07:00
Jag vaknar av mitt otroligt jobbiga alarm och jag vänder mig fort om till min mobil som sitter i laddaren och stänger av det. Jag gnuggar mig i ögonen och känner hur svullna de har blivit.Jag börjar vid 10:00 idag så nu hinner jag sminka mig. Jag sminkar mig varje dag till skolan, men det är väll bäst. Inte för att jag är snygg med smink men hundra gånger snyggare än utan.
Jag reser mig upp och går med tunga steg in på toaletten för att tvätta mitt ansikte. Efter det går jag tillbaka till mitt rum för att sminka mig och ta på mig kläder.
08:00
Jag har precis sminkat färdigt mig och har valt ut kläder. Min stil är väll ganska normal, jag gillar ju inte direkt att sticka ut. Men jag försöker bygga upp mitt självförtroende men det är ju inte lätt när nästan varenda kille försöker tafsa på mig.Jag går ner för att äta den så kallade frukosten. Jag äter inte så värst mycket till frukost så tar bara ett äpple.
"Godmorgon hjärtat, hur är det?"
"Godmorgon, ja det är ju inte på topp direkt"
"Näe det kan jag förstå, men du, ska du göra något efter skolan?"
"Ska träffa Saga och fika, vadå?"
"Okej men kan du inte komma hem efter så kan vi ha det lite mysigt?"
Jag kollar ner på mitt äpple och svarar henne svagt "visst" och fortsätter äta på mitt äpple.
Saga 08:13
Hur är det?Jag 08:13
Nja ska jag va helt ärlig så är det skit, själv då?Saga 08:13
Det är ganska bra ändån, men det är inte lika bra nu längre när inte du mår braJag 08:14
Vi ses utanför skolan vaSaga 08:14
Jajaa"Jag åker nu Amanda, vi ses senare ikväll"
"Hejdå, ha det bra"
Jag slänger det sista av äpplet och går upp till min säng igen. Min buss går 09:42 så jag har ju gott om tid.
Jag lutar min rygg mot den ljusa gråa väggen. Just nu kan jag bara tänka på Martinus, jag måste glömma honom för det kommer aldrig bli vi ändån. Men jag vill egentligen tro det. Jag vill bara skriva till honom men jag vill inte vara den jobbiga som bara skriver hela tiden. Istället går jag in på instagram, bästa sättet att fördröja tiden på. Efter en stund får jag upp att jag fått en snap från Martinus. Det pirrar till i hela min kropp när jag ser hans namn.
Martinus 08:43
TjenareeJag 08:43
Hejhej
Hur mår du?Martinus 08:43
Inte så där jätte braDet gjorde ont i mig när han skrev att han inte mådde så bra, hatar att se andra må dåligt.
Martinus 08:43
Hur mår du då?Jag 08:44
Näe, elr ska jag ljuga och säga att det är braMartinus 08:44
Det är okej att inte vara okej❤️Jag 08:44
❤️❤️❤️Att skriva med Martinus gjorde redan den här dagen mycket bättre.