Skylar pov
Het is eruit. Iedereen weet wat mijn patronus is. Het is als een lopend vuurtje door de school gegaan en om eerlijk te zijn haat ik het. Er worden nu vragen gesteld over mijn afkomst en dat was precies wat ik wilde voorkomen.
Ik loop in mijn quidditch outfit de Grote zaal in en het geroezemoes verstomt. 'Zijn de roddels waar?' Het is een meisje van Ravenclaw. 'Wat zijn de roddels?' Vraag ik iets te lief voor mijn doen. 'Dat je afstamt van Slytherin.' Zegt ze brutaal. 'Roddels zijn verhalen die uit hun verband zijn gerukt, sweetie.' Mijn stem is kalm, te kalm. 'Ik ga je nu 1 keer vertellen hoe het echte verhaal is. Ik stam niet af van Slytherin.' Ze krimpt ineen. 'Wat is dat dan?' Ze wijst naar de tafel van Slytherin. Een slang glijdt over de tafel en mensen wijken uiteen.
'Wie deed dit?!' Ik roep het hard en mensen krimpen in elkaar. Iedereen blijft stil. 'Ik kom er sowieso wel achter, dus ik zou je hand maar opsteken.' Aan de tafel van Gryffindor gaat een hand omhoog. Een 7e jaars natuurlijk! Ik loop erop af en trek hem omhoog tegen me aan. Hij is knap. 'Weet je, als ik af zou stammen van Slytherin en ik zeg als-' Fluister ik in zijn oor. 'Dan weet je wat ik kan doen met slangen. Dan weet je dat ik ze op je af kan sturen, je kan laten vermoorden en je lichaam kan laten opruimen.' Met mijn lippen ga ik over zijn oor. 'En dat alles met maar 2 simpele woorden: kill him' Ik sis de woorden in zijn oor. Ik druk mijn lichaam wat meer tegen hem aan. 'En..-' Ik ga even met mijn hand over zijn borst. 'Als je iemand vertelt over wat je zojuist heb gehoord, dan stuur ik de slang, die nu over mijn tafel glibbert, op jou af.' Ik glij met mijn lip even over zijn oorlel en dan stap ik van hem weg. Ik strijk zijn sweater even glad en til zijn kin op. 'Het was me weer een genoegen.' Ik kijk hem grijnzend aan. 'Tot later sweetie.' Dan knipoog ik naar hem en loop richting mijn tafel. Ik grijns even verleidelijk naar Sirius, en dan ga ik zitten.
'Damn girl. Doe je goed! Weer iemand die als de dood voor ons is.' Lacht Maddy als ik bij haar kom zitten. 'Jammer dat hij wel knap is.' Zucht ze erachter aan. 'Acht joh, er zijn genoeg knappe jongens.' 'Volgens mij heb jij geen jongen meer gezoend sinds je date met Black.' Zegt Thom die erbij komt zitten. 'Wat, dat is niet waar!' 'Dat is wel waar.' Zegt Nate die naast me zit. 'Wat is waar?' Vince. 'Dat Skylar geen jongens meer heeft gezoend sinds haar uitstapje met Black.' Legt Maddy uit. 'Dat is waar.' 'Heee!' Roep ik verontwaardigd. 'Bedankt voor jullie steun.' Dan schieten we in de lach.
*
'POTTER HEEFT DE BAL! OH NE-' Ik grinnik om mijn eigen actie en vlieg verder naar de ringen van Gryffindor. 'ZE GOOIT... ZE SCOORT! 10 PUNTEN VOOR SLYTHERIN.' Ik grijns en vlieg weer terug. Dit is al het 10e doelpunt dat ik maak en de Slytherin tribune schreeuwt mijn naam. Ik geniet van deze aandacht. Gryffindor heeft de bal weer en gooit over naar elkaar. Jade en ik zijn nog maar met zijn tweeën. Sirius heeft onze andere jager uitgeschakeld. Daarom is het zo'n bigdeal dat we nog steeds voor staan. Het is 2 tegen 3. 'Kom op Jade!' Roep ik als ze langs zoeft richting de bal. 'Regulus!' Roep ik en hij kijkt me aan. Direct snapt hij de hint en gooit zijn knuppel naar me toe. Met een ziek harde klap sla ik bludger richting de wachter van Gryffindor. Hij ziet hem te laat en valt naar beneden. 'KEEPER VAN GRYFFINDOR IS UIT HET SPEL. FANNING IS EEN GEVAARLIJKE SPELER!' Het publiek gaat los. Ik gooi de knuppel weer terug en ik kijk even op zij en zie Maddy een snoepduik maken. 'Sky!' Ik buk net op tijd en zoef naar voren om vervolgens de quaffle op te vangen. Ik kom James tegen en gooi hem weer naar Jade, die hem naar mij gooit en ik gooi hem weer naar haar. Omdat er geen wachter is scoren we weer. Ik geef Jade een high five en samen vliegen we terug. Gryffindor is aan bal en ik besluit het risico te nemen en vlieg op James af. Dan beuk ik tegen hem aan en hij maakt een half koprol van zijn bezem af. Gelukkig pakt hij hem nog net vast. Ik vlieg door en scoor. Dan ga ik terug naar James. 'Gaat het?' Hij knikt en dat is mijn teken om door te vliegen.
170- 90 VOOR SLYTHERIN. KOM OP GRYFFINDOR!' De commentator is zelf ook Gryffindor, dus ik kan begrijpen wat hij doet. De wedstrijd is al bijna een uur bezig. Het lijkt wel alsof de snitch er geen zin in heeft vandaag. Ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Jade heeft de quaffle en ze gooit hem net iets te hoog. Ik kijk even naar mijn broom en dan naar de quaffle. Laten we dit risico nemen. Ik zwaai mijn benen naar achteren en kom op hurkzit op mijn bezem terecht. Gauw ga ik staan en vang de quaffle. Geschokt kijkt Jade me aan. 'Thanks Jade!' Lach ik naar haar. 'Ga verder ik gooi hem zo door.' Ze vliegt naar voren en ik gooi hem naar haar toe. Ze scoort en ik ga weer zitten.
'Ik ben er klaar mee jongens. Kan iemand niet die snitch pakken?' Sirius grinnikt als hij mijn woorden hoort. Gryffindor heeft de quaffle weer en ze zig zaggen om ons heen. Shit. 'Skylar! Bukken!' Roept Regulus, maar ik ben te laat. Dan verschijnt Sirius en hij slaat de bludger weg. 'Bedankt.' Zeg ik buiten adem. 'Graag gedaan schoonheid.' Flirt hij met me en ik bloos een beetje. Hij komt wat dichterbij en we zitten nu met onze knieën tegen elkaar. Hij grijnst niet normaal erg. 'Stop met grijnzen Black.' 'Stop met blozen Fanning.' 'Stop met flirten Sirius.' 'Stop met zo'n schoonheid zijn, Skylar.' 'Ja daar kan ik ook niks aan doen.' Lach ik nu ook. 'GRYFFINDOR SCOORT!' 'Skylar! Opletten en stoppen met flirten met de tegenstander!' Roept de captain een beetje boos. 'Flirten is als ademen voor mij.' Kets ik terug en iedereen op het veld begint te lachen.
Dan komt er opnieuw een 'Aaaah' van het publiek. Ik kijk naar Maddy die een duik maakt. Ze beukt tegen de Seeker van Gryffindor en vangt de snaai. 'SLYTHERIN WINT MET 330-100!' Klinkt er over het veld.
-------------------------
Examens komen eraan! Feest.... Ik heb zoveel zenuwen!!
Ik hoop dat jullie t een leuk hoofdstuk vonden haha
xxx Jonna aka Skylar
JE LEEST
Toxic Lips | The Marauders
Fiksi Penggemar[COMPLETED] Harry Potter/The Marauders Fanfiction Nummer 1 van de Toxic Lips Series. 2 meiden. 2 achtergronden 4 afdelingen 1 school Verdere info in het eerste hoofdstuk x Started: 27 November 2018 Ended: 3 December 2019