Amandas perspektiv 06:21
Mina ögon öppnas försiktigt, jag vänder min nakna kropp och ser Martinus sovandes bredvid. Hur kan man vara så gullig när man sover. Jag flyttar hans lilla hår slinga som rör på sig av alla andetag han tar. Världens finaste kille har jag bredvid mig.Jag sträcker mig lätt över honom för att ta upp min mobil. Klockan är bara 06:23 men det är ju skola idag. Jag har missat några sms från mamma.
Mamma❤️ 22:30
Antar att du sover över hos Martinus❤️
Amanda?
Hallåå
Jag blir orolig❤️❤️Jag 06:23
Förlåt, missade helt att skriva❤️Mamma 06:25
Okej😏❤️Jag 06:25
Sluta va så stelMamma 06:25
Oj trodde inte du skulle vakna på fel sidan idag😏Jag 06:26
SLUTAAAAJag hoppar försiktigt över Martinus så han inte vaknar och min blick flyttas över hans rum. Vart är mina kläder? Jag får syn på en liten hög där alla våra kläder är samlade och tyst tar jag på mig mina trosor. Jag öppnar Martinus garderob för att ta fram en av hans alla hoodies. Jag hittar en vit med någon svart text på och den sätter jag på mig över min bara kropp.
Jag går försiktigt ut från hans rum och vidare in på toaletten. Jag försöker rätta till mitt rufsiga hår och tvättar av mitt ansikte och går ut igen.
Jag möts av ett väldigt bekant ansikte, Marcus.
"Godmorgon"
Säger Marcus och samtidigt skrattar."Ehm godmorgon"
"Hade ni det kul igår kväll eller?"
Nu skrattar han ännu mer."Ehm...vad menar du?"
"Tror du vet vad jag menar"
Marcus går förbi mig och han går in på toaletten.Hörde han oss? Såklart han gjorde om han var i rummet bredvid.
Jag fortsätter tillbaka in på Martinus rum och hoppar över honom igen. Jag trycker mig närmare honom och lägger min hand på hans bröst korg. Så ligger jag en stund och kollar in varje detalj i hans ansikte. Om man skulle vara så gullig när sov.
Jag börjar pilla med hans hår och efter ett tag öppnar han sina ögon.
"Godmorgon"
Jag försökte säga det så gulligt jag kunde med min morgon röst.Det första Martinus gör när han flyttar sin blick på mig är att le på det sättet bara han kan.
"Godmorgon babe"
Martinus morgon röst får även mig att le."Hur är det?"
"Bara bra, själv då?"
"Har aldrig varit bättre"
Ett lite retfullt leende spricker fram på mina läppar.Martinus kryper närmare mig och lägger sin hand runt min midja och trycker mig ännu närmare. Han lämnar en lätt kyss på mina läppar innan han reser sig upp och tar på sig sina kalsonger.
"Vad ska jag ha på mig idag?"
"Det får väll du bestämma"
Martinus kollar på mig med en frågande blick."Kan ju inte ha på mig min jävla one direction tröja till skolan"
"Juste skolan"
Jag skrattar bara till svars.
"Men ta min hoodie annars"
Jag reser mig upp och ler så gulligt jag kan.
"Nu måste jag duscha"
Martinus lutar sig fram och lämnar en lätt puss på min panna och börjar gå mot hans dörr."Vänta"
Martinus vänder sig frågande om."Kan inte jag följa med"
Martinus ler stor och tar tag i min hand och går mot toaletten.
Hahah kan inte bara varit jag som tyckte att detta kapitlet va fett gulligt.