8

192 5 1
                                    

09:07
Vi hoppar ur bilen och går fort in i studion.

"Vad ska vi fixa med idag då?"

Marcus kollar upp från mobilen som är nästan sitter fast i hans hand.

"Tror vi ska börja med att "invited" ni vet, och sedan på de andra som vi börjat lite smått på"

Pappa går fram till Marcus och tar hans mobil i handen och sedan går mot mig och tar min med.

"Meeen"

Säger Marcus och jag samtidigt.

Vi går in till ett av rummen och ser Frida och Fredrik som också hjälper till med låtarna. Jag vänder blicken mot soffan och ser en yngre tjej, hon ser ut som att vara i vår ålder.

"Heeeej, hur är det?"

"Jo men det är bra, hur är det själv?"

Frida går fram och kramar oss och Fredrik lika så.

"Detta är min dotter Amanda"

Jag vänder min blick fort mot Amanda som nu rest sig upp från den lilla soffan och sträcker fram armen för att hälsa.

"Amanda"

"Martinus"

"Marcus"

Vi hälsar och slår oss ner bredvid henne i soffan igen.

11:32
Nu har vi hållit på i studion i några timmar och vi alla börjar bli hungriga

"Vi tänkte beställa pizza"

Fredrik snurrar stolen mot oss 3 som sitter i soffan.

"Det blir perfekt"

Svarar Marcus med ett leende på läpparna.

"Vad ska ni ha då?"

"Jag ska ha en pepperoni pizza, ska du också ha det Martinus?"

"Ehm aa, du då Amanda?"

"Tror jag ska ha en kebab tallrik"

Fredrik, Frida och Pappa reser sig upp för att gå ut från rummet.

"Kan inte vi följa med?"

Säger jag snabbt innan de stänger dörren.

"Det är för mycket fans men det finns en bakgård och en fotboll så ni kan gå ut dit om ni vill"

Alla vi tre nickar och reser oss upp för att gå ut.

"Är det inte jobbigt med fans överallt, liksom jag tycker det är jobbigt att träffa släktingar på stan hahah"

Jag slutar hålla på med bollen och kollar upp mot Amanda innan jag svarar, gud va fin hon är.

"Asså näe inte riktigt hahah, men allt tar ju oftast dubbelt så lång tid eftersom vi nästan alltid måste stanna upp"

"Men får ni hat i skolan och så?"

Amanda börjar hålla på med bollen medans jag och Marcus står helt stilla och han kollar lite smått på mig. Känner hur den stela tystnaden kommer fram.

"Oj förlåt sa jag något dumt?"

"Nejnej ehm, det är bara, det är bara att ehm, jaaa. Det är mest jag som fåt hat"

"Jävla fittor det finns asså"

Jag kollar upp mot Amanda som ger mig ett förståligt leende och jag besvarar det tillbaka.

Vi två föralltid | Martinus.gOnde histórias criam vida. Descubra agora