10:04 (Amandas perspektiv)
Gillas av saga.lindgren, marcusandmartinus och 476 andra
amandalindhe 🎶saga.lindgren min snygga bästa vän❤️
martinus.g längtar efter mitt godis
användare1 OMG MARTINUS
användare2 WTF KÄNNER DU MARTINUSMamma och jag har precis stannat på hemmakväll och ska vidare mot studion.
"Hur mår du nu då?"
"Vad menar du?"
"Allt med att jag och din pappa har skilt oss"
"Aha du menar de"
Min blick flyttas fort från vägen ner på mina händer."Gumman"
"Aa, asså det är ju bättre. Men vart ska vi ta vägen?"
"Din pappa ville absolut inte bo kvar här så han skulle flytta ner till Småland som det ser ut som nu"
"Du då ska du bo kvar här?"
"Ehm njaa"
"Va, vart ska du?"
"Det kan va så att jag har hittat ett hus i Trofors"
"Trofors? Vart fan ligger det?"
"I nord Norge"
"Ska du flytta till Norge?!"
Jag känner hur en stor klump bildas i min hals."Men vart ska jag bo? Ska jag ba lämna allt här och flytta till Norge?"
"Ja, eller om du vill bo hos din pappa."
"Nej aldrig"
Jag har aldrig känt den där trygga känslan hos pappa. Den känslan som jag antar alla andra har när de är med sin pappa."Varför fick inte jag vara med och bestämma, det är liksom inte bara att lämna hela mitt liv bakom mig och flytta till Norge"
Mamma blir helt tyst, visst jag förstår att hon är glad när hon hittat ett ställe som hon gillar. Men hon måste tänka på mig också.Jag kämpar med att tårarna inte ska komma. Liksom jag har min bästa vän har. Hon som alltid finns vid min sida.
10:36
Vi har precis kommit fram till studion och det verkar som att Marcus och Martinus reda är här.
Mamma parkerar bilen, vrider om nyckeln och sedan vänder sin blick till mig."Snälla, vi behöver väll inte bråka om detta här?"
"Visst"
Jag hoppar snabbt ur bilen och smäller igen dörren. Vi går mot ingången tillsammans och det står massa fans utanför och väntar på killarna. Hur fan orkar man träffa fans överallt."Tjenareeee!!!"
"Heeej"
Martinus springer snabbt fram till mig och kramar mig."Juste här är godiset"
"Jäävlar, fan vad mycket du köpte hahah"
Nu har även Marcus kommit hit och kramar om mig också."Juste, ehm Fredrik är hemma och är sjuk idag"
"Nej, då får jag försöka fixa med hans grejer. Amanda du kan kanske hjälpa mig också"
Jag vänder mig snabbt om till mamma och ger henne ett litet svagt leende.11:00
"Fan va grymma ni är"
"Hahah taack"
Martinus ger mig ett stort leende."Juste det är en sak jag måste berätta killar"
Jag vänder mig snabbt till mamma och ger henne en funderas blick.
"Okej"
"Jag är inte heeelt säker men förhoppnings vis så ska vi flytta till Trofors"
"Vänta ska ni flytta till Trofors?!"
SKA VI?
"Ja om det inte är några problem med huset så ska vi flytta någon gång i veckan"
Någon gång i veckan? Detta sa INTE hon till mig.
"Eyyy då slipper vi ju åka ner till Stockholm typ hela tiden"
"Ni behöver bara gå några meter"
Jag reser mig upp och springer iväg ut ur rummet och vidare in på toaletten och låser in mig. Varför har hon inte sagt detta tidigare? Var det inte viktigt att jag skulle få veta det här? Var det viktiga att de andra skulle få reda på detta. Nu brister jag, jag kan inte lämna min bästa vän bara för att mamma hittat ett hus i Norge.
(Martinus perspektiv)
"Amanda är inte lika glad för nyheten dock, men det kan man väll förstå också"
Jag ger ett Frida ett svagt leende.