Skylar pov
Eigenlijk heb ik Hogwarts best wel gemist. Ik hou van vakantie, daar niet van, maar op school is alles makkelijker. Je hebt routines en je hebt drama, maar alle drama is overzichtelijk. Het is niet dat je opeens iets ontdekt en dat je er dan alleen voor staat. Nee, je hebt altijd mensen om je heen en dat is op dit moment heel goed voor me.
'Sky! Wacht even!' Ik draai me om en zie Caleb. 'Kon je me niet missen meneer Ravenclaw?' Vraag ik bijdehand. Hij grijnst even. 'Ik kan jou nooit missen.' Gaat hij mee in mijn spelletje. Glimlachend sla ik hem op zijn schouder. 'Wat was jou laatste les?' Verander ik van onderwerp. 'Potions. Slughorn had een mega humeur. Ik hoop dat je hem vandaag niet heb.' 'Je vergeet even dat ik in Slytherin zit. Hij is nooit boos op zijn leerlingen. Maar nee, ik heb hem vandaag niet.' 'Dat is mooi.' 'Mijn laatste vak was niks, ik had een uur vrij.' Lach ik. Samen lopen we de grote zaal in. 'Kom je bij ons zitten?' Een simpele vraag. 'Ja, ik denk het wel.' Antwoordt ik terwijl ik samen met hem richting de tafel van Ravenclaw loop.
Als iedereen zit staat Dumbledore op. 'Dames en heren, ik heb een mededeling.' Iedereen wordt stil. 'Het is zover. De Exchange leerlingen die eerst alleen gekozen zijn, worden nu definitief. Het is me een eer om jullie te vertellen dat Skylar, Caleb, Alice, Amos en Fabian allemaal naar Ilvermorny zullen gaan volgend jaar. Op 13 februari zal de kennismaking met de andere leerlingen plaatsvinden. Dat is in 2 weken, dus zorg dat je er klaar voor bent.' Ik kijk Celeb enthousiast aan. 'We gaan naar Amerika.' Hij grijnst en omhelst me. 'Dit wordt perfect.' Zegt hij lachend als hij me los laat. Mijn blik gaat naar Alice die haar duim opsteekt en grijnst.
We zijn de laatste weken wat closer geworden en nu is ze echt een goede vriendin. Ze is niet zoals Maddy, maar ze is wel redelijk badass. Ze vertelde me laatst dat ze nu met Frank Longbottom gaat, zodat ze een jongen die zij wil, jaloers kan maken. Super grappig en gewaagd. Ik bedoel, een fake relatie is niet niks. En dan zeker met Longbottom. Hij is echt een nerd. Maar goed, niet veel mensen geloven het, daarom moeten ze zoenen en handen vast houden in het openbaar. Lijkt me echt kut.
'Ik ga even naar Alice. Dit moeten we vieren vind je niet?' Grijns ik. 'Zeker weten, wat stel je voor?' 'Vanavond 7e verdieping. Gewoon wat drinken met zijn 5'en.' 'Prima ik geef het door aan Fabian.' 'Toppie! ik ben zo terug.' Ik druk even een kus op zijn wang en dan loop ik naar de tafel van Gryffindor. Ik wurm me tussen Evans en Sirius zodat ik tegenover Alice zit. 'Evans.' Zeg ik enkel. 'Sirius.' Grijns ik verleidelijk. 'Dus, meneer Ravenclaw en ik zaten te denken, wat nou als we dit gaan vieren? Gewoon met zijn vijven.' Voeg ik eraan toe als ik Sirius' hoopvolle blik zie. 'Zeker weten, Hoe laat en waar?' Ik geef haar de 'je weet waar' blik en ik zeg: 'Om 8 uur.' 'Is goed, ik zie je zo. Ik ben miss wat later heb nog met Frank afgesproken.' 'Maak het geloofwaardig.' Grinnik ik voordat ik weer opsta.
Ik wil weglopen maar iemand pakt mijn pols. 'Sirius.' Zucht ik terwijl ik me omdraai. 'Dus ik ben niet uitgenodigd.' 'Jij bent uitgenodigd op andere plekken.' Grijns ik terwijl ik me lostrek en wegloop. 'Wat was dat?' Krijg ik mee. Het is Evans. 'Ik denk dat iemand een Crush heeft op Fanning.' Het is Alice. Ik grijns en draai me tijdens het lopen om, om Alice een knipoog te geven. Ze grijnst. Wetend dat ik het gehoord heb.
'Zei Lily nog wat?' 'Buiten me heel hatelijk aankijken?' Vraag ik terwijl ik ga zitten. 'Nee niet echt.' 'Jij maakt wel echt vrienden eh?' Zegt Fabian die er nu ook bij zit. 'Ja altijd.' Lach ik. 'Maar eigenlijk mag ik op dit moment niet eens vrienden zijn met jullie. Vanwege de wedstrijd van morgen ochtend.' Grijns ik. 'Slytherin gaat jullie in maken.' 'Oh echt niet, wij hebben de beste keeper ooit.' Caleb grijnst even naar me. 'Tuurlijk Caleb.' Grijns ik.
*
De volgende ochtend ben ik voor de verandering een keer vroeg wakker. Ondanks dat het gisteren behoorlijk laat is geworden. Gauw trek ik mijn Quidditch tunue aan. Dan maak ik Maddy wakker. 'Girl, vandaag is de wedstrijd!' Direct schiet ze overeind en begint ze met aankleden.
Met stijl lopen we de grote zaal in. Een meisje van Slytherin botst tegen me aan. 'Kijk eens uit joh!' Schreeuwt ze naar me. 'Sorry?' Zeg ik ijzig. Ze kijkt omhoog en haar blik wordt wat banger. 'Ik zei, kijk eens uit joh!' 'Volgens mij.' Ik buig wat naar voren en kijk haar strak aan. Direct krimpt ze ineen van de pijn. 'Botste jij.' Ik zet wat kracht bij en ze maakt een pijnlijk piepend geluid. 'Tegen mij.' Ik grijns triomfantelijk. 'Wil je daar wat op zeggen?' Ik kijk haar gespeeld vragend aan. 'Sorry..' 'Sorry wat?' Zegt Maddy gemeen. 'Sorry Skylar.' Piept ze. Ik grijns en haal de pijn weg. Dan stoot ik tegen haar schouder en loop samen met Maddy door.
Sirius kijkt me verbaasd aan en James hoofdschuddend. Celeb aan de tafel van Ravenclaw schudt grijnzend zijn hoofd en ik haal mijn schouders op.
*
In de kleedkamer geeft de captain een hele preek over dat we Ravenclaw niet moeten onderschatten en dat we alles op alles moeten zetten om te winnen. 'Bla.' Het is Jade. 'Bla.' Zegt Maddy. 'Bla.' Maak ik weer af. 'Wat?' Zegt de captain boos. 'Ja Ravenclaw is sterk.' Begint Maddy. 'Maar we hebben het onder controle.' Maak ik af. 'Het komt goed, niet zo stressen.' Zegt Jade, zij is ook een Chaser.
Dan gaat de kleedkamer open en komt er een jochie binnen die zegt dat we moeten beginnen.
Op het veld geeft onze captain de captain van Ravenclaw een ijzige hand. Dan stapt iedereen op zijn of haar bezem. 'En- de wedstrijd is begonnen!' Roept ze. We stijgen op en ze laat de ballen vrij. De Quaffle wordt omhoog gegooid en ik onderschep hem voordat een chaser van Ravenclaw hem vangt. 'FANNING HEEFT DE QUAFFLE. ZE GOOIT HEM OVER NAAR WATERS. WATERS. FANNING. ZE SCOORT.' Roept de commentator. Ik geef Celeb even een glimlach en dan vlieg ik terug. Ravenclaw start met de bal en direct ben ik weer in het spel. Ik let niet meer op de commentator en doe mijn ding.
Een kleine 30 minuten later staat het 100-80 voor ons. Kom op Maddy. Ik wil de quaffle opnieuw onderscheppen maar een bludger breekt mijn linker arm. Ik klap opzij en wijk wat uit waardoor de chaser van Ravenclaw gewoon erlangs kan. Ze scoren. 'Shit.' Mompel ik van de pijn, maar ook omdat er door mij nu een doelpunt is. Wij hebben weer bal en Jade gooit hem naar mij. Ik vang hem onhandig op en race door. Voor Caleb blijf ik hangen. Ik wil gooien, maar op dat moment raakt een bludger mij opnieuw. Okay eigenlijk zijn het er 2. Shit man! Eentje raakt me in mijn maag en de andere raakt mijn linker arm opnieuw, waardoor ze me van mijn bezem stoten. Dat is het moment dat ik zo'n 17 meter omlaag val. Ik geef een hoge gil en sluit mijn ogen.
Voordat ik de grond raak wordt ik opgevangen. Ik open mijn ogen en kijk recht in de ogen van Celeb. Dat is het laatste wat ik zie voordat ik flauw val.
----------------------------------------------
Heehoi,
Weer een stuk. Drama drama drama. Er komt zoveel drama.
Tja, dat was t wel
xxx Jonna
JE LEEST
Toxic Lips | The Marauders
Fanfiction[COMPLETED] Harry Potter/The Marauders Fanfiction Nummer 1 van de Toxic Lips Series. 2 meiden. 2 achtergronden 4 afdelingen 1 school Verdere info in het eerste hoofdstuk x Started: 27 November 2018 Ended: 3 December 2019