5

268 4 0
                                    

Fredag 21:42
(Martinus perspektiv)
Vi sitter framför tv och kollar på något program som brukar gå. Såhär kul har inte Marcus och jag haft på jätte länge.

"Ehm, jag vet inte hur jag ska säga detta men"
Jag vänder min blick från min mobil upp på Marcus.
"Vadå?"
"Jag ska sluta hänga med William"
"Du behöver inte, jag klarar mig"
"Nej sluta Martinus, du är min bror, min bästa vän"

Jag kollar upp på honom igen och ger honom ett tacksamt leende. Och han ler tillbaka.

"Ska vi spela FIFA istället eller"
"Helst, fattar inte ens varför vi kollar på tv:en när vi inte bryr oss, hahah"

Vi reser oss upp och går mot trappan upp mot övervåningen, och fortsätter in i Marcus rum. Marcus tar sin skrivbords stol och sätter sig på den medans jag sätter mig i hans säng.

Jag kollar runt i Marcus rum för att hitta tv kontrollen. Marcus tar fram den ifrån en låda i byrån där tv:en står på.

Vi startar FIFA:t för att välja vilka vi ska spela som. Självklart ska jag spela med Chelsea och Marcus Man Utd. Vi går alltid all in när vi spela FIFA, det är alltid liv eller död. Och sen så är Marcus väldigt dålig förlorare när vi är själva så han blir väldigt arg när jag gör mål.

Vi spelar en hel match och slutar med att jag vinner med 3-1.

"Skulle bara göra dig glad så du fick vinna"
"Hahah, sanningen svider Marcus jag är bättre"
"Najnajnaj ahahahh"

Vi spelar flera matcher tills klockan är ca 23:57. Och jag börjar bli trött jag går in till mitt rum bredvid.

Lördag kl 06:57
Jag vaknar av att jag får ett meddelande av pappa.

Pappa
Alla möten är färdiga nu! Har du packat färdigt?

Juste har glömt att vi ska ner till Oslo för att möta upp pappa och sen så ska vi vidare till Stockholm där ska vi skriva musik.

Jag
Snart, har bara lite små saker kvar
Pappa
Perfekt

Jag har inte packat något och jag vet inte när Isak kommer hit för att hämta oss. Jag reser mig upp från min säng, och går mot min garderob. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Det måste vara något skönt för vi ska både åka bil och flyga. Men det måste vara snyggt också bara för att det lär vara fans som väntar på flygplatserna. Det är så sjukt för liksom ingen ska veta om att vi åkt men ändån lyckas några få reda på det sen ändån.

När jag har hittat kläder som kan duga går jag in på toaletten för att duscha. När jag ut ifrån duschen är det första jag ser min spegelbild i spegeln.
Min mobil lyser upp så min blick flyttas till den istället.

Mamma
Godmorgon! Hörde att du gick in i duschen, är Marcus vaken?
Jag
Ingen aning tänkte gå in till honom när jag var färdig
Mamma
Det blir bra!

Jag tar på mig kläderna jag valde ut som jag tog med mig in på toaletten. Tog snabbt på mig det och handduks torkade mitt hår så inte mina kläder skulle bli så blöta.

Jag tog med mig min mobil och vände mig istället till Marcus dörr. Jag knackade försiktigt för att se om han var vaken. Jag hörde ett svagt "mm" så jag öppnade.

"Visste du att vi skulle ner till Oslo idag?"
"Godmorgon?"
"Marcus, hörde du vad jag sa eller"
"Ja men nej"
"Vad menar du?"
"Jag hörde vad du sa men jag vet inte"

Jag blir alltid stressad när jag inte vet vad vi ska göra, jag gillar att planera.

"Okej men tydligen ska vi det"

Jag blev mer stressad av att prata med Marcus för han vet oftast inte vad vi ska göra.

På väg ner för trappen möts jag av mamma med ett stort leende på läpparna.

"Godmorgon hjärtat"
"Godmorgon"

Mamma gick emot mig för att ge mig en morgon kram som hon alltid gör. Efter det går jag mot köket för att göra frukost. Det verkade som att mamma hade gjort lite mackor som vi kunde äta i bilen.

"Jo en fråga, när kommer Isak?"
"Han skulle komma om 2 timmar har jag för mig"

De svaret gjorde inte mig direkt mindre stressad.
Jag tog en fralla som jag tror mamma köpte igår. Sen tog jag fram sallad och skinka. Det verkade som att mamma hade gjort äggmackor till oss att äta i bilen så valda att inte ta det nu också.

"Godmorgon"

Nu hade Marcus också vaknat till och skuttandes ner för trapporna någorlunda pigg verkade han vara ändån.

"Isak kommer om ca 1 och en halv timme"
"Okej, men har du packat färdigt Martinus?"
"Nästan har bara typ min mobilladdare kvar"
"Mm okej"

Nu har Marcus också fixat en fralla och nu sitter vi alla tre, vi pratar om allt. Eller nästan iallafall, om man inte räknar med skolan. Vi sitter och pratar tills vi hör någon plinga på dörren. Jag reser mig fort och små joggar glatt mot dörren.

"Heeej Martinus!"
"Hej på dig med Isak"
"Är ni klara?"
"Ja nästan, men kom in så länge"

Vi går gemensamt in tillsammans mot köket. Och när Marcus ser Isak lyser han upp. Det finns ingen bättre livvakt än Isak asså, han förstår oss men dock kan han va lite hård mot fansen ibland men det kan också behövas.

Marcus och jag går tillsammans in på toaletten för att borsta tänderna och sen gör vi några musical.lys.

När vi är klara är det dags att åka. Vi går fram till mamma för att säga hejdå.

"Ha det bra nu och var försiktiga"
"hahah det ska du nog säga till alla fans istället"
"Kom hit ahhah"

Mamma sträcker ut sina armar för att ge oss båda en stor kram.

"Älskar dig mamma"
Flikar Marcus in.

"Älskar er också"

Vi går ut genom ytterdörren och går ner mot den stora svarta bilden. Vi åker nästan bara i svarta stora bilar med tonade glas, känns ganska skönt egentligen. Jag sätter mig i baksätet på högra sidan, man kan kalla högra sidan för min plats i bilen hahah. Mamma står i dörr öppningen för att vara beredd att vinka när vi ska åka iväg.

Marcus springer snabbt tillbaka in för att hämta fotbollen vi alltid har med oss. Han kommer tillbaka springandes och hoppar in i den mörka bilen.

"Är ni klara nu?"
"Aa"

Isak startar bilen och mamma vinkar hejdå och vi vinkar tillbaka.

Vi två föralltid | Martinus.gOù les histoires vivent. Découvrez maintenant