Madeline pov
Thomas en ik zitten aan de grote tafel te wachten op Skylar. Ze zal vast wel bij Dumbledore zijn met de nieuwe uitwisselingen. Ze worden in een moment gesorteerd. Net zoals de eerstejaars. Het voelt raar dat we nu in ons zevende jaar zitten, afgelopen jaar is voorbij gevlogen. Al snel gaat de deur open en Dumbledore komt naar binnen lopen, hij vervolgt zijn weg naar de gouden boekenhouder. De uil slaat zijn vleugels open als Dumbledore de attentie van iedereen erbij haalt. 'In een moment worden alle eerstejaars en de nieuwe studenten voor het aankomende half jaar gesorteerd. Welkom ze met vriendelijkheid!' Dan gaan de grote deuren weer open en ik volg de bewegingen. Eerst komen de Skylar en de andere uitwisselingen van onze school die snel gaan zitten aan hun tafels, Skylar komt snel naast me zitten als de eerste eerstejaars de zaal betreden. Zenuwachtig kijk ik naar het einde van de groep als de studenten van Ilvermorny naar binnen lopen. Een meisje loopt voorop, ze is vol aan het praten tegen de jongen naast haar die niet echt op let maar eerder zijn blik over de tafels, langs onze studenten laat glijden.
En voordat ik het weet stopt mijn hart als mijn blik wordt gevestigd op een van de jongens. Hij haalt grijnzend zijn hand door zijn donkerblonde haren als hij zelfverzekerd nu ook de zaal rond kijkt. En als zijn blik over de Slytherin tafel gaat vergrendelt zijn blik gauw met de mijne. Voor een moment kijken we mekaar aan maar ik kijk al snel weg. Ik weerhoud me er van om nu de zaal zo snel mogelijk te verlaten. Ik haal mijn hand door mijn haar en kijk naar mijn bord. Ik kijk even op en zie Remus' bezorgde blik, maar ik kijk gauw weg.
Eerst worden de eerstejaars gesorteerd, het vliegt me allemaal voorbij omdat mijn aandacht er niet bij ligt. Ik wil weg hier. Is het enige wat door mijn gedachte gaat. 'Dan nu de studenten van Ilvermorny.' Spreekt Minerva uit. 'Davis, Elizabeth.' Ik kijk op, als het meisje naar voren loopt en onder de hoed komt te zitten. Na een paar seconden wordt er al een afdeling geroepen, 'Ravenclaw!' Ze loopt blij naar de tafel en neemt plaats. 'Young, Tyler.' De jongen worstelt zich naar voren door zijn vrienden, hij heeft roodbruin haar, en ik vang een glimp op van zijn blauwe ogen. Hij zit stralend op de kruk. Al snel heeft de hoed een keuze gemaakt. 'Gryffindor!' 'O' Kelly, Jacob.' Een jongen met blond haar loopt naar voren. Hij neemt zelfverzekerd plaats op de stoel, 'Slytherin!' Hij stapt grijnzend van de stoel af en maakt een weg naar onze tafel. 'Walker, Mace.' De enelaatste jongen komt naar voren, bruin haar, groene ogen. Ook hij wordt in Slytherin geplaatst. 'Gray, Christopher.' Hij loopt naar de kruk en neemt plaats. Het is even stil, voor een moment denk ik dat zijn blik naar mij gaat als hij naar het meisje naast mij kijkt. Ik draai mijn hoofd naar haar, Skylar. 'Gryffindor!' Ik kijk terug naar de jongen als hij naar zijn vriend Tyler loopt. Hij kijkt nog even om en geeft een knipoog onze richting op, maar is die nou voor Skylar of voor mij bedoeld?
Dumbledore komt weer naar voren en houd nog een kleine toespraak waarna het eten verschijnt. Ik prik mijn vork in wat simpele groentes en wil het net eten als ik mijn vork neer leg en om draai naar Skylar. 'Wat was dat?' de woorden verlaten mijn mond sneller dan ik door heb. 'Wat was wat?' Ze draait er om heen ik weet het zeker. Ik wil net wat zeggen als ik ruw wordt verstoord door een jongen die plaats neemt naast Skylar. Hij slaat een arm over haar schouders en begint een gesprek. Het is Mace. 'Merlin Sky, je hebt me niet vertelt dat Hogwarts zo geweldig is.' 'Het is niet dat jullie me iets hebben vertelt over Ilvermorny.' Lachend kijkt ze hem aan. 'Nou ja het is niet dat een van ons dat werkelijk kon,' de andere jongen genaamd Jacob komt tegenover ons zitten. 'Ja we waren zo lam, dat het me verbaasd dat we aan zijn gekomen bij onze slaapplek.' Lacht Mace weer. Verward kijk ik naar Skylar die niet terugkijkt. Welk feest? 'Ja, op de dag van de ontmoeting met de andere studenten.' 'Oh shit, dat zei ik dus hard op.' Mompel ik lachend. 'Ik neem aan dat jullie bevriend zijn, of niet Madeline?' Lichtelijk verrast kijkt hij me aan, waarna zijn blik naar Skylar schiet. 'Ja we zijn bevriend,' ze geeft een blik aan de jongens, nu weet ik zeker dat ze iets verbergt voor me. 'Nou jongens het was leuk om jullie weer eens te zien.' Ik leg mijn handen op de tafel zodat ik me makkelijk om hoog kan hijsen. Ik maak mijn weg naar de Gryffindor tafel waar ik meteen naar Remus loop, al snel draait hij om en meteen leg ik mijn lippen op die van hem. Na enkele seconden haal ik ze van de zijne af en kijk ik hem aan, 'Nu weet iedereen dat je van mij bent,' fluister ik. 'Vanavond 11 uur,' ik ga weer recht staan en mijn blik schiet even naar het einde van de tafel waar Chris zit. Hij kijkt verbaasd, ik grijns lichtelijk en verlaat dan de zaal.
*
Die avond zit ik rustig met de marauders op een van de Gryffindor sofa's voor het vuur. Ik lig tegen Remus aan en staar naar het brandende vuur terwijl hij met zijn hand door mijn haar gaat. 'Ik weet gewoon dat er iets is, maar ze vertelt het niet.' Zeg ik zacht, ik ben op dit moment alles aan Remus aan het vertellen. 'Ze heeft er vast een goede reden voor,' 'Ja, maar straks is het iets ergs.' 'Het komt wel goed,' zijn linker hand verplaatst naar mijn hand die hij dan vastpakt en vast houd. Ik draai mijn hoofd wat omhoog, Ik ga met mijn losse hand nog even kort over zijn kaaklijn waarna ik stop bij zijn kin en mijn lippen op die van hem verplaats. Ik laat los doordat de bank naast ons doorzakt. Ik kijk naast me waar Tyler zit. 'Je bent ook niks verandert.' Lacht Tyler, 'Altijd bij andere afdelingen sneaken.' Ik grinnik als ik Tyler knuffel. 'Het is lang geleden,' 'Jap.' Ik glimlach even van de jongen als mijn blik verplaatst naar de andere sofa, waar nu niet alleen James, Lily en Sirius op zitten maar ook Chris. Ik kijk hem zonder emotie aan, maar na enkele seconden draai ik al weer terug naar het vuur.
-X-
Heee jongens en meisjes!
Sorry het is al een tijdje geleden ):
We zijn een beetje erg non-actief geweest en dat is nog steeds zo.. we gaan binnenkort wel weer schrijven, maar dat maakt voor jullie weinig uit aangezien we nog genoeg drafts hebben staan goor het boek! Ik kan jullie ook vertellen dat we het boek bijna hebben uitgeschreven! Feesieeee!!! In ieder geval hopelijk vonden jullie het een leuk hoofdstuk!
Xoxo,
JE LEEST
Toxic Lips | The Marauders
Fanfic[COMPLETED] Harry Potter/The Marauders Fanfiction Nummer 1 van de Toxic Lips Series. 2 meiden. 2 achtergronden 4 afdelingen 1 school Verdere info in het eerste hoofdstuk x Started: 27 November 2018 Ended: 3 December 2019