lite ont i ryggen bara"
"Det var ju mindre bra"
Pappa som också är vaken går sakta fram till Marcus säng. Marcus sover fortfarande och det är ofta svårt att väcka honom.
"Godmorgon Marcus!"
Pappa försöker alltid väcka Marcus men han blir alltid så irriterad.
"Mm"
"Du måste gå upp nu"
Pappa väntar ett tag men får inget svar.
"Marcus!"
"Men jaaaa, låt mig va"
"Vi ska va i studion om 1 timme"
Marcus reser sig snabbt upp för att sedan förflytta sig mot toaletten och lämnar en suck efter sig.
"Om ni visste att det var 1 timme tills vi skulle till studion kunde ni ju väckt mig tidigare"
Ingen svarar Marcus då vi båda vet att det bara leder till att Marcus blir mer irriterad.
"Hur ska vi hinna äta"
Frågar jag lite försiktigt.
"Vi äter frukost med dem andra på studion. Juste glömde berätta, ni vet Frida som hjälper till med låtarna."
Marcus kommer ut från toaletten och svarar med ett snabbt "aa" och jag nickar.
"Hon har en dotter som ska följa med, om jag inte minns helt fel hette hon Amanda"
Marcus kollar snabbt på mig och jag vänder mig snabbt till Marcus och vi båda ler lite smått.
"Är det okej?"
Vi båda nickar.
08:03
Vi har fixat oss ska ta oss ner till bilen som ska ta oss till studion.Vi tar hissen ner och kommer ner till entrén. Här nere stod även Isak som skulle följa med oss.
"Det som gäller nu är att ni bara ska hoppa in i bilen, ni kan ta några bilder med några o vinka till dem. Men ni måste hoppa in i bilen fort.
"Okej"
Marcus och jag svarade i kör och vände oss om mot varandra och började små skratta åt det.
Utan för hotellet stod det fans framför bilen vi skulle åka med.
Pappa gick först och efter Marcus sen jag och sist Isak."MARCUS JAG ÄLSKAR DIG"
"MARCUS KAN JAG FÅ TA BILD MED DIG"
"MAAARCUUUUUS"
"Martinus kan jag få en kram"Jag vände mig snabbt mot tjejen som ropade och log mot henne och gav henne en snabb kram tills Isak puttade bort hennes arm och vi gick vidare in i bilen.