29

149 8 0
                                    

Amandas perspektiv 06:55
Martinus går försiktigt ut från toaletten med en handduk om sig och jag låser dörren. Jag tar på mig trosorna jag hade innan då jag inte hade några andra här.

Jag 06:55
Kan du komma med mitt smink o rena kläder

Mamma❤️ 06:56
Vadå för rena kläder

Jag 06:56
Underkläder

Mamma❤️ 06:56
😏❤️

Jag 06:56
KAN DU SLUTA MED HELA 😏 GREJEN?!
VAFAN SKA DET BETYDA?!

Mamma❤️ 06:57
Kommer om 5

Jag 06:57
Tack

Jag slänger på mig hoodien och går tillbaka in på Martinus rum igen.

"Mamma kommer med mina grejer snart"

"Okej, men vad vill du ha till frukost?"

"äter inte frukost"

"Jo kom nu"

Martinus tar tag om min handled och leder mig ut från hans rum och ner för trappan.

"Gillar du macka?"

"Näe"

"Flingor?"

"Näe"

"Ägg och bacon?"

"Jaaa"

Jag tycker det är så gulligt att han bryr sig om att jag ska äta frukost. Fast det finns ju en anledning till varför jag inte gör det. Ingen orkar bry sig om mig egentligen. Liksom ingen brydde sig någonsin om hur jag mådde. Och definitivt inte om jag åt frukost eller inte.

Med trötta steg kommer Marcus ner för trappan och tar sig in i köket.

"Fyfan va gott"

"Synd för dig att det inte är till dig då"
Martinus ler medans Marcus bara suckar.

Marcus går mot kylskåpet för hopp att hitta något att äta. Det ser ut som han ska äta en macka då han tar fram smör och skinka.

*knack*

"Det är säkert mamma"

Jag börjar gå mot hallen för att öppna dörren.

"Godmorgon"

Där står mamma med ett stort leende på läpparna och en Coop kasse som jag antar att mina grejer ligger i.

"Godmorgon, har du mina saker"

Mamma svarar med att lyfta upp kassen och nicka. Hon stäcker fram kassen till mig och jag blir redo för att säga hejdå tills Marcus kommer fram och ska säga hej.

"Godmorgon Frida"

"Nämen godmorgon Marcus, hur är det?"

Jag som alltid känner mig stressad ger jag mamma en gest som visar att jag måste dra, så mamma säger hejdå men hon står fortfarande kvar och pratar med Marcus.

"Martinus jag ska bara ta på mig kläderna"

"Jaja"

Jag går upp och tar på mig mina rena underkläder och slänger på mig Martinus hoodie igen. Jag tar även på mig mina svarta jeans som jag hade igår.

Jag tar mig ner för den ljusa trappan och går in till köket där Martinus har lagt upp frukosten på tallrikar. Det verkar också som att min mamma har dragit sig hem igen då Marcus sitter i köket och äter sin lilla skinkmacka.

"Kan vi äta uppe?"

"Vadå?"

"Måste hinna fixa mig också"

"Fixa dig? du är ju redan jätte fin"

"Jag menar sminka mig"

Martinus nickar som svar och tar med sig båda tallrikarna och börjar gå.

"Meeeen, kan ni inte joina min frukost?"

"Tyvärr Marcus, en annan dag"

Martinus skrattar till lite lätt och fortsätter upp.

Jag slår mig ner vid hans skrivbord och tar fram kassen med mitt smink och spegel. Martinus däremot slår sig ner i sin säng.

Jag börjar sminka mig och jag ser Martinus i hörnet av min spegel. Hur han sitter och studerar mig när jag sminkar mig.

"Varför sminkar du dig?"

"För jag är skit ful"

"Sluta du är jätte vacker"
Martinus reser sig upp och ställer sig bakom den lilla stolen jag sitter på. Han hänger sina armar över min bröstkorg och lägger sin haka på mitt huvud.

"Du är jätte vacker"

Vi två föralltid | Martinus.gWhere stories live. Discover now