05:30
Jag gnuggar mina ögon och känner hur tungt det är att öppna dem. Jag vänder mig fort mot mobilen och sträcker mig mot den för att stänga av ljudet.
Idag är dagen vi flyttar till Trofors. Jag är endån lite taggad, men jag har inte pratat med Saga än. Jag vill helst inte det heller.
Jag reser mig upp ifrån sängen och tar på mig ett par adidas byxor och en hoodie. Sen tar jag mig ner till nedervåningen för att göra frukost."Godmorgon, hur mår du?"
"Jo men jag mår ganska bra ändån, hur är det själv?"
Samtidigt öppnar jag kylskåpet för att ta fram smöret."Det är bra"
Mamma går iväg upp mot toan.Medans jag väntar på mamma går jag in på snap för att kolla om någon har skickat något. Just ett namn lyser upp lite extra "Martinus❤️".
Martinus❤️ 05:17
GodmooooorgonJag 05:42
Ahah godmorgon
Vafan e du uppe nu förMartinus❤️ 05:45
Det är ju för att du ska komma hitJag 05:45
Jaja
Går upp nu för att jag kommer om flera timmar
Absolut inte för att du ska till skolan idag då
hahahhMartinus❤️ 05:46
Najnajnaj"Vad gör du?"
Mamma går fram och ställer dig bredvid mig och jag släcker mobilen fort."Inget"
"Oj, har du hemligheter också?"
"Nämen de var inget"
"Vem är killen?"
"Vad pratar du om?"
"Det var ju så himla viktigt att jag inte fick se"
Mamma skrattar till och börjar duka fram allt."Men asså"
Mamma svarar inte utan skrattar bara."Jaa okej, det var Martinus jag skrev med. Nöjd nu?"
Nu skrattar hon ännu mer och det får mig att
skratta till också.06:45
Nu sitter mamma och jag och väntar på att få gå på flyget. Först mellanlandar vi i Oslo och sen ska vi vidare till Mosjøen. Mamma snackade om att Kjell-Erik, Marcus och Martinus skulle hämta oss på flygplatsen där.Själva flygresan är inte så rolig, liksom kan inte göra så mycket för måste ha flygplansläge.
14:05
Vi går sakta men säkert ner för trappan från flygplanet."Amanda kan du snälla sluta smaska"
"Hur fan ska man tugga tuggummi utan att smaska?"
Mamma bara skakar på huvudet och fortsätter ända ner.
Vi går igenom den långa korridoren och vi möts av tre glada ansikten.
"Heeeej"
Mamma går först fram och kramar om Marcus och jag går fram till Kjell-Erik.
"Hej, är det bra?"
"Jaja, hur är det själv?"
"Det är bara bra"
Jag går vidare för att krama om Marcus och sedan kramar jag om Martinus. Martinus kram är liiiite längre än alla andra. Och hans kram var väldigt behövlig.
"Tjenaree Amanda"
"Tjenareee Martinus"
Vi båda skrattar till sen frågar jag om hur Martinus mår."Jag mår bättre, hur är det själv då?"
"Bättre än igår iallafall"
Vi går tillsammans ut till bilen och mamma sätter sig i framsätet och jag sätter mig bak i mitten.
"Eyy Marcus varför ska inte du köra hahah?"
"Käften Martinus"
Martinus och jag börjar skratta då vi verkar ha samma dåliga humor."Fuck"
"Vad är det nu?"
Marcus lutar sig framåt och vänder sin blick mot Martinus."Jag hittar inte mina hörlurar"
"Har du tappat de?"
Kjelle lyfter blicken upp till backspegeln."Jaaa, men de är inte hela världen. Det ända är ju hur fan jag ska klara att inte lyssna på musik ahaah"
"Här"
Jag ger ena hörluren till Martinus.14:13
Marcus har somnat och mamma och Kjelle sitter och pratar om något. Jag och Martinus sitter och lyssnar på musik och han ska alltid kommentera alla låtar.Jag har Spotify uppe och Martinus bara tar mobilen ifrån mitt grepp.
"Vafan gör du ahah"
"Vi ska lyssna på bra musik"
"Men det gör vi ju redan"
"Oj förlåt sa fel, bättre musik"
Jag svarar inte utan bara skrattar.Martinus tar ut hörlurarna ur min mobil och sätter i dom i sin mobil istället. Okej jag kan hålla med om att hans musik var bättre.
Jag lutar mitt huvud mot Martinus axel och Martinus lutar sitt huvud över mitt. Så här sitter vi ett tag tills jag somnar.