Chapter 6

439 27 0
                                    

Madeline pov

We hebben net Potions gehad, en die les ging gemakkelijk. We hadden het beste brouwsels van de klas. Nu zitten we bij Charms. Nadat Professor Flitwick zich heeft voorgesteld en wat andere informatie heeft vertelt zei die dat we vandaag de Banishing Charm gaan oefenen. 'Spreek mijn maar na,' hij keek even de klas rond waarna hij 'Depulso,' voorzei. We zeiden hem na. Ik had al wel eens wat over deze spreuk gezien, het is een spreuk die je kan gebruiken in een duel bijvoorbeeld om een levend ding of object van je af stoot. Je kan dus ook een persoon de kamer door laten vliegen.

Je hoort door het hele lokaal hoe iedereen 'Depulso,' roept maar je ziet niet echt iets gebeuren. We oefende het eerst op objecten maar straks mogen we het op mekaar uit proberen. Wel natuurlijk met kussen en alles op de grond.

Tijdens het proberen van de spreuk merk je al gauw dat het niemand lukt. Sommige kijken geïrriteerd voor zich uit, andere kijken gefocust, 'kom op Lexi!' Roep ik haar toe. Ze roept de spreuk en ik voel een kleine stoot me naar achteren duwen. Skylar kijkt verbaasd maar herpakt zich weer snel. 'My turn.' Ik pak mijn staf goed vast en concentreer me. 'Depulso!' Een krachtige stoot komt haar tegemoet, ze vliegt door de lucht heen zo op een stapel kussens. Het is even stil in het lokaal. 'Goed gedaan Mevrouw Winston! 20 punten voor Slytherin,' ik grijns even. Ik loop naar Skylar en help haar omhoog als we mekaar een high five geven. Beiden lopen we aan het eind van de les het lokaal uit, uiteindelijk is het bij enkele leerlingen nog gelukt om de spreuk soort van goed te doen. Skylar heeft mij daarentegen ook nog even door het lokaal laten vliegen.

*

Ik ben net onderweg naar de Grote Zaal voor het avond eten wanneer ik een hal wordt ingetrokken. Geschrokt kijk ik naar de dader. 'Vince! Ik schrok me rot,' roep ik zachtjes. Ik geef hem een zachte klap op zijn schouder. Hij grinnikt als hij naar mijn gezicht kijkt. 'Dus wat is er,' ongeduldig kijk ik hem aan. 'Vanavond 9 uur mijn slaapzaal,' hij knipoogt en wil net weer gaan lopen, ik trek hem terug aan zijn arm. Ik pak zijn blouse vast en streel met mijn vingers langs zijn kaaklijn, ik kijk hem verleidelijk aan waardoor hij van het padje gaat. Ik breng mijn gezicht naar zijn oor, 'Volgende keer maak ik de afspraak.' Zachtjes plaats ik een kus op zijn lippen en bijt er even op. 'Zie je tijdens het eten he,' verward laat ik hem achter waardoor ik met een grijns om mijn mond de Grote Zaal in loop.

Ik zie Skylar al zitten aan de Slytherin tafel en zo te zien is ze hard aan het flirten met twee jongens tegelijkertijd. Ik neem plaats naast haar en jaag de jongens weg, de verliefd de zaal uit lopen. 'Lekker bezig Lexi,' ze grijnst terug, 'wat heb jij zitten uitspoken dan,' 'tja,' ik schep wat eten op en Skylar doet het zelfde. 'Ik ga vanavond naar Vince, dus misschien moet je afspreken met Thomas ofzo.' Ik haal mijn wenkbrauwen grijnzend op. 'Nice, waarschijnlijk pak ik eerst twee jongens in de hallen en dan zoek ik Thom wel op,' ik grinnik om hoe ze van plan is om een paar jongens te zoenen. 'Mood,' lach ik. Ik eet verder en kijk ondertussen even door de hele zaal. Er zitten een paar knappe puffs aan de Hufflepuff tafel, genoeg aan de Ravenclaw tafel zelfde geld voor Slytherin en dan kijk ik rond de tafel van Gryffindor. Kijk ik weet dat wij als Slytherins, Gryffindors moeten haten maar kom op lekkere boys zijn lekkere boys. Mijn blik valt op een jongen met bruin warrig haar en een paar krassen over zijn gezicht, hij is een boek aan het lezen en niet zomaar een nee een van mijn favoriete. Hij kijkt op als waarschijnlijk een van zijn vrienden iets zegt maar zijn blik kruist de mijne. Verlegen kijk ik weg als hij klein glimlacht, wow aantrekkelijkheid is hier naar een heel ander level gegaan. In Ieder geval kijk ik terug naar de tafel -nadat ik weer wat gegeten heb- en het valt me op dat een van de jongens om hem heen James is. In de hoop dat hij op kijkt blijf ik naar hem kijken en uiteindelijk kijkt hij mijn richting op, eerst met een chagrijnige blik maar zijn blik verzacht als hij de mijne ontmoet. Ik kijk hem verleidelijk aan als ik met mijn haar speel. Verbaasd knippert hij met zijn ogen, zijn vriend aan de rechterkant geeft hem een klap tegen zijn achterhoofd als hij ziet dat James naar een Slytherin knipoogt. Ik grinnik hoe hij probeert terug te flirten. Geïrriteerd kijkt hij zijn vriend aan. Ik ga grinnikend weer verder met mijn eten en focus me op mijn eigen tafel, waar ik Vince naar me zie kijken met een jaloerse blik in zijn ogen. Hij draait snel weg maar ik zag zijn blik wel. 'Hey Lexi, ik ga alvast naar de Common Room. Zie je straks?' ze knikt waarna ik opsta.

In de hal trek ik ergens nog een Ravenclaw aan de haak. En dan ben ik al weer terug bij de Commen Room 'Mudblood!' fluister ik. Typisch Slytherin dat wachtwoord. Er zitten een paar kinderen op de sofa's te kloten met elkaar en voor de rest is het erg leeg. Ik maak mijn weg naar de slaapzaal van Skylar en mij. Het is al erg donker buiten dus de sterren staan al aan de lucht. Het is al bijna volle maan dus nog even wachtten tot dat het tijd is. Ik zit eigenlijk elke avond wel aan het raam want ik voel me connected met de maan ofzo. Ik weet niet wat het is maar misschien heeft het iets met mijn patronus te maken? Ja je hoort het goed ik kan de patronus al, op Ilvermorny heb ik die stiekem geleerd met Chris. Als ik aan Chris denk word ik verdrietig maar ook boos. Boos op mijn ouders, ik was die tijd bijna weg gelopen van huis, gewoon dat ik op Ilvermorny zal blijven en dan in de meeste vakanties naar Chris zou gaan. Zijn ouders en broer waren zulke schatjes. Mijn ogen worden waterig maar ik houd me in.

Als het kwart over negen is loop ik richting de slaapzaal van Vince, Thomas en Nathan. Ik duwde de deur in een keer op zonder te kloppen. De slaapzaal was in principe leeg, alleen Vince stond daar. Zonder shirt. Gekke sixpack. Hij draaide zich om en keek me grijnzend aan. 'Ik dacht bijna dat je niet meer zou komen,' ik liep richting de jongen toe, 'Dat zou ik je toch niet aan doen,' zei ik met een zoete stem. Hij wou net een shirt pakken maar ik hield hem tegen. Ik liet mijn vingers over zijn sixpack glijden als ik mijn blik verplaatste naar zijn lippen. Hij pakte mijn gezicht vast en kuste me teder op mijn mond. En die tedere kus veranderde snel in een intieme zoen. Hij zoende me alsof hij geen adem meer kon halen en dat ik zuurstof was. We verplaatsen als snel richting het bed. En ja je raad vast wel wat next gebeurt.

————

Yeah ik heb niet echt iets te zeggen behalve, dat het boek heel goed loopt! En ja bedankt voor da people! Dikke kus x

Toxic Lips | The MaraudersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu