Skyler pov
Vanwege de loting vallen vandaag alle lessen uit. Om eerlijk te zijn ben ik best wel zenuwachtig. Ik bedoel, ik wil dit heel graag. Op dit moment sta ik voor mijn kast om een leuke outfit uit te zoeken. Geen jurk. Dat is te overduidelijk en te lief. Nee, ik ga voor een geblokte rok en een zwart topje. Ook heb ik zwarte hakken en een spijkerjasje.
Ik loop naar de badkamer en was mijn gezicht waarna ik mijn make up en haar doe. Dan maak ik Maddy wakker. 'Caithy wakker worden.' Ze kreunt een 'ga weg.' 'Is het gisteren laat geworden?' Lach ik een beetje gemeen. 'Kom op Caithy 's avonds een grote meid, 's ochtends een grote meid.' Grijns ik en ik trek het dekbed van haar af. Ze geeft een hoog gilletje en jammert dan: 'Het is koud.' 'Raad eens wat er vandaag gaat gebeuren?' 'Ik sla het ontbijt over?' 'Nee! Idioot!' Roep ik hard maar ook lachend. 'De loting! Vandaag komen we erachter welke 5 leerlingen naar Ilvermorny gaan.'
'Ugh! Ik kom al! Ik kom al! Geef me 10 minuten.' Ik lach even en laat me dan op mijn bed zakken terwijl ik genietend kijk naar Maddy's struggles.
10 minuten later lopen we inderdaad de trap af richting de Common Room.
'En?' Vraagt Nate als hij ons aan ziet komen. Ik wil antwoorden, maar een harde stem trekt mijn aandacht. 'Ik weet zeker dat ik gekozen wordt! Ik ben altijd zo'n brave leerling.' Het is Bellatrix' stem. Ik probeer niet hard te gaan lachen. Ook Thomas en Maddy hebben het gehoord. Maar zij proesten het wel uit. 'Wat?' Ik draai me om. 'Sorry we vingen de woorden brave leerling op uit jouw mond.' Glimlach ik schijnheilig. 'Ik wordt waarschijnlijk eerder gekozen dan jij! Jij maakt echt geen kans.' 'Sorry wat zei je?' Ik blijf haar aankijken. Ineens krimpt ze ineen van de pijn.
Een nieuw dingetje wat ik heb geleerd. Ik kan mensen pijn doen als ik alleen al naar ze staar. Eigenlijk mag ik het niet gebruiken, maar soms is de verleiding te groot.
'Niks.' Piept Bellatrix. Ik schrik op van mijn gedachten. 'Mooi zo.' Ik glimlach nog een keer en dan draai ik me samen met mijn vrienden om en we lopen de Common Room uit. Als we richting de Grote zaal lopen trekt Maddy me wat naar achteren. 'Ik dacht dat je, nu we de reputatie hebben, het niet meer zou doen op mensen.' Fluistert ze naar me. 'Sorry, het gebeurde gewoon. De verleiding was zo groot.' Ik besluit eerlijk te zijn. Maddy's blik wordt zachter. 'Het maakt niet uit, ik snap je. Als ik zo iets had gehad dan had ik het ook moeilijk gevonden om me in te houden.' Zegt ze. De jongens stoppen met lopen. 'Wat doen jullie?' 'Queen Bee's voorop.' Lachen ze in koor. Ik geniet hier wel van, maar toch zeg ik: 'Wat? Ik, wij-' Ik wijs naar Maddy. 'Zijn echt niet beter dan jullie.' Ze kijken ons door dringend aan. 'Okay okay, wij gaan voorop.' We lopen classy de zaal in en direct verstomd het geroezemoes. Als we zitten aan de Slytherin tafel gaan de meeste weer door met praten.
'En dan is het nu tijd voor de loting!' Zegt Dumbledore na een tijdje. Iedereen is gelijk stil. Hij loopt naar de bak en gaat er met zijn hand overheen. Dan komt er 1 papiertje omhoog. Hij opent hem en zegt: 'Alice Fortescue!' Een meisje, ze lijkt me best wel een badass, vanaf de tafel van Gryiffindor staat lachend op. Ze loopt naar Dumbledore die haar een hand geeft en gefeliciteerd zegt. Dan komt een 2e papiertje omhoog. 'Amos Diggory.' Een knappe jongen aan de tafel van Hufflepuff staat op. Dumbledore doet hetzelfde bij hem als hij deed bij Alice en dan gaat hij weer zitten. Opnieuw komt er een briefje en Dumbledore pakt hem. 'De derde uitwisselingsstudent is Caleb Grimsby' Caleb staat op en loopt naar Dumbledore. Als hij weer zit, komt het 4e briefje. 'De vierde is Skylar Fanning.' Maddy glimlacht naar me en ik sta op. Mijn hakken weerklinken over de grond en als ik Dumbledore bereik kijkt hij me glimlachend aan. 'Gefeliciteerd juffrouw Fanning. Dit zal je goed doen.' Ik glimlach even en dan loop ik weer terug naar mijn tafel. Niemand durft wat te zeggen tot ik zit. 'You did it!' Grijnst Vince terwijl hij me een highfive geeft.
De laatste is nog een jongen van Ravenclaw. Ik hoorde zijn naam niet want ik was nog te veel bezig met mijn eigen overwinning, maar dat wordt wat. 3 jongens en 2 meisjes. Ik hoop dat die Alice meer badass is dan ze eruit ziet. 'Dit was de loting, de uitgekozen leerlingen worden later geïnformeerd. Eet smakelijk.'
Om 5 voor 12 ga ik zitten in de bieb, als het goed is moet Celeb zo komen. Ik pak het Potions boek en kijk er even in. We gaan wel gewoon makkelijk beginnen ofzo. Ik ga zo op in het lezen dat ik niet door heb dat er iemand naast me komt staan. 'Heey!' Ik schrik op. 'Shit man!! Je liet me schrikken.' Ik kijk Caleb geschrokken en half lachend aan. 'Bedankt dat je dit wilt doen! Ik faal echt hard voor Potions.' '6e jaar eh..-' 'Ik weet het.' Hij kijkt naar het boek dat ik heb open geslagen. 'Waarom staan er aantekeningen in?' 'Omdat het boek niet klopt.' 'Meen je die?' Ik knik even. 'Jup. Wil je theorie oefenen of zullen we samen een drank maken?' 'Nou, de theorie gaat goed. Ravenclaw you know..-' 'Kuch ego.' Lach ik. Hij steekt zijn tong uit. 'Je snapt me wel.' 'Tuurlijk Caleb. Een drank dus?' 'Jupp.' Ik pak mijn spullen bij elkaar. 'Wat doe je?' 'We gaan naar de kerkers, waar moeten we anders een drank maken?' 'Slughorn laat je daar gewoon werken?' Ik kijk hem even sarcastisch aan. 'Kom op zeg, als twee leerlingen van zijn geliefde Slug Club extra willen werken aan Potions dan vindt hij dat echt wel goed hoor.' Ik sta op en Caleb doet hetzelfde. 'Natuurlijk. Waarom dacht ik daar niet aan.' 'Geen idee jij bent meneer Ravenclaw.' Grijns ik licht. Hij stoot even lachend tegen mijn schouder. 'Bedankt voor het herhalen mevrouw Slytherin.' Door zijn woorden lach ik.
Terwijl we richting de kerkers lopen halen we wat herinneringen op van de afgelopen feesten van Slughorn. '-Ik was gewoon helemaal shook.' 'Ik ook, ik bedoel hoe kon hij dat nou denken?' 'Lily was er niet echt blij mee.' Ik zeg het zacht. 'Dat was oprecht niet de bedoeling, ik was ook verbaasd.' Ga ik verder. 'Ach joh, ik snap het. We zaten naast elkaar en dat kan best wel verwarrend zijn.' 'Inderdaad... Weet je, toen Slughorn zei dat een Ravenclaw hulp nodig had, dacht ik: Oh nee. Maar het is best wel gezellig. Ik vind je best wel aardig.' Glimlach ik oprecht en ik meen het. Hij is echt aardig. 'Nou, toen Slughorn zei dat een Slytherin me bijles zou geven dacht ik ook 'Oh nee!' Maar ingelijks.' Ik proest het half uit. 'Meen je die?' Ik probeer mijn lach in te houden. 'Ja, ik bedoel, het gebeurt niet elke dag dat ik een Slytherin ook daadwerkelijk aardig vindt.' Lacht hij. Ik geef hem een zachte stoot tegen zijn schouder. 'Ingelijks.' Samen lachen we om mijn woorden terwijl we onze weg vervolgen richting de kerkers.
--------------------------------------------------------
HEEY HOOI,
IK WEET NIET WAAROM IK DIT IN CAPS DOE, MAAR IK HAD ER GEWOON EVEN ZIN
BYE XXX
IK BEN JONNA BTW
JE LEEST
Toxic Lips | The Marauders
Fanfic[COMPLETED] Harry Potter/The Marauders Fanfiction Nummer 1 van de Toxic Lips Series. 2 meiden. 2 achtergronden 4 afdelingen 1 school Verdere info in het eerste hoofdstuk x Started: 27 November 2018 Ended: 3 December 2019