Skylar pov
We zijn een maand later en er is een hoop gebeurd. Nate en ik zijn heel close geworden en uiteindelijk heeft hij het toegegeven, hij is gay. Ik ben zo blij dat hij nu bij mij zichzelf kan zijn. Madeline vroeg zich af of Nathan en ik wat hadden maar ik heb het haar uitgelegd en ze zal het voor zich houden. Ik weet niet goed hoe het zit met James en Madeline maar volgens mij hebben ze in het geheim seks ofzo. Niet dat ik het wil weten.
Lily Evans en ik zitten in een heftige strijd en ik moet het zeggen, ik ga hem winnen. Ik verlies nooit een strijd. Maddy en ik hebben bereikt wat we wilde. We zijn de meest geliefde en gevreesde meiden op Hogwarts dus iedereen aanbid ons.
Ineens komt Maddy de kamer in. 'Lexi! Lexi! We moeten naar de Grote zaal!' 'Wow calm down your tits! Wat is er aan de hand?' 'Ik hoorde van James die hoorde van Remus dat Dumbledore een belangrijk bericht heeft en dat iedereen naar de grote zaal moet, dus kleed je aan!' Ik haast me naar mijn kast en pak een random setje.
Ik trek het aan en doe mijn haar los. Mijn lange bruine haar valt in krullen over mijn schouders. Ik doe even gauw wat bibicream, eyeliner en mascara op en dan loop ik samen met Maddy naar de Grote zaal.
We zijn een van de laatste die aankomen en gaan gauw zitten. We zitten nog maar net als Dumbledore zijn keel schraapt. 'Nu iedereen aanwezig is. Ik heb een speciale mededeling.' Hij kijkt even de zaal in. 'Er zal volgend jaar een uitwisseling plaats vinden.' Er klinkt opgewonden gemompel. 'Een uitwisseling met Ilvermorny.' Ik kijk Maddy even schattend aan, maar ze haalt haar schouders. 'De leerlingen die zich willen aanmelden kunnen hun naam in deze beker gooien. Het is vandaag vrijdag dus na het weekend zullen de 5 leerlingen bekend worden. De maanden daarna komen ze in een belangrijk stadium van hun leven.' Ik kuch even om mijn lach in te houden. 'Ze zullen de maanden daarna gevolgd worden door leraren van Hogwarts en Ilvermorny om te kijken of ze het verdienen en of hun cijfers goed genoeg zijn. In maart of april zal bekend worden met wie je ruilt. Dit betekent dat de uitwisselingsstudenten van Hogwarts en van Ilvermorny elkaar zullen ontmoeten. Volgend jaar 1 week nadat het schooljaar is gestart zullen de uitwisselingsstudenten hier arriveren en gaan de mensen die zijn uitgeloot mee terug naar Amerika.' De hele zaal is in rep en roer. 'Ik wil dit. Nieuwe kansen. Nieuwe jongens. Wat denk jij Maddy?' Grijns ik. 'Dat je deze kans moet grijpen.' Lacht ze terwijl ze me een stoot geeft.
'Dan gaan we nu lunchen en de beker blijft hier staan, zodat je je kan aanmelden.' Direct beginnen mensen druk te schrijven en te praten. Thomas geeft mij een papiertje en ik schrijf mijn naam erop. Dan draai ik om op de bank en sta op. De hele zaal valt stil en iedereen kijkt mij aan. Mensen die bij de beker staan deinzen achteruit. Ik gooi het briefje in de beker en knipoog naar een jongen aan de tafel van Griffindor. Als ik weer zit besef ik wie de jongen was. Fuck. Sirius Black. Hij kijkt mij nu aan, maar ik negeer het.
'Dus, Ilvermorny eh?' Vragend kijkt Nate me aan. 'Jup, maar maak je geen zorgen, ik houd contact met jullie.' Hij lacht even. 'Daar ga ik ook wel vanuit.' 'Besef je wel dat je in de gaten gehouden gaat worden?' Vraagt Maddy ineens. 'Dus geen nachtelijke tripjes, geen seks in de bezemkast,-' 'Cliché' Grijnst Thomas. 'En geen openlijke ruzies meer.' Maakt ze ongestoord af. 'Ik weet het, maar het komt wel goed.' 'Dus je gaat je strijd met Evans stoppen?' Vraagt Maddy terwijl ze me aankijkt. 'Wat?! Nee! Ze gaat-...' Ik stop even met praten en wordt weer zen. 'Ze gaat ten onder en ik weet precies hoe. Ik ga haar relatie naar de klote helpen.' Grijns ik een beetje. 'Maar dat gaat-' 'Tijd kosten? Ik weet het, maar ik verlies geen enkele strijd. Ik ga gewoon eerst dicht bij Caleb proberen te komen. Zijn vertrouwen winnen en dan BOEM ik zoen met hem en Lily haar relatie is weg.' 'Hoe ben je van plan om dicht bij hem te komen?' 'Nou, hij is niet echt fantastisch in Potions.' Grijns ik. 'Dus ik heb tegen Slughorn gezegd dat ik wel mensen wilde helpen met Potions. Vooral jongens. En toen kreeg ik een keuze uit 3 jongens. Black, Caleb en Potter en ja. Nu geef ik hem een soort van bijles.' 'Wanneer weet hij het?' Er komt een uil de zaal in en landt voor zijn neus. 'Ik denk nu.' Grijns ik lachend. Hij pakt de brief en leest hem door. Dan gaat zijn blik naar onze tafel. Evans kijkt vanaf de Gryffindor tafel hem verbaasd aan.
Ik besluit niks te doen. Niet te zwaaien en ook niet een teken van herkenning te geven. Zijn blik gaat nu wel naar mij. Hij zwaait even awkward en ik geef hem een glimlach. Ja, een normale glimlach. Geen flirterige ofzo gewoon een normale. Ik moet zijn vertrouwen winnen weet je nog?
Ik mime: 'Maandag 12 uur Bieb.' En hij knikt. 'Zie je, gefixt.' Lach ik naar mijn vrienden. 'Ik wil echt nooit ruzie met jou krijgen.' Lacht Thomas terwijl hij een stuk appel aan zijn vork prikt. 'Ik ook niet.' Zeggen Nate en Vince in koor 'Waarom niet?' 'Nou, als je dit al doet tegen een meisje die je niet mag, wat zou je dan doen bij iemand met wie je knallende ruzie heb.' 'Okay true.' Lach ik naar hun. 'Maar ik verwacht niet dat wij ooit ruzie krijgen.' Ga ik verder.
'Wat een vertrouwen.' 'Sowieso.' Ik steek mijn tong uit naar Maddy. Opeens voel ik me aangestaard. Ik kijk naar de tafel van Ravenclaw, maar niemand kijkt. Ook aan de tafel van Hufflepuff is iedereen gewoon met zijn vrienden bezig. Ik kijk naar de Griffindor tafel en direct kruist mijn blik met 2 blauw achtige ogen. Ze zijn afkomstig van een knappe jongen. Ik zou zo iets met hem doen, hij is echt knap. Dan draait de rest van het groepje zich ook naar mij toe, mijn blik kruist met Sirius en James. Nu weet ik het zeker, dat gesprek ging over mij.
----------------------------------------------
Heehoi,
Ik heb weer een nieuw deeltje. Schrijven kalmeert me en dat heb ik echt nodig deze dagen. Vrijdagmiddag 4 januari heeft een vriendin van me een hartstilstand gehad en ze is overleden. De afgelopen dagen en de komende dagen zullen heel heftig worden en daarom ligt mijn hoofdaccount ook een beetje stil. Het spijt me heel erg en ik zal ooit nog het hele verhaal vertellen, maar nu niet.
Ik hoop dat jullie 2019 iets beter begon...
Xxx Jonna
JE LEEST
Toxic Lips | The Marauders
Fanfiction[COMPLETED] Harry Potter/The Marauders Fanfiction Nummer 1 van de Toxic Lips Series. 2 meiden. 2 achtergronden 4 afdelingen 1 school Verdere info in het eerste hoofdstuk x Started: 27 November 2018 Ended: 3 December 2019