Chapter 15

264 20 0
                                    

Madeline pov

Het is al laat in de avond, de avondklok is al ingegaan, ik zit op de trap voor het schilderij van de Gryffindor Common Room. James zei dat ik hier op hem moest wachtten. Het schilderij klapt open en James komt naar buiten gelopen met iets in zijn handen. 'Wat is dat?' vraag ik nieuwsgierig, 'Oh geen hey knapperd?' zegt hij nep gekwetst. 'ha, ha, leuk weer Jamie,' sarcastisch kijk ik de jongen aan. 'Dus wat gaan we doen, Jamie' 'Noem me niet zo!' humeurig kijkt hij me aan. 'We gaan naar Hogsmeade,' verrast kijk ik hem aan. 'En hoe wil je dat gaan doen dan,' ik rol mijn ogen, het feit dat hij denkt dat we hier weg komen zonder gezien te worden is dus heel klein. 'Nou met dit en dit,' hij houd een soort kleed omhoog en een papieren kaart ofzo iets. 'Ja want met een kleedje en een kaart komen we ver, ik denk dat de professoren niet zo blind zijn, en dan die map wat moete-' hij sust me door zijn lippen op de van mij te plaatzen. Voordat ik door kan zetten haalt hij zijn zachte lippen weer van die van mij af. Teleurgesteld kijk ik hem aan. 'Sorry schat,' hij grijnst.

Kijk ik weet dat ik het niet door had moeten zetten met James maar als nou niemand er iets van weet komt het denk ik wel goed. Nou ja alleen James zijn vrienden weten het. De laatste tijd heb ik veel gezellige avonden gehad met de Marauders, zo noemen de jongens zichzelf, en Remus en ik zijn heel close geworden. Wel als vrienden natuurlijk. Sirius is een gestoord maar wel aardige gozer. En Peter is ook aardig maar die is niet zo vaak in de kamer dus die zie ik niet zo vaak. James en ik, tja wat zijn we? We hebben het nooit echt serieus gemaakt ofzo maar we daten nu al voor 3-4 weken. Ja ik weet het groot record, na Chris dan.

James trekt de mantel om zich heen en verdwijnt. Verward kijk ik naar de plek waar James net stond. 'Bij Merlins baard nog aan toe,' James verschijnt weer en staat nu vlak bij me. 'Dit is een Invisibility Cloak schat,' Hij legt het ook over mij heen en we verdwijnen. 'Nou en dit, dit is de Marauders map.' hij wijst de kaart aan. 'Trots op jullie jullie hebben een stuk perkament gevouwen!' met een sarcastische ondertoon kijk ik hem aan en geef hem een kusje op zijn wang. James pakt zijn wand erbij en wijst hem op de kaart, 'I solemnly swear that i am up to no good,' er beginnen dingen te verschijnen op de map en hij spreekt Lumos uit. Zijn wand verlicht de kaart.

Na de uitleg van James over de kaart ben ik van mijn padje af geslagen. 'Zeker weten dat Remus dit niet alleen heeft gedaan?' grinnik ik. Hij geeft me een tik tegen me schouder waardoor ik weer grinnik. We liepen net door de gangen van het kasteel en staan nu voor een standbeeld. Blijkbaar zit er dus een geheime gang achter die je straight naar Hogsmeade brengt.

Aangekomen in Hogsmeade gaan we naar de three broomsticks, die nog open is tot laat. We nemen plaats aan een tafeltje achterin en bestellen twee boterbiertjes.

'Schrijf je je in voor Ilvermorny?' Vraag ik twijfelend. James kijkt op van zijn boterbier. 'Nee jij?' Ik schud mijn hoofd. 'De andere Marauders dan?' 'Hmm misschien Peter,' ik neem nog een slokje van mijn boterbier. 'Remus niet?' Vraag ik verbaasd. 'Remus uhm. Hij kan niet... ik bedoel hij denkt niet dat hij.. hij gaat niet.' James komt totaal niet uit zijn woorden, hij verbergt wat, iets over Remus. 'Okay,' Ik sip weer wat van mijn boterbier. James schuift wat meer naar me toe en legt zijn arm om me heen. 'Blijf je vannacht bij mij slapen?' fluistert hij in mijn oor. Ik ril even en kijk hem dan aan. 'Natuurlijk, Jamie' Ik grijns even als hij me oogrollend aan kijkt. Waardoor ik grinnik. 

Na een tijdje zijn we weer naar Hogwarts gegaan, we zijn bijna bij de Gryffindor Common Room als we oog in oog komen te staan met Professor McGonagall. 'Potter en Winston wat doen jullie hier nog zo laat?' Afkeurend kijkt ze ons aan. 'Uhm, ik was mijn kat kwijt,' roept James. Ik zucht al meteen, want James heeft geen eens een kat. 'U heeft geen kat, Potter' ik geef James een kleine stomp in zijn zij. 'Oh,' hij kijkt stom voor zich uit. Haar blik verschiet even naar onze handen, die ik snel loslaat. 'Ik zie het al, ga maar gauw,' met een liefdevolle glimlach loopt ze langs ons heen. Verbaasd kijken we mekaar aan, ik geef hem een kusje op zijn mond. 'Gekkerd,' hij grinnikt. 'Wel jouw gekkerd,' ik grijns. Snel lopen we naar de Common Room richting de kamer kamer van de Marauders.

De andere jongens liggen diep in een slaap. Ik trek een shirt van James aan en spring in zijn bed. Ik kijk hoe hij zich ontkleed. Dan springt hij bij me in bed en knuffelt me. 'Ik heb honger,' murmelt James in mijn nek. 'Jij hebt altijd honger gast,' Hij haalt zijn hoofd weer tevoorschijn en kijkt me sip aan. 'Nou zeg, mag ik een kusje?' grinnikend kijk ik hem aan en doe mijn ogen even dicht. James begint me plots te kietelen en ik doe mijn best om het niet uit te gillen. 'Stop James!' sis ik zacht, maar lachend. 'Krijg ik dan een kusje?' Ik schud mijn hoofd en probeer tegen te stribbelen. 'Madeline Caithlynn Winston,' grijnzend kijkt hij me aan. Ik rol mijn ogen en geef hem een kusje. Hij stopt met kietelen, en ik wil mijn mond weer van die van hem af halen. Maar hij legt zijn armen om mijn taille heen en drukt me tegen zich aan. 'James,' fluister ik zacht, 'Niet nu!' waarschuw ik hem rustig. 'Hmm,' hij gaat gewoon door. Toch ga ik er mee in. 

____________

Heeyyyy!!

 Super bedankt voor de 500 reads! Jullie zijn awesome <3

Btw wat willen jullie nog terug zien in het boek? Vergeet niet om te voten en een comment achter te laten (: 

xx Floor


Toxic Lips | The MaraudersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu