Marcus perspektiv 16:21
Jonas öppnar dörren och ber mig gå in på kontoret.
"Du vet nog vad jag vill prata om"
"Mhm"
"Hur började allt"
"Eeh, egentligen började allt för snart att halvår sen"
Min blick flyttades ner till mina händer som försiktigt ligger i mitt knä."Okej fortsätt"
"Jag har varit nära vän med William, men han och hans lilla gäng har alltid haft något emot Martinus"
Jag tar ett djupt andetag innan jag fortsätter."Dom gjorde allt för att förstöra för Martinus, han har varje dag kommit hem, sprungit upp på sitt rum och låst in sig. Idag var det inte första gången de slog honom. Är bara så jävla trött på att se med egna ögon hur min egna bror mår dåligt"
"Marcus det är jätte bra att du berättar detta, vad var det som hände idag?"
"Första lektionen så smällde William till Amanda på röven och då reagerade Martinus. William började trigga honom och Martinus slog till honom för första gången. Och sen innan han skulle slå till Martinus så puttade jag bak honom"
Amandas perspektiv 16:35
"Sen innan idrotten så kom Martinus gående mot oss och var helt röd under ena ögat. Han berättade att William och hans "gäng" hade hoppat på honom. Ehm...jag blev så jävla irriterad, för jag har hört vad de har gjort mot honom tidigare."
"Vad gjorde ni efter det?"
"Jag...ehhh jag gick till toaletten där de hade varit på honom och de var kvar"
"Gjorde du något mot William, jack och Simon då?"
"Jag frågade vafan de höll på med och så sa William något i stil med, du är bara inte jävligt sexig utan kaxig också"
"Sa du något något till William"
"På min gamla skola har jag haft problem med att alla killar har varit på mig och kallat mig grejer. Jag klarar verkligen inte av sånt"
Min röst blev nu mer skakig och en ensam tår rinner ner från min kind."Jag svarade med, vafan sa du till mig, och jag tror inte hans vänner ville att det skulle hända något mer så de sa att dom borde gå"
"Var Marcus med då?"
"Aa"
"Gjorde han något?"
"När de hade sagt det så sa han till William att han bord lyssna på hans vänner. Tror han svarade trodde vi var det, alltså att William trodde att Marcus var hans vän"
Jag känner hur svårt det blir att andas och fler tårar rinner ner från min kind."Amanda ta det lugnt, andas! Här har du ett glas vatten"
Hela grejen påminner mig om Adrian. William är som den norska version av Adrian. Innerst inne är jag skit rädd för William.
"Ha..n...han var påväg att gå ut och stannade vid mig och viskade i mitt öra och tog om min röv. Som ett självförsvar knäade jag honom mellan benen"
Martinus perspektiv 16:47
"Jag var påväg ut från toaletten och sen puttade William bak mig""Gjorde han något mer?"
"Han slog till mig flera gånger i ansiktet"
"Martinus du vet att du kan anmäla detta"
"Ja..jag vill inte"
William perspektiv 16:56
"William sätt dig"
"Pappa jag har fan inte gjort ett piss"
Ännu ett oklart kapitel hahahh!
Men hoppas ni fortfarande tycker den är bra❤️