Chapter 69

93 8 0
                                    

Skylar pov

Kelsey kijkt me grijnzend aan als ik ga zitten. Het is avond. 'Ooh Reece ga door!' Zegt ze hard en verschillende leerlingen aan onze tafel kijken om. Mijn wangen worden wat roder en ik geef haar een stoot. 'Fuck yeah Sky!' Gaat ze verder. Nicolas en Caleb die er ook bij komen zitten beginnen zoengeluiden te maken en ze kreunen. 'Ugh guys stop!' Roep ik blozend en ik leg mijn handen op mijn oren. 'Wat is er aan de hand?' Vraagt Reece die ook komt zitten. 'Ik kom Sky!' Zegt Caleb lachend. 'Oh shit Reece.' Kelsey. Ze lachen alle drie en ook Reece' kaak wordt rood. 'Sst Reece iedereen kan ons horen.' Het is Nicolas. 'I DON'T FUCKING CARE!' Roepen ze alle drie in koor. Ik laat mijn hoofd kreunend op tafel vallen. 'Goed zo!' Zegt Kelsey. 'Het is goed dat je oefent voor de volgende keer.'  Maakt Nicolas af. 

'Jongens alsjeblieft.' Smeek ik. 'Jullie hebben het gehoord.' Zegt Reece. 'Dat is wel duidelijk.' Ik kijk ze scherp aan. 'Maar wij confronteren jullie toch ook niet met-' 'Elke keer dat jullie seks hebben.' 

'Schattig. Jullie maken zelfs elkaars zinnen af.' Lacht Nicolas en ik facepalm mezelf. Dan herpak ik mezelf. 'Okay, dus aangezien jullie het hebben gehoord. Hoe reageerde professor Steward?' 'Eerst hoorde ze jullie niet, maar toen kwam het geluid wel heel erg door de muur heen en haar blik was goud. Je had erbij moeten zijn!' Ik geef haar een blik. 'Oh ja, dat is waar, jij was de gene die het geluid veroorzaakte.' Roept ze lachend uit. 'Kels..- Ik voel me gepest. Ik ga.' Zucht ik en ik sta op. 'Sky!' Ik draai me grijnzend om en knipoog. Dan loop ik naar de tafel van Wampus.

'Wat doe je hier?' Lacht Alice als ik naast haar neer plof. 'Ik voel me gepest aan mijn tafel.' 'Wat? Deden ze de geluiden van vanmorgen na?' Ik kreun en facepalm mezelf opnieuw. Tuurlijk. We hadden les met Wampus. 'Doe me een lol en begin er niet over.' Lach ik een beetje beschaamd. 'Tuurlijk Sky.' Grijnst ze. 'Dus hoe is het leven als een Wampus.' Lach ik terwijl ik rond kijk bij haar vrienden. De meesten kijken me bang aan. 'Het is wel gezellig. De common room is erg mooi. Het is jammer dat deze uitwisseling maar zo kort duurt.' Je hebt gelijk. Het is nog maar een kleine 3 weken tot kerst en daarna zitten we nog 1 week hier en dan gaan we weer naar Hogwarts.' 'Heb je het niet gehoord?' Vragend kijkt ze me aan. 'Wat gehoord?' 'Nou, na de kerst vakantie hebben we nog 2 weken hier. De eerste week is het alleen wij en de tweede week komen de Ilvermorny studenten weer terug en dan daarna gaan wij weg. Maar, er zijn veel aanvragen gedaan op Ilvermory voor de uitwisseling en daarom mogen we alle 5 één persoon kiezen die ons zegmaar wegbrengt en daardoor ook een nacht op Hogwarts kan doorbrengen.' Ik knipper een paar keer met mijn ogen. 'Ik snap het niet.' Zeg ik simpel. 'Kies gewoon iemand van je vrienden die je graag mee wilt nemen naar Hogwarts en die mag mee.' 'Maar..' 'Wat?' 'Nou kijk. Caleb neemt gegarandeerd Kelsey mee en ik zou Reece meenemen en dan blijft Nic hier alleen achter.' Ik trek een pruillip. 'Tja, mocht niemand van mijn vrienden mee willen dan neem ik hem wel mee.' 'Meen je die?' Ze knikt lachend als ze mijn blije gezicht ziet. 'Oh my god! Dank je!' Ik omhels haar en het meisje naast haar deinst achteruit door mijn plotselinge nabijheid. 

Ik grijns even en glimlach gemeen naar haar. Haar blik wordt bang en als ik Alice loslaat glimlacht ze naar me. 'Ik denk dat ik naar de common room ga. Ik ben echt moe.' 'Wat wil je ook met zo'n actieve ochtend?!' Grijnst Alice en ik gooi mijn handen in de lucht. 'I'm done. Goodbye!' Ik sta op en loop de zaal uit. 

Al gauw kom ik aan bij het plekje van Reece en ik. Ik ga op de rand staan en laat me naar beneden vallen. Al gauw verander ik in mijn Animagus. Ja, dit had ik even nodig. Ik vlieg over de binnenplaats, langs de torens richting een groot bos dat ernaast ligt. Het is niet zo donker als ons Forbidden Forest. Het is juist groen en er is veel leven. Niet dodelijk leven, maar gewoon eekhoorntjes, herten, zwijnen, eenhoorns. Gewoon lieve dieren. Geen levensgrote spinnen. Centauren of agressieve wolven. Ik landt op een tak en kijk naar een konijnen familie. Er zijn twee grote konijnen en 4 kleintjes. Ze zijn wel schattig. Zodra ze me opmerken schieten ze de bosjes in en ik glimlach. Tja, ik blijf een roofvogel. 

Op mijn weg terug naar het kasteel besluit ik nog even een aantal leerlingen bang te maken. Via de binnenplaats vlieg ik het kasteel in en al gauw vlieg ik met grote slagen de grote zaal in. Verschillende leerlingen gillen en docenten staan geschrokken op. Ik geniet. Mijn tafel lacht alle leerlingen uit en de docent proberen me te raken met spreuken. Reece steekt zijn arm uit. Hij is de enige die weet dat ik een Animagus ben en hij is ook de enige die weet dat het een arend is. Gauw ga ik op zijn arm zitten en ik laat me aaien. Ondertussen kijk ik dreigend naar de andere leerlingen die nu toch wat banger kijken. 

Na een tijdje ben ik er klaar mee en ik kras verontwaardigd. Dan stijg ik weer op en vlieg door naar de common room, waar ik weer verander en naar de slaapzalen ren. Ik kleed me om in een shirt van Reece en dan ga ik in mijn bed liggen. 

Onbewust gaan mijn gedachten naar Madeline. Ik mis haar wel. Wacht! Nee! Wat zeg ik nu? Die trut heeft het verpest. Wat mij betreft mag ze dood neervallen. Maar diep van binnen weet ik dat ik lieg. Diep van binnen mis ik mijn beste vriendin.

~
I'm excited!

Dat is t enige dat ik ga zeggen lol. Jullie komen er snel achter waarom ;)

Xx Jonna

Toxic Lips | The MaraudersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu